• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5036 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۶ مهر

خبر

كرونا  جان  هنرمند ديگري  را  گرفت

سيامك اطلسي بازيگر پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون و دوبلور باسابقه بعد از دو هفته ابتلا به كرونا در 85 سالگي درگذشت. اوچندي پيش در سريال «اپيدمي» به كارگرداني سجاد حسيني با موضوع كرونا حضور داشت و در اين سريال نقش رييس يك بيمارستان را بازي كرده است. گويا او به واسطه بازي در همين سريال به بيماري كوويد 19 مبتلا شد و در نهايت نتوانست دوام بياورد. پيكر زنده‌ياد سيامك اطلسي امروز سه‌شنبه ششم مهرماه تشييع مي‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاك سپرده مي‌شود.سيامك اطلسي متولد 1315 بود و از دهه ۴۰ كار خود را با گويندگي در انجمن گويندگان آغاز كرد «چريكه تارا»، «پرونده»، «شايد وقتي ديگر»، «آن سوي آتش»، «دو فيلم با يك بليت»، «آقاي بخشدار»، «همسر»، «روز واقعه»، «در كمال خونسردي»، «خط آتش»، «دلباخته»، «دختري به نام تندر»، «ملك سليمان»، «گلوگاه»، «دلتنگي‌هاي عاشقانه» و «مردي بدون سايه» تعدادي از فعاليت‌هاي او در سينما هستند. بازي در سريال‌ «پدرسالار» از نقش‌آفريني‌هاي ماندگار زنده‌ياد اطلسي محسوب مي‌شود كه بيشتر در اذهان باقي مانده است . اطلسي در مقام كارگردان هم «راز شب باراني»، «مشت‌» و «سفر پرماجرا» را در كارنامه داشت.


شكستِ صدا و سيما از فضاي مجازي 

در دو سال و نيم گذشته، صدا و سيما ۱۵ درصد از مخاطبان اخبار خود را از دست داده و به همين ميزان بر تعداد كاربران فضاي مجازي افزوده شده است. به گزارش خبرآنلاين، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا)، در يك نظرسنجي، با طرح پرسشِ «شما اخبار روز جامعه را بيشتر از چه منبعي پيگيري مي‌كنيد»، به سراغ مردم رفته است.اين نظرسنجي، شهريور امسال، در يك جمعيت آماري كه ۱۵۸۱ نفر بوده و همگي بالاي ۱۸ سال داشته‌اند، به صورت تلفني انجام شده و نتيجه آن با نظرسنجي مشابه در اسفند ۱۳۹۷ (دو سال و نيم پيش) مقايسه شده است. بر اساس اين نظرسنجي، مشخص مي‌شود در دو سال و نيم گذشته، تعداد كساني كه اخبار روز جامعه را از صدا و سيما پيگيري مي‌كنند، به‌شدت افت پيدا كرده و از ۵۷.۷ درصد به ۴۲.۱ درصد رسيده است كه كاهشي ۱۵ درصدي را نشان مي‌دهد. به عبارت ديگر، در حال حاضر، تنها كمي بيش از ۴۰ درصد از مردم براي دريافت خبرها، به راديو و تلويزيون داخلي مراجعه مي‌كنند. در مقابل، مراجعه به فضاي مجازي براي آگاهي از اخبار روز، رشدي چشمگير داشته و از ۲۶.۱ درصد در اسفند ۹۷ به ۴۱.4 درصد در شهريور ۱۴۰۰ رسيده كه نشان‌گر افزايش ۱۵ درصدي استقبال مردم به شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي خبري است. بر اين اساس، مشخص مي‌شود آن ۱۵ درصدي كه از مخاطبان صدا و سيما كم شده‌اند، به كاربران فضاي مجازي افزوده شده‌اند. همچنين اين نظرسنجي مشخص مي‌كند سهم شبكه‌هاي ماهواره‌اي در خبررساني به مردم، در دو سال و نيم گذشته تغيير چنداني نكرده است و از ۵.۳ درصد به ۵.۱ درصد رسيده و همچنان سومين منبع دريافت خبر در كشور به شمار مي‌آيد. دوستان و آشنايان و روزنامه‌ها، در رده‌هاي چهارم و پنجم اين نظرسنجي قرار دارند كه هر دو با كاهش مخاطب روبرو بوده‌اند. اگر دو سال و نيم پيش، ۴.۹ درصد مردم اخبارشان را از دوستان و آشنايان مي‌گرفته‌اند، اكنون اين درصد به عدد ۲ رسيده است. سهم روزنامه‌ها هم در خبررساني به‌شدت كاهش يافته و از ۱.۸ درصد به ۰.۲ درصد رسيده كه به صفر خيلي نزديك است. اگر اين روند در آينده هم ادامه يابد، بايد منتظر اين باشيم كه صدا و سيما بيشتر از گذشته، سهم خود در خبررساني را به رقيب قدرتمندش كه همان فضاي مجازي است واگذار كند.


توني ۲۰۲۱ برندگانش را شناخت
به گزارش مهر به نقل از ورايتي، هم‌زمان با شروع مجدد كار در برادوي كه از مارس ۲۰۲۰ چراغ‌هايش خاموش شده بود تا با پاندمي كرونا مقابله كند، برندگان هفتاد و‌چهارمين دوره جوايز توني معرفي شدند.همين چند روز اخير سرانجام با بازگشت احساسي نمايش‌هايي چون «هميلتون» چراغ تئاترهاي نيويورك دوباره روشن شد؛ اما شب يكشنبه سرانجام با اهداي جوايز توني از آنهايي كه ۳۴۶ روز در انتظار معرفي اين برندگان بودند، تجليل شد.بزرگ‌ترين برندگان جوايز ۲۰۲۱ شامل «مولن روژ: موزيكال» بود كه ۱۰ جايزه توني از جمله بهترين نمايش موزيكال را به خانه برد. آرون تويت براي همين نمايش بهترين بازيگر مرد نقش اصلي نمايش موزيكال شد و نمايش جايزه بهترين كارگرداني موزيكال را براي آلكس تيمبرس و همچنين جوايز طراحي صحنه، طراحي لباس، نورپردازي و صدا را هم برد.برنده بزرگ ديگر «بازي يك سرباز» بود كه جايزه بهترين بازيگر مرد را براي ديويد آلن گرير و جايزه بهترين بازسازي يك نمايش را از آن خود كرد. نويسنده نمايش «قرص كوچك دندانه‌دار» يعني ديابلو كودي نيز جايزه بهترين متن نمايشي را برد و آدريانه وارن براي ايفاي نقش در نمايش «تينا- موزيكال تينا ترنر» به عنوان بهترين بازيگر زن شناخته شد.عنوان بهترين نمايش به «ارثيه» رسيد و اندرو برناپ براي بازي در همين نمايش بهترين بازيگر مرد نقش اصلي يك نمايش شد. استيون دالدري هم براي كارگرداني اين نمايش جايزه برد. ماري لوييس پاركر نيز جايزه بهترين بازيگر زن نقش اصلي يك نمايش را براي بازي در «صداي درون»  برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون