• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5035 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۴ مهر

​پيشخوان

تسليت رهبري و موافقت با استفاده از عنوان «شهيد» براي علي لندي

مراتب تسليت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به خانواده علي لندي نوجوان ايذه‌اي ابلاغ شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در تماسي از دفتر رهبر انقلاب اسلامي با خانواده علي لندي نوجوان غيور ايذه‌اي، مراتب تسليت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ابلاغ و با اين خانواده داغديده همدردي شد. رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين با درخواست رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران مبني بر در حكم شهيد تلقي شدن علي لندي نوجوان فداكار ايذه‌اي موافقت كردند. اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در نامه‌اي به رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به فداكاري علي لندي كه با ايثار و از خودگذشتگي براي نجات جان دو تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشي از سوختگي جان باخت، درخواست كرد كه اين نوجوان غيور در حكم شهيد تلقي شود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اين درخواست موافقت كردند.


علامه حسن‌زاده آملي درگذشت

علامه حسن حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفت. به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از نزدیکان علامه حسن حسن‌زاده آملی اعلام کرد: علامه حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفتند. علامه حسن‌زاده آملی متولد سال ۱۳۰۷، از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است. این عالم برجسته و شهره جهان اسلام در ادبیات، ریاضی، هیئت و... تبحر خاص داشت و به زبان‌های فرانسوی و عربی نیز مسلط بود. اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

برگزاري نشست سران قواي سه‌گانه به ميزباني رييسي
نشست سران سه قوه بعدازظهر شنبه به ميزباني رييس‌جمهوري برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين جلسه روساي قواي مجريه، مقننه و قضاييه درباره مهم‌ترين موضوعات كشور ازجمله مسائل اقتصادي گفت‌وگو و مشورت كردند.


مهدي هادوي درگذشت

اولين دادستان كل انقلاب روز گذشته جان به جان‌آفرين تسليم كرد. مهدي هادوي از قضات و وكلاي دادگستري برجسته كه پيش و پس از انقلاب در مسووليت‌هايي كليدي ايفاي نقش كرد، صبح ديروز درگذشت. او كه علاوه بر تحصيل در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران داراي اجازه اجتهاد شيخ عبدالنبي عراقي بود، در زمان حكومت پهلوي در سمت‌هاي گوناگون قضايي فعاليت مي‌كرد، در نخستين سال‌هاي دهه 40 خورشيدي، هنگامي كه رياست دادگستري شهر قم را برعهده داشت، در مقابل محاكمه و تبعيد امام خميني(ره) به تهران مقاومت كرده و به همين دليل نيز از سمت خود معزول و به دادگستري تهران منتقل شد. هادوي كه پس از پيروزي انقلاب با حكم بنيانگذار جمهوري اسلامي، به عنوان اولين دادستان كل انقلاب منصوب شد و براي مدتي كوتاه در اين سمت فعاليت كرد، در ادامه مدتي رياست دادگاه عالي انتظامي قضات را برعهده داشت و در مقطعي نيز ازجمله اعضاي شوراي نگهبان بود. مراسم خاكسپاري اين حقوقدان برجسته امروز يكشنبه برابر با چهارم مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ صبح در قبرستان محله حصارك تهران واقع در انتهاي اتوبان ستاري شمال بالاتر از واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد برگزار مي شود.


حكم قطعي پيشين مهدي محموديان به اجرا گذاشته شد
يك وكيل دادگستري با اشاره به آخرين وضعيت موكلش گفت: مهدي محموديان در اين حكم قبلي به دليل امضاي بيانيه موسوم به ۷۷ نفر به پنج سال حبس در مجموع و 4 سال حبس قابل اجرا محكوم شده بود. متاسفانه به دليل اجراي اين حكم نيز، امكان آزادي موكلم منتفي خواهد بود. به گزارش پايگاه خبري-تحليلي امتداد، بابك پاك‌نيا، وكيل مهدي محموديان درخصوص آخرين وضعيت پرونده اين فعال سياسي و مدني گفت: فعلا ما جلساتي را با وكلاي پرونده تشكيل داده و در اين جلسات، وكلاي هر پنج نفر از متهمان حضور داشتند. در اين جلسات مطالب مختلفي در رابطه با ابعاد پرونده مورد بحث و تبادل نظر ازسوي وكلا جهت دفاع از موكلين مورد ارزيابي و طرح قرار گرفته است. به رغم مراجعه چندباره به شعبه، پرونده را براي مطالعه در اختيار ما قرار نداده‌اند. او گفت: تا امروز، متاسفانه هيچ دسترسي به پرونده نداشتيم. تا اين لحظه به رغم اينكه چند بار هم به شعبه مراجعه كرديم، اما پرونده را براي مطالعه در اختيار ما قرار نداده‌اند. قاضي شعبه عنوان كرده كه مشغول مطالعه پرونده بوده و پس از اتمام آن، مي‌تواند مساعدت لازم را براي مطالعه پرونده از سوي ما نيز صورت بدهد.

كسب رتبه برتر دادگستري هرمزگان در كشور
بنا بر اعلام مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه، دادگستري استان هرمزگان در كشور رتبه اول كشوري را كسب كرده است. به گزارش رسانه قوه قضاييه؛ استان هرمزگان جنوبي‌ترين استان ايران است كه در حاشيه خليج فارس و درياي عمان قرار دارد. اين استان كه مركز مهم فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري است نقش مهمي در زمينه صادرات و واردات كشور ايفا مي‌كند. بي‌شك اهميت اين استان از كشور وجود يك دادگستري قوي، با اقتدار و دغدغه‌مند را مي‌طلبد. با توجه به اين مهم دستگاه قضايي استان هرمزگان در دو سال گذشته و پس از روي كار آمدن علي صالحي به عنوان رييس كل دادگستري، با رويكردي جهادي، تحول و تعالي را در حوزه‌هاي مختلف به منصه ظهور و بروز رسانده و دادگستري اين استان در شاخصه‌هايي كه در گذشته در وضعيت مطلوبي قرار نداشت، رتبه اول را كسب كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون