• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5029 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۸ شهريور

اخبار كوتاه

  بنابر اعلام وزارت بهداشت، طي شبانه‌روز 26 تا 27 شهريور ۱۲هزار و ۸۴۷ بيمار جديد كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه از اين تعداد، دو هزار و 124 نفر بستري شدند. در اين بازه زماني همچنين، ۳۵۵ بيمار جان خود را از دست دادند و مجموع فوتي‌هاي اين بيماري به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسيد.تاكنون ۴ ميليون و ۷۳۶ هزار و ۸۹۶ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند اما در حال حاضر، ۶ هزار و ۸۳۶ نفر از مبتلايان در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها بستري هستند. تعداد شهرهاي در وضعيت قرمز در كشور، تا ظهر ديروز به ۵۷ شهر كاهش يافت و در حالي كه شهر تهران هم از وضعيت قرمز خارج شده، هم‌اكنون ۲۳۸ شهر در وضعيت نارنجي، ۱۳۶ شهر در وضعيت زرد و ۱۷ شهر در وضعيت آبي قرار دارند.ديروز عليرضا زالي؛ فرمانده عمليات مقابله با كرونا در كلان‌شهر تهران اعلام كرد كه ميزان مراجعان سرپايي در شهر تهران به زير ۱۷ هزار نفر رسيده و احتمالا ميزان مرگ و مير در تهران در طول هفته آتي به دو رقمي كاهش مي‌يابد. زالي همچنين اعلام كرد كه در شبانه‌روز 25 الي 26 شهريور، ۱۱۱ فوتي كرونا در پايتخت ثبت شده در حالي كه تاكنون ۱۲ درصد از افراد گروه سني بالاي ۶۵ سال شهر تهران براي واكسيناسيون مراجعه نكرده‌اند و اين گروه سني، گروه پرخطر محسوب مي‌شوند چنان‌كه بخش زيادي از بيماران بستري در بيمارستان‌هاي پايتخت، از همين ۱۲ درصدي هستند كه واكسن تزريق نكرده‌اند.
  كارگران خدماتي شهرداري اميديه، ديروز و در اعتراض به پرداخت نشدن 4‌ماه حقوق و مطالبات پرداخت نشده از سال‌هاي 1398 و 1399 مقابل ساختمان فرمانداري اعتراض صنفي برگزار كردند. معترضان ضمن درخواست از مسوولان قوه قضاييه براي رسيدگي به مشكل اين كارگران، اعلام كردند كه برخلاف وعده مسوولان استانداري خوزستان و فرمانداري اميديه در تجمع اعتراضي ششم تا دهم شهريور، هنوز پولي به حساب كارگران واريز نشده و مشكلات شهرداري اميديه به مديريت سابق شهر برمي‌گردد كه با پافشاري كارگران در اعتراضات اخير، وي از سمت خود بركنار شد. 
  مجيد فراهاني؛ عضو سابق شوراي شهر تهران ضمن هشدار نسبت به تردد نفت‌كش‌ها در داخل پايتخت خواستار پيشگيري از وقوع يك بحران جدي شد و گفت: انبار نفت شهران در منطقه پنج تهران روزانه شاهد بارگيري حدود ۴۰۰ نفت‌كش است كه متاسفانه مسير عبور مخاطره‌آميز تمامي اين ‌نفت‌كش‌هاي مالامال از مواد سوختي روزانه از محلات شهران شمالي و جنوبي مي‌گذرد به گونه‌اي كه در سال‌هاي گذشته بارها خبر واژگون شدن اين نفت‌كش‌ها خصوصا در فصل زمستان رسانه‌اي شد.
  زهرا سجادي؛ معاون سابق امور خانواده مركز امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري گفت: در برخي استان‌ها خانواده‌ها براي به دست آوردن پولي، به صورت صوري طلاق مي‌گيرند تا حقوق بازنشستگي پدر يا مادر خود را بگيرند و سپس مجددا بر سر زندگي مشترك خود باز مي‌گردند. اين طلاق‌هاي صوري بار سنگين مالي و ضربه‌اي به دولت وارد و هيچ كسي نيست كه بر آن نظارت كند كه آيا اينها كه جدا شده‌اند بر سر زندگي‌اند يا واقعا جدا شده‌اند؟در مدارس هم، مادران بچه‌ها به هم طلاق صوري را توصيه مي‌كنند كه اين كار را كرديم خيلي هم خوب بود و به هم اين طلاق‌هاي صوري را ياد مي‌دهند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون