• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5030 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ شهريور

نگاه تفسيري و انتقادي به ابن‌سينا

به تازگي كتاب «ابن‌سينا، مجموعه مقالات تفسيري و انتقادي» با گردآوري پيتر آدامسون و با ترجمه احمدعسگري و همكاران به همت بنياد بوعلي‌سينا و انتشارات ترجمان منتشر شده است. اين كتاب متشكل از چهارده مقاله تفسيري و انتقادي است كه به قلم ابن‌سيناپژوهان برجسته معاصر مانند ديميتري گوتاس، دگ نيكولاس هسه، رابرت ويزنووسكي، پيتر پورمن و آموس برتولاچي نگاشته شده است. مقالات اين كتاب تمامي موضوعات اين حيطه را، از زندگي و زمانه ابن‌سينا گرفته تا منطق، معرفت‌شناسي، طب، فلسفه و الهيات دربرمي‌گيرند. همچنين سه فصل نهايي به تاثير ابن‌سينا در فرهنگ‌هاي يهودي، مسيحي و اسلامي اختصاص يافته است. اين مقالات در پي ارايه تصويري مقدماتي و شناخته‌شده از ابن‌سينا نيستند، بلكه بيشتر بر آن جنبه‌هايي از انديشه او متمركزند كه كمتر درباره آنها پژوهشي صورت گرفته است. بنابراين اين كتاب، بيش از آنكه مروري بر تحقيقات پيشين اين حيطه باشد، حوزه‌هايي نو را براي پژوهش‌هاي آينده معرفي مي‌كند.
بيست‌وهشتمين نشست از مجموعه درس‌گفتارهايي درباره بوعلي‌سينا در روز چهارشنبه ۳۱ شهريور ساعت ۱۱ صبح با عنوان «نگاه تفسيري و انتقادي به ابن‌سينا» اختصاص دارد كه با حضور محمدجواد اسماعيلي، احمد عسگري، ايمان خدافرد، سينا سالاري و شايان الهامي به صورت مجازي پخش خواهد شد.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين برنامه را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang، تلگرام اين مركز به نشاني bookcitycc و صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون