• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5030 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ شهريور

پيشخوان

موافقت رهبر انقلاب  با استعفاي دبير مجمع تشخيص و انتصاب دبير جديد

محمدباقر ذوالقدر  جانشين محسن رضايي شد

رهبر انقلاب اسلامي با درخواست استعفاي محسن رضايي از دبيري مجمع تشخيص مصلحت نظام موافقت كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن پي‌نوشت رهبر انقلاب بر هامش نامه استعفاي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، خطاب به محسن رضايي آمده است: «تلاش‌ها و زحمات شما در ساليان متمادي در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت فراموش‌نشدني است. ضمن پذيرش استعفاي جنابعالي، موفقيتتان را در مسووليت جديد از خداوند متعال مسألت مي‌كنم. والسلام عليكم و رحمه‌الله.»
همچنين ساعاتي پس از انتشار اين خبر، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن تقدير از خدمات ارزشمند محسن رضايي، باصدور حكمي محمدباقر ذوالقدر را به‌سمت دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب كرد. بنابر اين گزارش، در متن حكم آيت‌الله صادق آملي لاريجاني خطاب به محمدباقر ذوالقدر آمده است: «با عنايت به استعفاي دبير محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، جناب آقاي دكتر محسن رضايي دامت توفيقاته كه طي ساليان متمادي خدمات ارزشمندي در اين سمت داشته‌اند و تشكر از زحمات بي‌دريغ ايشان، جنابعالي را كه بحمدالله از شخصيت‌هاي انقلابي، صاحب فكر و داراي تجارب ارزشمند اجرايي مي‌باشيد، حسب ماده ۳ آيين نامه مجمع تشخيص و تأييد رهبر معظم انقلاب اسلامي مد‌ظله‌العالي، به عنوان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام منصوب مي‌نمايم. اميد است به فضل الهي و با اهتمام و سعي بليغ در انجام وظايف محوّله در دبيرخانه مجمع و ساير وظايف مرتبطه، در پيشبرد امور موفق باشيد. در هرحال خداوند يار و ناصرتان باد. إنّه نعم‌المولي‌و‌نعم‌النصير.» رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در بند پاياني اين حكم آورده است: «از مقام معظم رهبري مدظله العالي به جهت پذيرش پيشنهاد دبيري و نيز نصب جنابعالي به عنوان عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، تشكر مي‌كنم و سلامتي و دوام عمر همراه با توفيق و تسديد ايشان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.»

انتصاب امير سرتيپ خلبان  حميد واحدي به فرماندهي نيروي هوايي ارتش

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا با صدور حكمي امير سرتيپ خلبان حميد واحدي را به فرماندهي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در متن حكم فرمانده معظم كل قوا خطاب به امير سرتيپ خلبان حميد واحدي آمده است: «نظر به تعهد و شايستگي و پيشنهاد فرمانده كل آجا، شما را به سمت فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌كنم. اهتمام به ارتقاء توان و آمادگي‌هاي رزم در پاسخگويي هوشمندانه به هر سطح و نوع از تهديد هوايي و رشد سرمايه انساني با رويكرد ساخت نيروي هوايي دانشمندِ تراز نظام اسلامي، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوري اسلامي ايران و بخش‌هاي ذيربط لشكري و كشوري، مورد انتظار است. از تلاش‌ها و خدمات ارزنده امير سرتيپ عزيز نصيرزاده در دوره مسووليت تشكر مي‌كنم. سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.»


تاكيد رييس ستاد كل نيروهاي مسلح بر ادامه عمليات در اقليم كردستان

رييس ستاد كل نيرو‌هاي مسلح درباره ماجراجويي گروهك‌هاي تروريستي ضدانقلاب در شمال عراق هشدار داد. به گزارش خبرگزاري فارس، سردار سرلشكر پاسدار باقري در مراسم توديع و معارفه جانشين ستاد كل نيرو‌هاي مسلح با اشاره به عمليات اخير سپاه پاسداران در شمال عراق و اقليم كردستان گفت: مسوولان اين اقليم و دولت عراق بايد براي برخورد با اين گروهك‌ها اقدام كنند. او با هشدار به امريكايي‌ها مبني بر اينكه پايگاه آنها در اين منطقه نيز بايد جمع گردد ونبايد به عنوان كانون ضدانقلاب و سازماندهي آنها استفاده شود، گفت: عمليات‌هاي ما در برخورد با گروهك‌هاي ضدانقلاب ادامه خواهد داشت و هيچ‌گونه شيطنتي را در اين مرز‌ها تحمل نمي‌كنيم. سرلشكر باقري افزود: برخورد با اين گروهك‌ها حق ماست و منشور سازمان ملل متحد هم اين حق را براي ما در نظر گرفته است.

درگذشت متهم رديف اول پرونده شركت مفتاح‌خودرو

متهم رديف اول پرونده شركت مفتاح‌خودرو در پي سكته قلبي فوت كرده و اموال متهم متوفي كفاف رد مال وي را در صورت قطعيت محكوميت خواهد داد. به گزارش ايلنا، در پي انتشار خبري مبني بر فوت «ميثم رضايي» متهم رديف اول شركت مفتاح‌خودرو، مركز رسانه قوه قضاييه به اطلاع مي‌رساند نامبرده كه سابقه طولاني اعتياد و مصرف موادمخدر داشته، قبل از اعزام به زندان، حتي در مرحله رسيدگي بدوي به پرونده به‌ علت سابقه بيماري به مراكز درماني اعزام شده بود و از مراقبت‌هاي ويژه پزشكي بهره‌مند بوده است و در بيمارستان لقمان تهران هم فوت كرده است؛ بنابر اين گزارش، پرونده شركت مفتاح‌خودرو از جمله پرونده‌هاي كثيرالشاكي محسوب مي‌شود كه با فوت متهم رديف اول آن رسيدگي به اين پرونده مختومه نخواهد شد؛ بلكه بخشي از اين پرونده در دست رسيدگي قضايي است و در خصوص بخش ديگر از آن نيز راي صادر شده است. در خصوص قسمتي از پرونده كه راي بدوي صادر شده، متهم متوفي با حدود هزار و ۶۰۰ شاكي و با اتهام كلاهبرداري شبكه‌اي به ۱۲ سال حبس و جزاي نقدي محكوم شده است و در حال حاضر پرونده در ديوان عالي كشور در مقام فرجام‌خواهي است و در صورت قطعيت حكم صادره، فرآيند رد مال با شناسايي اموال وفق مقررات انجام خواهد شد. در پرونده دوم نيز، كيفرخواست با بيش از ۷۰ شاكي صادر شده است و در شعبه نهم دادگاه كيفري يك استان تهران در حال رسيدگي است. شايان ذكر است؛ اموال متهم متوفي كفاف رد مال او را در صورت قطعيت محكوميت خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون