• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5027 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۵ شهريور

پيشخوان

35 سال حبس در انتظار حسن‌ رعيت
سخنگوي قوه قضاييه از محكوميت حسن رعيت به ۳۵ سال حبس خبر داد. به گزارش خبرگزاري ميزان، ذبيح‌الله خداييان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در مورد پرونده حسن ميركاظمي معروف به رعيت، اظهار داشت: «در اين پرونده ۲۰ نفر محكوميت يافتند كه اتهامات آنها مشاركت در اخلال عمده در نظام پولي و ارزي كشور و پولشويي، كلاهبرداري، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنين اتهام برخي محكومان ديگر اين پرونده ناظر بر معاونت در جرايم فوق‌الذكر است.» سخنگوي دستگاه قضا اعلام كرد: «در اين پرونده مجرم اصلي به يك فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس 3 سال و يك فقره حبس يكسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محكوم شد. همچنين در اين پرونده يك نفر به ۱۶ سال حبس، 2 نفر به ۱۰ سال حبس، يك نفر به ۹ سال حبس، 6 نفر به ۷ سال حبس و بقيه نيز به 6 سال و 5 سال حبس محكوم شده‌اند.» خداييان افزود: «اين افراد با اقدامات خود، در نظام ارزي كشور اخلال ايجاد كرده بودند و وام‌هاي كلاني را از برخي بانك‌ها گرفته بودند. در يك مورد ۶۰ ميليون يورو از يكي از بانك‌ها وام گرفته بودند تا كالا وارد نمايند؛ اما با جعل مدارك، وانمود كردند كه كالا وارد شده حال آنكه كالايي وارد نشده بود.» او اعلام كرد: «حكم صادره در مورد پرونده فوق‌الذكر بدوي است؛ لذا از ذكر اسامي محكومان خودداري مي‌كنيم و اين حكم قابل فرجام‌خواهي در ديوان عالي كشور است و در صورت قطعيت به اطلاع مردم شريف مي‌رسانيم.»


موافقت مجلس با كليات طرح تسهيل صدور مجوزهاي كسب‌وكار
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با كليات طرح تسهيل صدور برخي مجوزهاي كسب‌وكار موافقت كردند. به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس در نشست علني روز چهارشنبه، گزارش كميسيون جهش و رونق توليد و نظارت بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي در خصوص طرح تسهيل صدور برخي از مجوزهاي كسب‌وكار را بررسي كرده و در نهايت با ۲۰۳ راي با آن موافقت كردند.


قوه قضاييه مرگ ياسر منگوري زير شكنجه را رد كرد
مركز رسانه قوه قضاييه مرگ شخصي با هويت «ياسر منگوري» زير شكنجه و حين بازداشت را تكذيب و اعلام كرد كه او در درگيري مسلحانه كشته شده است. به گزارش ايسنا، مركز رسانه قوه قضاييه به نقل از روابط عمومي دادگستري استان آذربايجان غربي در اين باره اعلام كرده است: در پي انتشار خبري از سوي رسانه‌هاي معاند مبني بر فوت فردي به نام ياسر منگوري زير شكنجه و در حين بازداشت، رييس كل دادگستري استان آذربايجان غربي با تكذيب اين خبر اظهار داشت: حسب گزارش‌هاي واصله فرد مذكور از عوامل مسلح گروهك تروريستي بوده كه تيرماه سال جاري در درگيري مسلحانه كشته مي‌شود.


ضربه وزارت اطلاعات  به يك تيم تروريستي
با اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) يك تيم تروريستي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي متخاصم، شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت. به گزارش ايرنا، با اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي‌فرجه‌الشريف) در يك اقدام عملياتي، يك تيم تروريستي وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي متخاصم، شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت. اين تيم تروريستي كه در تلاش بود عليه برخي از مراكز حساس و حياتي كشور اقدام ايذايي و تروريستي را فراهم نمايد؛ با اقدام وزارت اطلاعات متلاشي شد. شايان ذكر است اطلاعات تكميلي در آينده نزديك به استحضار مردم شريف ايران رسانده خواهد شد.


تاكيد وزير راه بر ساخت يك ميليون مسكن با روش‌هاي غير تورم‌زا
وزير راه و شهرسازي از انتخاب روش‌هاي تامين مالي غير تورم‌زا براي احداث يك ميليون واحد مسكوني در سال خبر داد. به گزارش ايسنا، رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي گفت: ما براي توسعه ساخت‌و‌ساز در كشور راهي جر توجه به تكنولوژي صنعتي‌سازي و فناوري‌هاي نوين در حوزه مسكن نداريم و معتقديم كه با كمك توليدكنندگان و صنعتگران بخش ساختمان سه شاخصه مهم در اين صنعت يعني كيفيت، قيمت و سرعت دست پيدا مي‌كنيم. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه هدف بزرگي در بخش مسكن پيش‌بيني شده است، گفت: اين طرح با مطالعه كارشناسي و با برنامه‌ريزي آماده شده است. برخي مي‌گويند كه ساخت يك ميليون مسكن تورم ايجاد خواهد كرد، اما اين‌طور نيست چراكه براي احداث اين واحدها از منابع دولتي استفاده نمي‌كنيم. روش‌هايي براي تامين منابع مالي اين برنامه پيش‌بيني كرديم كه تورم‌زا نيستند. او گفت: «به زودي شاهد اقداماتي كه در اين مدت كوتاه براي ساخت يك ميليون واحد مسكوني در سال انجام شده‌، خواهيم بود. در اين مدت زيرساخت‌هايي براي جهش جدي توليد فراهم شده است. قاسمي در پايان گفت: من از همه توليدكنندگان بخش مسكن كه بخش وسيعي است، مي‌خواهم همت كرده و در اين اقدام بزرگ پيش‌بيني‌شده توسط دولت مشاركت كنند. اعتقاد دارم حتما اين بخش مي‌تواند به ما كمك كند و با كمك آنها اتفاقات بزرگي در بخش مسكن رخ خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون