• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

خبرخوان

چرا كارت‌هاي سوخت  ارسال نمي‌شوند؟

سبحاني‌فر، مديرعامل شركت ملي پست گفت: ما در خصوص ارسال كارت‌هاي سوخت با مشكلاتي مواجه هستيم كه اخيرا جلسه‌اي را با رييس پليس راهور كشور داشتيم. مشكل در خصوص تاييديه‌هاي مكاني است و افراد وقتي خودرويي را معامله مي‌كنند نشاني ديگري داده مي‌شود كه وقتي پستچي مي‌رود صاحب كارت حضور ندارد و بايد كارت سوخت حتما به صاحب كارت داده شود. او افزود: به همين علت با كارت سوخت‌هاي بسيار زيادي مواجهيم كه به علت مشكلات نشاني در باجه‌هاي معطله پست نگهداري مي‌شود.


تدوين برنامه صادرات خودرو  تا دو هفته ديگر

سيد رضا فاطمي امين، وزير صمت در مورد تدوين طرح صادرات خودرو اظهار كرد: اين طرح در دست تدوين بوده و تا دو هفته آينده تكميل مي‌شود. وزير صمت افزود: پس از تكميل طرح، جزييات آن منتشر خواهد شد. وي همچنين در مورد رفع مشكلات صادرات نيز گفت: بايد تراز ارزي كشور را با صادرات غيرنفتي ارتقا دهيم، در اين صورت بسياري از نگراني‌هاي ما در سطح كلان از بين خواهد رفت و مي‌توانيم بسياري از مقرراتي كه وجود دارد را حذف كنيم. تا پايان امسال تمامي موانع صادراتي را يك به يك حل خواهيم كرد تا در سال آينده ديگر مانعي در مسير صادركننده نباشد. وزير صمت افزود: تا پايان امسال بايد رويه‌هاي صادراتي را تا جاي ممكن تسهيل كنيم. همچنين مقاصد صادراتي ما بايد متكثر و متنوع شوند.


احتمال قطعي برق در زمستان به دليل استخراج رمزارزها

شركت توانير اعلام كرد: تحميل تقاضاي اضافي و غيرقابل مديريت برق و گاز به شبكه انرژي كشور به خصوص در ايام اوج مصرف برق (تابستان) و گاز (زمستان) منجر به افزايش احتمال قطعي برق و گاز مي‌شود. بررسي‌ها با استناد به آمار مراجع بين‌المللي نشانگر آن است كه برق مصرفي سالانه استخراج شبكه بيت‌كوين در كل جهان از مصرف برق كشورهايي مانند سوييس و اتريش بيشتر است. از مجموع ۲ هزار مگاوات ظرفيت مربوط به استخراج رمزارزها كه توسط شركت توانير در بهار سال جاري اعلام شد، فقط يك‌دهم آن يعني ۲۰۰ مگاوات به صورت مجاز و با برق غيريارانه‌اي فعاليت مي‌كنند.


وام ساخت مسكن روستايي  ۲۰۰ ميليون تومان مي‌شود

اكبر نيكزاد، رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به شعار دولت سيزدهم مبني بر توليد سالانه يك ميليون مسكن در كشور گفت: برنامه‌ريزي‌ها براي اجراي اين طرح انجام شده و نخستين جلسه شوراي عالي مسكن نيز با حضور رييس‌جمهور برگزار شد. وي افزود: بنياد مسكن از سال ۸۴ تاكنون سالانه ۲۰۰ هزار مسكن در روستاها احداث و نوسازي كرده است كه تاكنون ۵۰ درصد واحدهاي مسكوني روستايي نوسازي و مقاوم‌سازي شده است. نيكزاد اظهار داشت: به زودي جلسه دوم شوراي عالي مسكن به رياست رييس‌جمهور برگزار شده و در آن پيشنهاد بنياد مسكن مبني بر افزايش وام ساخت مسكن روستايي به ۲۰۰ ميليون تومان و بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۵ درصد بررسي خواهد شد كه با توجه به علاقه وافر رييس‌جمهور به روستانشينان با اين پيشنهاد موافقت خواهد شد.


اعتراض به تحويل واحدهاي نيمه‌تمام در مسكن مهر پرديس

جمعي از مالكان مسكن مهر پرديس در اعتراض به تحويل واحدهاي نيمه‌تمام و خلف وعده‌هاي مكرر مسوولان شركت عمران پرديس در تكميل و رفع نواقص اين واحدها، مقابل وزارت مسكن و شهرسازي دست به تجمع زدند. نماينده مالكان معترض مسكن مهر در پروژه خانه‌سازان صفه در اين باره اظهار داشت: با توجه به اعلام رسمي تحويل واحدهاي مسكن مهر پروژه صفه در ارديبهشت‌ماه، مالكان اين پروژه اقدام به تسويه‌حساب و دريافت دفترچه قسط كردند، اما متوجه شدند واحدها با پيشرفت 80 درصدي اعلام تحويل شده است. وي ادامه داد: قرار بود نواقص بلوك‌ها جهت تحويل رفع شود كه متاسفانه انجام نشد و چندين جلسه مذاكره و تجمع اعتراضي به جايي نرسيد تا اينكه در تاريخ 26/4/1400 و در آخرين تجمع اعتراضي صورتجلسه‌اي بين شركت عمران، پيمانكار و مالكان به امضا رسيد كه براساس آن بايد نواقص رفع و بلوك‌ها و واحدها تا پايان مردادماه تحويل مي‌شد. نماينده مالكان معترض مسكن مهر در پروژه صفه تصريح كرد: اما اكنون نيمه مهرماه فرا رسيده و نه تنها هيچ بلوك و واحدي به‌طور كامل و 100 درصدي قابل تحويل نيست كه اغلب با معضل فقدان آب، برق و گاز رو‌به‌رو هستند.


تخم‌مرغ‌ دانه‌اي ۱۴۴۰ تومان شد 

در شهريورماه امسال بازار كالاهاي اساسي با افزايش چندين باره قيمت تخم‌مرغ روبه‌رو شد به نحوي كه هر عدد تخم‌مرغ از 1350 به 1700 تومان رسيد. در حال حاضر با افزايش عرضه تخم‌مرغ به بازار قيمت هر كارتن تخم‌مرغ از 320 هزار تومان به 260 هزار تومان رسيده است. بر همين اساس قيمت هر دانه تخم‌مرغ در بازار از 1770 تومان به 1440 تومان رسيده است. البته با وجود كاهش قيمت تخم‌مرغ در ساير كالاها از جمله تن ماهي شاهد افزايش 20درصدي قيمت هستيم به نحوي كه تن ماهي 26 هزار توماني به 32 هزار تومان رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون