• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5024 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور

پيشخوان

تفكيك زندانيان حتما بايد انجام شود

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بازديد سه ساعته رييس قوه قضاييه از ندامتگاه دماوند گفت: بازديد سرزده رييس دستگاه قضا از زندان‌ها در جامعه اميدآفرين است. به گزارش پايگاه خبري-تحليلي اعتمادآنلاين، مجيد انصاري با اشاره به اهميت موضوع اشتغال زندانيان گفت: زندانيان در اين دوران در كارگاه‌هاي مختلف البسه مورد نياز رزمندگان اسلام را توليد و در اختيار نهاد‌هاي ذي‌ربط جهت توزيع بين رزمندگان مي‌گذاشتند، بخشي از دستمزد زندانيان به حساب خانواده آنها و بخشي هم در حساب خود زنداني واريز مي‌شد، درصدي از حقوق زندانيان هم در حسابي ذخيره مي‌شد تا فرد زنداني پس از طي دوران محكوميت خود، بازگشت آبرومندي به جامعه داشته باشد. او با اشاره به بخشي از صحبت‌هاي رييس دستگاه قضا در جريان بازديد از ندامتگاه دماوند كه گفته بود «من دلم مي‌سوزد از اينكه مي‌بينم يك فرد در ميانسالي و جواني ۱۴ بار به زندان آمده است؛ لازم است براي همه اين افراد برنامه‌ريزي شود تا هم خود آنها اصلاح شوند و هم شرايطي فراهم شود كه ديگر به زندان برنگردند.» اين نگاه محسني‌اژه‌اي را از دغدغه‌هاي مهم رييس دستگاه قضا در مسير تحول و تعالي اين قوه برشمرد و افزود: «اين رويكرد رييس دستگاه قضا مهم، موثر و مثبت است. نقش استانداري‌ها در اين رابطه كنار دستگاه‌هاي اجرايي نبايد فراموش شود.» انصاري تصريح كرد: «حتما بايد تفكيك زنداني‌ها صورت بگيرد، متاسفانه تفكيك زنداني‌ها درست انجام نمي‌شود و به ‌طور مثال يك زنداني با جرم سبك در كنار محكومان با جرايم سنگين دوره محكوميت خود را سپري مي‌كند كه مقدمه خلق جرايم ديگر در جامعه با بازگشت اين افراد به بطن جامعه است و مي‌بينيم كه يك جوان و فرد ميانسال نزديك به ۱۴ و حتي ۲۰ بار سابقه زنداني دارد.»


اختصاص ۱۰ قرارگاه براي تربيت ۸  ميليون جوان انقلابي

دوران بزن در رويي در فضاي مجازي به پايان رسيده. رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز مي‌توانيم به جرات بگوييم كه دوران بزن در رويي در فضاي مجازي به پايان رسيده است. به گزارش انتخاب، سردار غلامرضا سليماني طي سخناني در يازدهمين همايش سراسري هاديان سياسي نيروهاي مسلح به صورت ويديوكنفرانس در سازمان بسيج مستضعفين، با تاكيد بر اينكه اگر دولت اسلامي محقق نشود، شكل‌گيري جامعه اسلامي دور از دسترس است، تصريح كرد: بسيج به عنوان تشكيلات انقلاب اسلامي كه ذيل رهبري قرار دارد رسالت خودش را اين‌گونه تشخيص داد كه تحقق بيانيه گام دوم يكي از رسالت‌هاي اصلي بسيج است. به همين منظور يك سند راهبردي ده‌ساله تهيه و به رهبر معظم انقلاب پيشنهاد داده شد كه رهبر معظم انقلاب اين سند را تصويب فرمودند. او از تربيت 8 ميليون جوان مومن انقلابي پاي كار طبق اين سند خبر داد و گفت: راهبرد دوم اين طرح نقش‌آفريني مردم پايه است. ما مردم‌سالاري اسلامي را بر سه قاعده شركت در انتخابات و انتخاب مسوولان، نقش‌آفريني گسترده در زمينه‌ها و نظارت مردمي تصور مي‌كنيم. رييس سازمان بسيج مستضعفين اضافه كرد: حدود 10 قرارگاه براي پيگيري نقش‌آفريني مردم و تربيت 8 ميليون جوان انقلابي مومن و پاي كار اختصاص داده شده است. او همچنين با تاكيد بر اينكه نقشه راه 5 ساله محروميت‌زدايي در حال اجراست، در بخش ديگري از سخنانش، گفت: بسيج لكوموتيو قطار ملت ايران است و اين امر باعث مي‌شود كه 35 ميليون نفر از مردم به ميدان نقش‌آفريني بيايند و ضمن نقش‌آفريني نظارت هم كنند.


واكنش وكيل ميلاد حاتمي به پخش اظهارات موكلش در صداوسيما
وكيل مدافع ميلاد حاتمي به بيان نكاتي درخصوص پخش مصاحبه موكلش در صداوسيما پرداخت و ازجمله گفت: نكته بسيار مهم و اساسي است درخصوص حقوق موكل كه اينك صرفا در مظان اتهام قرار دارد، اين است كه مطابق قوانين و مقررات موضوعه تحقيقات مقدماتي به صورت محرمانه صورت مي‌گيرد و كليه اشخاصي كه در جريان اين تحقيقات قرار مي‌گيرند، موظف به حفظ اين اسرار هستند و در صورت تخلف به مجازات افشاي اسرار شغلي و حرفه‌اي محكوم مي‌شوند. به گزارش ايلنا، رسول كوهپايه‌زاده ادامه داد: پرونده موكل هنوز در مرحله دادسرا قرار دارد و هيچ راي قطعي براي ايشان صادر نشده و در پناه اصل برائت به سر مي‌برد و مطابق اصول متعدد قانون اساسي هتك حرمت و حيثيت اشخاصي كه بازداشت شده‌اند، به هيچ‌وجه جايز نيست. كوهپايه‌زاده ادامه داد: در قسمت‌هايي از اين گفت‌وگويي كه پخش شد، درخصوص زندگي شخصي و خانوادگي موكل مطالبي بيان شد كه به هيچ‌وجه جايز نيست. دوستان ما در صدا و سيما در پخش اين صحبت‌ها و اعترافات ولو با انگيزه عبرت‌آموزي و بازدارندگي مجاز به نقض قوانين و مقررات نيستند و اساسا تا زماني كه راي قطعي صادر نشده است، بدون مجوز قانوني اطلاع‌رساني در اين خصوص شايسته و پذيرفته نيست، به خصوص اينكه مطالبي درخصوص زندگي شخصي و خانوادگي موكل است كه قانون اجازه اين هتك حرمت و حيثيت را نمي‌دهد. يقينا از باب حقوق قانوني موكل مواردي كه موجبات اين نقض حقوق را فراهم ساخته باشد، مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون