• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5023 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور

پيدا و پنهان

چيدن نارنگي سبز متوقف شد

مصطفي دارايي‌نژاد، رييس اتحاديه بارفروشان اظهار داشت: پس از اطلاع‌رساني ما؛ تعاوني باغداران، استانداري مازندران و كشاورزان به توصيه اتحاديه چيدن سبز نارنگي را تا اول مهر متوقف كردند تا آسيبي به سلامت مردم وارد نشود. همچنين امسال به هيچ‌وجه اجازه رنگ‌آوري به پرتقال را نخواهيم داد، بنابراين كشاورزان نبايد زودتر از ۱۰ آبان شروع به چيدن پرتقال كنند.


آب‌هاي مرزي و چالش كم‌آبي

مهدي قمشي، استاد دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: مشكل ما با دجله و فرات اين است كه آورد ما نسبت به گذشته 30 درصد كم شده؛ تركيه به لحاظ آبي نسبت به ديگر كشورهاي منطقه اوضاع بهتري دارد؛ با اين وجود همين ميزان آبي كه به سمت عراق و سوريه مي‌رود را در مرزهاي خود نگه مي‌دارد. وي درباره چالش آب‌هاي مرزي كشور و تاثير آن بر كم‌آبي در كشور اظهار داشت: ما همان اندازه كه ورودي آب از كشورهاي مجاور و همسايگان داريم به همان ميزان هم خروجي داريم، روي‌ هم ‌رفته خروجي‌ها بسيار كم است و تا حدي نيست كه چالش جدي باشد؛ حجم آب خروجي از كشور حدود 5 تا 6 ميليارد متر مكعب است و ورودي هم بين 13 ميليارد متر مكعب برآورد مي‌شود.


ترانزيت جاده‌اي به ۸ ميليون تن رسيد
داريوش اماني با بيان اينكه از ابتداي سال تاكنون ۷ ميليون و ۳۰۰ هزار تن كالاي اساسي از بندر امام خميني (ره) حمل شده، گفت: روزانه نزديك به ۶۵ هزار تن كالاي اساسي از بندر امام خميني (ره) به مقاصد درون كشور حمل مي‌شود. وي ادامه داد: از ساير بنادر كشور نيز روزانه ۳۵ هزار تن كالاي اساسي با ناوگان جاده‌اي خارج مي‌شود كه درنتيجه در هر روز بيش از ۹۰ هزار تن كالاي اساسي از بنادر به داخل كشور با ناوگان جاده‌اي در حال حمل است.


٧٠ هزار تن برنج در بنادر مانده است

مسيح كشاورز، دبيرانجمن وارد‌كنندگان برنج، با واكنش به توزيع صد هزار تن برنج دولتي براي تنظيم بازار اين كالا گفت: واردات برنج منجر به كاهش قيمت برنج ايراني نمي‌شود به دليل اينكه برنج ايراني مصرف‌كننده خاص خود را دارد و مصرف‌كنندگان برنج‌هاي وارداتي نيز مشخص هستند. تنها ارتباطي كه ميان اين دو وجود دارد، آن است كه واردات برنج به كشور جو رواني ايجاد مي‌كند كه از افزايش غيرمنطقي و بيش از اندازه قيمت برنج ايراني جلوگيري مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون