• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5026 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور

پرسپوليس با شكست استقلال تاجيكستان به جمع هشت تيم برتر آسيا راه يافت

پيروزي سخت مقابل تيم سرسخت

گروه ورزش

 

در روز دوم مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان تيم پرسپوليس نايب‌قهرمان دوره قبل مقابل استقلال تاجيكستان به ميدان رفت و با گل ديرهنگام مهدي ترابي به برتري دست پيدا كرد. 

روز گذشته و از ساعت 19:30 پرسپوليس در ورزشگاه مركزي دوشنبه و روي چمن مصنوعي مقابل تيم شگفتي‌ساز اين دوره از رقابت‌ها يعني استقلال تاجيكستان قرار گرفت. تيمي كه در مرحله گروهي برد 4 بر يك مقابل الهلال را به ثبت رسانده بود. حضور پرشور تماشاچيان تيم ميزبان از نكات جالب بازي به حساب مي‌آمد. 
از همان لحظات اول بازي مشخص بود كه ميزبان براي بستن بازي وارد ميدان شده و چشم به ضد حملات دوخته است. استقلال آنقدر در اين كار خوب عمل كرد و آنقدر خط دفاعي اين تيم با نظم راه‌هاي نفوذ شاگردان يحيي گل‌محمدي را بست كه سرخ‌هاي مشكي و بنفش‌پوش در نيمه نخست تقريبا موفق نشدند موقعيتي روي دروازه حريف ايجاد كنند. تيم ميزبان در اين ديدار با 5 مدافع وارد زمين شده بود و تك مهاجم پرسپوليس نتوانست كاري مقابل اين 5 دفاع از پيش ببرد. 
تيم ميزبان با تحليل درست قهرمان ايران و آگاهي از نحوه حملات اين تيم، با بستن كناره‌ها، جلوگيري از اضافه شدن بازيكنان خط هافبك به خط حمله و ايجاد برتري عددي در هر نطقه‌اي كه صاحب توپ مي‌شد اجازه خلق موقعيت را از اين تيم گرفت. در سمت مقابل آنها موفق شدند دو بار روي دروازه حامد لك خطرناك ظاهر شوند. لك روي اين دو صحنه دروازه تيمش را نجات داد. 
در آغاز نيمه دوم يحيي دست به تركيب تيمش نزد. او با همان تك مهاجم يعني مهدي عبدي وارد زمين شد و تقريبا تا دقيقه 75 شرايط به همان شكل پيش رفت كه در نيمه اول پيش رفته بود. هرچند با توجه به خستگي تيم استقلال تاجيكستان موقعيت‌هاي بهتري نصيب پرسپوليس شد. در 15 دقيقه آخر بازي بالاخره يحيي دست به تغييراتي زد و عيسي آل‌كثير و حامد پاكدل –خريد جديد تيمش- را به عنوان مهاجم وارد زمين كرد و آرايش تيم را به هم ريخت. با بيرون رفتن عاليشاه و مهدي عبدي شكل تيمي پرسپوليس به 2-4-4 تغيير كرد و همين شرايط را به نفع سرخ‌ها عوض كرد. پرسپوليس بعد از اين دو موقعيت خوب به وجود آورد كه باز هم راه به جايي نبرد. در دقيقه 90 مهدي ترابي كه لحظاتي پيش مدافع استقلال ضربه‌اش را از روي خط دروازه بازگردانده بود از كنج محوطه جريمه توپ را روي دروازه حريف ريخت و با اشتباه گلر استقلال در جاي‌گيري دروازه ميزبان باز شد. پرسپوليس با اين گل تقريبا اتفاقي موفق شد حريف چغرش را در لحظه آخر ناك اوت كند و بعد از گذشت چهار دقيقه وقت اضافه برنده بازي لقب بگيرد. مهدي ترابي هم بار ديگر در نقش ناجي پرسپوليس ظاهر شد.
پرسپوليس در حالي برنده اين بازي سنگين و فشرده شد كه كمتر كسي تصورش را مي‌كرد استقلال تاجيكستان بتواند مقابل نايب‌قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان تا اين حد خوب و جنگنده و باهوش عمل كند. البته در اين زمينه نبايد از دوري بيش از يك ماهه پرسپوليس از شرايط مسابقه، جدايي سه مهره تاثيرگذار اين تيم يعني احمد نوراللهي، شهريار مغانلو و حسين كنعاني‌زادگان و چمن مصنوعي ورزشگاه شهر دوشنبه را فراموش كرد. 
پرسپوليس با اين برد و با صعود به جمع هشت تيم برتر آسيا خودش را در آستانه شروع ليگ برتر ايران در شرايط خوبي قرار داد و از همين حالا بايد به فكر مراحل بعدي ليگ قهرمانان و رويارويي با رقبايي به مراتب سخت‌تر از استقلال تاجيكستان باشد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون