• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5036 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۶ مهر

خبرخوان

اثر افزايشي وام  وديعه بر  اجاره‌بها

خبرگزاري مهر به نقل از برخي مستاجران گزارش داد: انتشار خبر اعطاي تسهيلات وديعه مسكن سبب شده تا موجران نيز با سوءاستفاده از اين فرصت، تا ۷۰ ميليون تومان به رقم وديعه مسكن واحدهاي مسكوني مصرفي و كوچك متراژ خود اضافه كنند. به نوشته اين خبرگزاري در حال حاضر در محله‌هاي متوسط و ارزان‌تر پايتخت، اجاره‌بهاي واحدهاي مسكوني مصرفي ۵۰ تا ۸۰ متري با افزايش ۳۰ تا ۵۰ درصدي ظرف يك ماه اخير روبه‌رو بوده‌اند.  به گونه‌اي كه براي يك واحد ۶۲ متري ۱۰ سال ساخت در محله آذربايجان در منطقه ۱۰ تهران با پاركينگ، آسانسور و انباري ۲۰۰ ميليون تومان وديعه و ۳.۵ ميليون تومان اجاره ماهيانه در نظر گرفته شده كه به گفته مشاور املاك مربوطه، واحد مسكوني مشابه در خرداد امسال، با اجاره ۲.۵ ميليون تومان عرضه شده بود كه افزايش يك ميليون توماني اجاره مسكن در ۳ ماه، بي‌سابقه بوده است.


ترخيص  همه كاميون‌هاي  دپو شده  از گمرك تا  پايان  مهر
مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك گفت: تا پايان مهر امسال بنا به دستور دادستان كل كشور، همه كاميون‌هاي وارد شده زير سه سال ساخت و داراي ثبت سفارش بايد ترخيص شوند. وي افزود: بنا به دستور دادستاني كل كشور و دادستاني عمومي و انقلاب تهران، تا پايان مهر امسال، همه كاميون‌هاي وارد شده زير سه سال ساخت و داراي ثبت سفارش، پس از انجام تشريفات گمركي با رعايت مقررات مربوطه ترخيص و از گمركات اجرايي خارج مي‌شود. وي ادامه داد: گمركات مرزي، به ويژه گمرك بازرگان، مكلف هستند نسبت به پذيرش حمل يكسره و ترانزيت كاميون‌هاي وارده بدون تخليه آنها و صرفا با رويت ثبت سفارش مربوطه را انجام دهند.


قبض‌هاي  نجومي  برق  را  قسطي  پرداخت كنيد

مصطفي رجبي‌مشهدي، سخنگوي صنعت برق كشور با اشاره به اقساطي شدن قبوض برق گفت: امسال با توجه به هواي گرم مصرف برق به خصوص براي استفاده از وسايل سرمايشي افزايش يافت.او ادامه داد: امسال ۸۵ درصد مشتركان خانگي بيش از ۲ برابر الگوي مصرف برق، برق مصرف كرده‌اند كه اين دست از مشتركان بايد بهاي زيادي  براي قبوض پرداخت كنند.  سخنگوي صنعت برق كشور تصريح كرد: شركت توانير امكاني را براي اين گروه از مشتركان فراهم كرده است، بر اين اساس مشتركاني كه بيشترين الگوي مصرف را داشته‌اند، مي‌توانند قبوض خود را در ۳ قسط پرداخت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون