• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5038 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۸ مهر

پيشخوان

ارتقاي موقعيت زن يعني  كاهش آسيب‌هاي اجتماعي
رييس دولت سيزدهم با بيان اينكه آمادگي و تمايل خوبي در كشورهاي مختلف براي گسترش همكاري‌ها با جمهوري اسلامي به چشم مي‌خورد، گفت: صادرات خدمات فني و مهندسي زمينه بسيار مناسبي براي گسترش همكاري‌ها با كشورهاي همسايه و ديگر كشورها است. به گزارش ايسنا، ابراهيم رييسي صبح روز چهارشنبه در نشست هيات دولت با قدرداني از تلاش‌هاي انجام شده براي تامين واكسن و رشد قابل توجه واكسيناسيون گفت: اولويت امروز، حمايت از موسسات و مراكز داخلي فعال در ساخت واكسن است؛ چراكه به ‌هر حال استفاده از واكسن خارجي محدوديت‌هايي دارد و نمي‌تواند دايمي باشد. رييس دولت سيزدهم با بيان اينكه موضوع زنان و خانواده از مسائل اصلي و محوري مورد توجه دولت سيزدهم است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده بايد برنامه‌اي جامع درباره راهكارهاي موثر در كنترل آسيب‌هاي اجتماعي حوزه زنان و خانواده تدارك ببيند و براي بررسي و تصويب به هيات دولت ارايه كند. رييسي گفت: از نظر دولت هر چه موقعيت زن و خانواده در جامعه ارتقا يابد، شاهد كاهش آسيب‌هاي اجتماعي خواهيم بود و لذا دولت از هيچ حمايتي در اين زمينه دريغ نخواهد كرد.


راي ‌اعتماد هيات دولت به استانداران لرستان، فارس و زنجان
هيات دولت به فرهاد زيويار، محمدهادي ايمانيه و محسن افشارچي به عنوان استانداران منتخب استان‌هاي لرستان، فارس و زنجان راي اعتماد دادند. به گزارش ايلنا، هيات دولت در نشست صبح روز چهارشنبه خود، به استانداران منتخب استان‌هاي لرستان، فارس و زنجان راي اعتماد دادند. در اين جلسه كه به رياست ابراهيم رييسي برگزار شد، فرهاد زيويار، محمدهادي ايمانيه و محسن افشارچي به ترتيب به عنوان استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، از هيات وزيران راي اعتماد گرفتند. فرهاد زيويار متولد ۱۳۴۸ در شهر خرم‌آباد و داراي مدرك دكتراي علوم سياسي است. او پيش از اين دبير كميسيون سياسي و دفاعي دولت (۱۳۹۰)، معاون مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري (۱۳۸۵-۱۳۸۴)، رييس مركز پژوهش و اسناد رياست‌جمهوري (۱۳۸۹) و رييس پژوهشكده مطالعات فرهنگي و ارتباطات (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده است. محمدهادي ايمانيه متولد ۱۳۴۱ در شهر شيراز و فار‌غ‌التحصيل پزشكي عمومي و تخصص كودكان از دانشگاه علوم پزشكي شيراز و همچنين فارغ‌التحصيل فوق تخصص گوارش و كبد كودكان از دانشگاه علوم پزشكي تهران است. از جمله سوابق مديريتي و اجرايي او مي‌توان به رياست بيمارستان‌هاي شهيد بهشتي و نمازي شيراز، رياست دانشگاه علوم پزشكي شيراز و مشاور وزير در امور دانشگاه‌ها و طب سنتي ايراني اشاره كرد. محسن افشارچي متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان است؛ او داراي مدرك دكترا در رشته مهندسي كامپيوتر - هوش مصنوعي از دانشگاه كلگري كانادا، كارشناسي ارشد رشته مهندسي كامپيوتر از دانشگاه علم و صنعت ايران و كارشناسي مهندسي كامپيوتر- سخت‌افزار از دانشگاه اصفهان است. رياست دانشگاه زنجان  (۱۳۹۳-۱۳۸۹)  و  رياست  دانشكده مهندسي دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶) از جمله سوابق مديريتي  و اجرايي   او ست.


تاكيد ديوان محاسبات بر لزوم توجه وزارت علوم در اجراي برخي پروژه‌ها
دهمين نامه ارسالي رييس ديوان محاسبات كشور به دولتمردان سيزدهم، خطاب به وزير علوم، تحقيقات و فناوري به رشته تحرير درآمد. به گزارش ايرنا، در نامه مهرداد بذرپاش تاكيد شده است: احكام تامين سرمايه صندوق نوآوري و شكوفايي، ايجاد قطب (هاب) بين‌المللي جهت ارايه آموزش‌هاي مجازي (الكترونيكي)، نيمه‌حضوري، باز و از راه دور، تجاري‌سازي ايده و دانش در توليد محصول و خدمات داراي ارزش افزوده براي تحقق نياز به همت و پيگيري بيشتري دارند. بذرپاش در ادامه نامه خود به زلفي‌گل، از موضوعات زير به عنوان پروژه‌هايي ياد كرده كه اجراي آنها نياز به توجه بيشتري دارد: «بازنگري و اصلاح نظام آموزش عالي كشور در جهت ارزش‌آفريني و كارآفريني، طراحي و پياده‌سازي نظام آمايش آموزش عالي و پژوهش به‌ منظور ماموريت‌گرا كردن فعاليت‌هاي موسسات آموزش عالي و پژوهش كشور، تبديل دانشگاه‌هاي برتر كشور به تراز بين‌المللي، طراحي الگوي تغيير و ارتقاي نقش دانشگاه‌ها در حل مشكلات كلان، دستگاهي و بنگاه‌هاي اقتصادي كشور، پياده‌سازي نظام حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان با هماهنگي معاونت علمي و فناوري، طراحي و پياده‌سازي نظام صيانت از بازار ملي در حوزه دانش بنيان از طريق تهيه پيوست فناوري با هماهنگي علمي و فناوري.» رييس كل ديوان محاسبات در پايان يادآوري كرده است مبناي رسيدگي اين ديوان در حوزه‌هاي مالي و رعايت و عملكرد، اجراي قوانين و اسناد بالادستي، ارتقاي شفافيت، مبارزه با فساد، حذف قوانين مزاحم و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به منظور اولويت‌بندي اقدامات اجرايي دستگاه‌هاي تحت امر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خواهد بود.


دريافت ۵۴۲ شكايت در كميسيون اصل 90 ظرف 3 ماه گذشته

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از دريافت ۵۴۲ فقره شكايت در 3 ماهه گذشته به اين كميسيون خبر داد. به گزارش ايلنا، حسن شجاعي نماينده ابهر و رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در 3 ماهه گذشته ۵۴۲ فقره شكايت وصول كرده و براي پيگيري آنها ۱۰۲۹ مكاتبه انجام داده است. گزارش خسارت ميلياردي وزير نفت به بيت‌المال و پيگيري خاموشي‌هاي گسترده برق از مهم‌ترين كارهاي كميسيون در اين سه ماهه بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون