• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5027 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۵ شهريور

بيژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با «اعتماد»:

انتظار چنين نمايش ضعيفي از پرسپوليس را نداشتيم

علي ولي‌اللهي

تيم فوتبال پرسپوليس در مرحله يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا مقابل استقلال تاجيكستان با يك شرايط غير قابل پيش‌بيني مواجه شد. انگيزه بالاي تيم حريف و بسته بازي كردن آنها كار را براي فيناليست دوره قبل ليگ قهرمانان آسيا سخت كرد و حتي ممكن بود كار به جاهاي باريك كشيده شود تا اينكه گل دقيقه ۹۰ مهدي ترابي يحيي و شاگردانش را از برزخ دوشنبه نجات داد. 

دكتر بيژن ذوالفقارنسب، پيشكسوت فوتبال كشورمان و باشگاه پرسپوليس در رابطه با بازي سرخ‌ها در تاجيكستان گفت: «بازي سه‌شنبه شب پرسپوليس بسيار بازي غيرمترقبه‌ و غير قابل پيش‌بيني بود. انتظار چنين نمايش ضعيفي را از تيم پرسپوليس نداشتيم. اينكه مي‌گوييم ضعيف يعني ضعيف در همه اركان اين مسابقه. به نظر من تيم پرسپوليس حداقل اطلاعات را هم راجع به اين تيم نداشت.» ايشان با اشاره به كيفيت فني متوسط حريف سرخ‌پوشان افزود: «تيم استقلال تاجيكستان تيم بسيار متوسطي بود، در حد تيم‌هاي متوسط ايراني. اگر راهكار استقلال از قبل شناخته شده بود تيم پرسپوليس خيلي زودتر مي‌توانست به گل دست پيدا كند. آن وقت كار اين همه به استرس كشيده نمي‌شد و بازيكنان تيم در تنگنا قرار نمي‌گرفتند. به هر صورت اتفاقاتي رخ داد كه پرسپوليس توانست در وقت قانوني برنده شود.» 
ستاره سال‌هاي دور پرسپوليس ادامه داد: «به اعتقاد من آنچه از نتيجه اين بازي براي پرسپوليس به دست آمد، تجربه بازي مقابل چنين تيم‌هاي ضعيفي بود. تيم استقلال تاجيكستان به اعتقاد من يك تيم بسيار با انگيزه و البته آماتور بود. به هر حال پرسپوليس توانست اين بازي را ببرد و اين مي‌تواند يك مقدار دغدغه خاطر باشگاه را در شرايط فعلي از بين ببرد.»
كارشناس فوتبال كشورمان در پاسخ به اين سوال كه آيا بازي روي چمن مصنوعي روي كيفيت پرسپوليس تاثير داشت يا خير، گفت: «كاملا تاثير داشت. به اعتقاد من شصت درصد بازي ضعيف پرسپوليس به زمين چمن مصنوعي ورزشگاه دوشنبه مربوط بود. بازي كردن روي چمن مصنوعي تكنيك ويژه‌اي مي‌خواهد. همچنين نياز به شناخت خيلي كاملي دارد. به نظرم تيم پرسپوليس يك جلسه هم روي زمين چمن مصنوعي بازي نكرده بود. البته قبلا پرسپوليس در مازندران مقابل نساجي در آن زمين باتلاقي بازي كرده بود كه آن بازي هم نمايش پرسپوليس خيلي ضعيف بود و نتيجه خوبي هم به دست نيامد.» ايشان در ادامه افزود: «البته نبايد اين نكته را هم از نظر دور داشت كه پرسپوليس در مجموع يك مقدار هم حريف را دست‌كم گرفته بود و مي‌رفت اتفاقات ناگواري براي آنها رخ بدهد.»
بيژن ذوالفقارنسب همچنين به تركيب و چيدمان تيم در بازي مقابل استقلال تاجيكستان اشاره كرد و گفت: «پرسپوليس بازيكنان ديگري داشت كه مي‌توانستند در خط حمله به تيم كمك و شرايط را بهتر كنند. آنها مي‌توانستند قابليت تهاجمي تيم را افزايش دهند. اما مشكل اين نبود كه فلان بازيكن در تركيب هست يا نه. كلا تيم ضعيف بازي كرد. اين بازي مي‌تواند تجربه خيلي خوبي براي پرسپوليس باشد تا در آينده دچار چنين وضعيت‌هايي نشود.» 
مربي سابق تيم ملي در نهايت به حذف دو نماينده ديگر فوتبال كشورمان پرداخت و گفت: «تيم استقلال مقابل يك تيم خيلي قدر بازي كرد و متاسفانه شكست خورد. اما به نظرم الهلال هم همانند پرسپوليس ناهماهنگ بود و نتوانست كيفيت فني خودش را بروز بدهد. تيم تراكتور هم در شرايطي قرار گرفته بود كه كسي از آنها توقعي نداشت. با آن شرايط روحي و مديريتي باشگاه كار بيشتري از دست‌شان برنمي‌آمد. ولي خوشبختانه پرسپوليس توانست به مرحله بعدي راه پيدا كند و اميدوارم شرايط تيمي آنها به لحاظ روحي، رواني و فني ارتقا پيدا كند، چون بازي‌هاي مراحل بعدي بازي به بازي سخت‌تر مي‌شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون