• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5041 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۲ مهر

پيشخوان

استفاده فراجناحي از ديدگاه نخبگان و گفت‌وگو با معترضان

رييس‌جمهوري با تاكيد بر ضرورت بهره‌گيري دولت از ظرفيت نخبگان كشور گفت: مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي به دور از نگاه سياسي با صاحب‌نظران و نخبگان، جلسات منظم كارشناسي برگزار كنند و از نظرات آنان بهره‌مند شوند. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي بعدازظهر يكشنبه در نشست هيات دولت با تاكيد بر ضرورت حاكميت انضباط مالي در همه دستگاه‌هاي دولتي گفت: كار انقلابي به معناي بي‌نظمي نيست و پيشرفت در كارها فقط با نظم و انضباط ممكن است و اگر در جايي لازم بود از راه ميانبر استفاده شود، آن‌هم بايد بر پايه راهكار قانوني صورت گيرد. رييسي در ادامه با بيان اينكه بايد به اجتماعات صنفي كه خواسته‌هاي منطقي دارند توجه شود، گفت: البته اگر خواسته اجتماع‌كنندگان منطقي نبود، بايد آنان را آگاه كرد اما نبايد به خواسته‌هاي غيرمنطقي تن داد. او گفت: در هر صورت بايد با كساني كه خواسته‌اي دارند و تجمع مي‌كنند، گفت‌وگو شود و نسبت به خواسته آنها روشنگري صورت گيرد. رييسي در ابتداي سخنان خود با تبريك و خوشامد به رييس جديد سازمان صداوسيماگفت: رسانه ملي، پل اطمينان‌بخش و اميدآفرين بين دولت و مردم است كه انتظارات و نظرات مردم را به دولت منتقل و ديدگاه‌ها و اقدامات دولت را براي مردم تبيين مي‌كند. او گفت: پيشبرد اهداف دولت در گرو ارتباط با مردم است و رسانه ملي مي‌تواند در شكل‌دهي و كيفيت اين ارتباط بسيار موثر باشد.

تاكيد ديوان محاسبات بر لزوم توجه وزارت بهداشت به امنيت غذايي

دوازدهمين نامه رييس‌ كل ديوان محاسبات كشور به دولتمردان سيزدهم  به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارسال شد. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، در نامه مهرداد بذرپاش به وزير بهداشت، بر نظارت كامل نسبت به ورود محصولات آرايشي، بهداشتي، دارويي و تجهيزات پزشكي كه با سلامت و بهداشت عمومي دام، گياه و انسان مرتبط است، تاكيد شده و پيگيري مستمر جهت اخذ مجوز، تامين امنيت غذا و درمان و ايجاد ذخاير راهبردي با تاكيد بر افزايش كمي و كيفي توليد (مواد اوليه و كالا) به عنوان يك ضرورت مطرح شده است. بذرپاش طي اين نامه خواستار برنامه‌ريزي جهت فراهم‌شدن تسهيلات لازم براي برخورداري همگاني از خدمات درماني در حدود امكانات از طريق ايجاد و گسترش مراكز درماني دولتي و بهبود استاندارد آنها شده است. در پايان، با اعلام اينكه مبناي رسيدگي ديوان محاسبات در حوزه‌هاي مالي و رعايت و عملكرد در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، موضوعات قانوني مندرج در اين نامه خواهد بود، از عين‌اللهي درخواست شده است نسبت به اجراي قوانين و اسناد بالادستي، ارتقاي شفافيت، مبارزه با فساد و حذف قوانين مزاحم اهتمام ورزد.

راي‌اعتماد دولت به استانداران منتخب اصفهان و هرمزگان

نشست هيات وزيران بعدازظهر يكشنبه به رياست دكتر ابراهيم رييسي برگزار شد و در اين جلسه آقايان سيدرضا مرتضوي و مهدي دوستي به ‌ترتيب به عنوان استانداران منتخب اصفهان و هرمزگان از اعضاي دولت راي اعتماد گرفتند. به گزارش ايلنا، سيدرضا مرتضوي داراي مدرك كارشناسي در رشته مهندسي مواد - توليد آهن و فولاد، كارشناسي ارشد در رشته مهندسي مواد - متالورژي استخراجي و همچنين دكتري در رشته مهندسي مواد - مواد پيشرفته از دانشگاه صنعتي اصفهان است. او پيش از اين به عنوان مدير مركز توسعه خوشه‌هاي صنعتي استان اصفهان، قائم‌مقام مديرعامل و معاون صنايع كوچك و عضو هيات‌مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي استان، مشاور استاندار اصفهان و مشاور بنياد نخبگان و مدير طرح توانمندسازي مسووليت داشته است. مهدي دوستي متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز و داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد مهندسي عمران از دانشگاه صنعتي سهند تبريز است.

انتصاب محمدرييس‌زاده به رياست كل سازمان نظام پزشكي 

رييس‌جمهوري با صدور حكمي، دكتر محمد رييس‌زاده را براي مدت 4 سال به عنوان «رييس كل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران» منصوب كرد. به گزارش ايسنا، در متن حكم ابراهيم رييسي خطاب به محمد رييس‌زاده آمده است: در اجراي ماده (۹) قانون سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران مصوب ۱۳۸۳.۰۱.۲۵ مجلس شوراي اسلامي، با عنايت به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالي و راي اكثريت اعضاي مجمع عمومي آن سازمان در جلسه مورخ ۱۴۰۰.۰۸.۰۹، به موجب اين حكم براي مدت چهار سال به عنوان «رييس كل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران» منصوب مي‌شويد. اميد است با اتكال به خداوند سبحان و اهتمام به «عدالت محوري»، «روحيه انقلابي»، «مردمداري»، «پاكدستي و فسادستيزي»، «قانونمداري» و مفاد «عهدنامه مديران دولت مردمي» در پيشبرد و تحقق اهداف عاليه آن سازمان مجدانه بكوشيد.


حق‌الزحمه هيات‌هاي نظارت بر انتخابات شوراها پرداخت مي‌شود

رييس مجلس شوراي اسلامي از پرداخت حق‌الزحمه ناظران هيات‌هاي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا ظرف يك هفته آينده خبر داد. به گزارش ايسنا، محمدرضا صباغيان نماينده مهريز و بافق در تذكري شفاهي در نشست علني صبح مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود اينكه حق‌الزحمه هيات‌هاي اجرايي پرداخت شده، حق‌الزحمه ناظران هيات‌هاي نظارت پرداخت نشده است. محمدباقر قاليباف در پاسخ به اين تذكر اعلام كرد: اين مساله انجام شده و حق‌الزحمه ناظران هيات‌هاي نظارت بر انتخابات شوراها ظرف يك هفته آينده پرداخت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها