• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

پيشخوان

تاكيد رييسي بر فعال‌تر شدن ستاد تنظيم بازار زيرنظر مخبر
رييس دولت سيزدهم با بيان اينكه مسووليت و مديريت اصلي تنظيم بازار برعهده معاون اول رييس‌جمهور است، گفت: ستاد تنظيم بازار بايد زيرنظر معاون اول فعال‌تر و عملياتي‌تر شود. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در نشست ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با اشاره به لزوم فروش دارايي‌هاي مازاد دولت در چارچوب قانون بودجه ‌گفت: وزارت اقتصاد و دارايي وظيفه دارد اين موضوع را با جديت پيگيري كند. او اصلاح نظام مالياتي و شناسايي موديان جديد مالياتي را ضروري دانست و بر لزوم كنترل و كاهش هزينه‌هاي دولت با مشاركت و اهتمام دستگاه‌ها و بخش‌هاي مختلف تاكيد كرد. او همچنين خواستار نظارت جدي و عملياتي بانك مركزي بر همه بانك‌ها از جمله بانك‌هاي خصوصي شد و گفت: هدايت نقدينگي از فعاليت‌هاي غيرمولد به فعاليت‌هاي توليدي و ساماندهي نقدينگي با استفاده از نظرات كارشناسان اقتصادي از مهم‌ترين وظايف بانك مركزي است. در جلسه روزگذشته ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، نظرات و ديدگاه‌هاي اعضا درباره تنظيم بازار كالاهاي اساسي مطرح و بررسي شد.


پيگيري وضع زلزله‌زدگان انديكا در تماس تلفني رييسي
رييس دولت سيزدهم در تماس‌هاي تلفني جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار انديكا، ضمن پيگيري وضعيت رسيدگي به زلزله‌زدگان دستوراتي براي تسريع در امدادرساني و بازسازي اماكن خسارت‌ديده صادر كرد. به گزارش ايسنا، ابراهيم رييسي در اين تماس‌هاي تلفني با اشاره به نزديك شدن فصل سرما و صعب‌العبور بودن منطقه تاكيد كرد: اسكان زلزله‌زدگان و تسريع در بازسازي و ساخت اماكن خسارت‌ديده بايد با سرعت انجام شود. رييسي همچنين دستور پيگيري و بازسازي منازل و اماكن تخريب شده را به بنياد مسكن صادر كرد. ساعت ۲ و ۴۶ دقيقه بامداد شنبه، زمين‌لرزه‌اي با قدرت ۵ ريشتر شهر و روستاهاي قلعه‌خواجه از توابع شهرستان انديكا را لرزاند كه باعث تخريب برخي منازل روستاييان و ساكنان اين مناطق شد.


گزارش ميركاظمي در نشست غيرعلني مجلس
نشست غيرعلني مجلس به رياست محمدباقر قاليباف برگزار شد و بررسي گزارش رييس سازمان برنامه و بودجه از وضعيت بودجه سال جاري در دستوركار نمايندگان قرار گرفت. به ‌گفته اسماعيل حسين‌‌زهي به ايسنا، در اين نشست غيرعلني كه از ساعت ۸ صبح شروع شد، سيدمسعود ميركاظمي گزارشي از عملكرد بودجه كشور به نمايندگان ارايه كرد. رييس مجلس شوراي اسلامي نيز ابتداي نشست علني ضمن تسليت در پي حادثه مسجد سيدآباد افغانستان گفت: مسائل بودجه‌اي سال ۱۴۰۰ و همچنين مسائل مربوط به لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت. سخنگوي هيات رييسه هم در توضيح جزييات اين جلسه گفت كه آقاي ميركاظمي به ارايه گزارشي از نقاط ضعف و قوت بودجه در 6 ماه گذشته پرداخت و برنامه دولت را براي اصلاح وضعيت ارايه كرد.


قرائت گزارش سي‌ و دوم تفريغ بودجه در صحن مجلس
رييس كل ديوان محاسبات كشور براي قرائت گزارش تفريغ بودجه سال ۱۳۹۹ سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۰ در مجلس شوراي اسلامي حضور خواهد يافت. اعتمادآنلاين| مهرداد بذرپاش در حالي براي قرائت سي و دومين گزارش تفريغ بودجه سالانه راهي بهارستان خواهد شد كه در اقدامي بي‌سابقه، ارايه اين گزارش ۴ ماه زودتر از سررسيد قانوني، به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ارايه شده است. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل ديوان محاسبات كشور، پيش از اين و در ۳۱ شهريور ماه سال جاري، با حضور رياست مجلس شوراي اسلامي و تني چند از نمايندگان، از گزارش تفريغ بودجه سال ۱۳۹۹ رونمايي شده بود. ارايه زودتر از موعد گزارش تفريغ بودجه از سوي ديوان محاسبات، به دستگاه‌هاي اجرايي و تقنيني اين امكان را مي‌دهد تا افزون بر اشراف بيشتر بر نقاط قوت و ضعف بودجه‌ريزي سالانه، برنامه‌ريزي مطلوب‌تري را براي ارتقاي راندمان عملكردي دستگاه‌هاي تحت امر، در پيش گرفته و گامي مهم در راستاي اصلاح ساختار بودجه بردارند.


دليلي قوي براي حرام بودن صداي زنان وجود ندارد
فاضل ميبدي بر لزوم استفاده از هنر و موسيقي در جامعه تاكيد كرد و گفت: فتوا به حرمت موسيقي باعث دين‌گريزي بخشي از جوانان مي‌شود. به گزارش اديان‌نيوز، او گفت: آقاي شجريان دو گلايه داشتند يكي اينكه چرا موسيقي حرام است؟ كه به نظر من ايرادش وارد بود. بالاخره اگر بخواهد صداي شجريان حرام باشد، اين جفاي بزرگي است. ممكن است كه بعضي موسيقي‌ها بار منفي داشته باشد، آيا مي‌شود گفت كه صداي بنان يا تاج اصفهاني حرام است؟ ميبدي ادامه داد: فكر مي‌كنم دليل قوي بر حرمت صداي زن نيز وجود ندارد، مگر اينكه مفسده‌اي در كنارش باشد و موضوع اين حرمت با موضوع حرمت مطلقي كه برخي براي آواز يا موسيقي قائل هستند فرق مي‌كند. آقاي شجريان معتقد بود فتوا به حرمت موسيقي و ايجاد محدوديت‌هاي غيرموجه براي آن، سبب حذف بخشي از فرهنگ جامعه ايراني مي‌شود. گله ديگر ايشان اين بود كه وقتي صدايش از تلويزيون پخش مي‌شود بايد تصاوير متناسب با آن موسيقي و آواز با آن پخش شود اما صدا و سيما خوب به اين موضوع توجه نمي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون