• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

آغاز به كار دومين دوره كارآموزي همراه اول

فرآيند يكپارچه كارآموزي سازماني همراه اول به دور دوم رسيد و از كارآموزان برگزيده دور نخست كارآموزي آكادمي همراه تجليل شد.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، آيين افتتاحيه دومين دوره كارآموزي همراه اول صبح ديروز يكشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور مهدي اخوان بهابادي، مديرعامل، معاونان و مديران ارشد نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور، كارآموزان دور نخست و متقاضيان دور دوم كارآموزي در ساختمان ستاره ونك تهران برگزار شد.

  براي تحول كشور پاي كار ايستاديم
مهدي اخوان بهابادي، مديرعامل همراه اول در اين رويداد با تاكيد بر اينكه فضاي ذهني ما با ايده‌آل‌ها بسيار فاصله دارد، اظهار كرد: نبايد از تلاش و كوشش دست كشيد و خسته شد؛ براي اصلاح و تحول سيستم‌هاي كشور بايد هزينه داد و اين هزينه با پاي كار ايستادن، پرداخت مي‌شود.
وي تصريح كرد: هدف ما از تاسيس آكادمي همراه اين بود تا فرصتي را در اختيار نخبگان علمي و برگزيدگان دانشگاهي قرار دهيم تا همپاي رزومه علمي، اقدام به رزومه‌سازي عملي نيز كنند؛ با اين كار در زمان استخدام فرصت برابري با ديگراني كه فقط تجربه عملي دارند، خواهند داشت.

  تشريح ساختار سازماني همراه اول براي كارآموزان آكادمي همراه
جعفر بلوك آذري، معاون توسعه سازمان و سرمايه انساني همراه اول نيز در ادامه مراسم با مرور ماموريت، چشم‌انداز و ارزش‌هاي سازماني اپراتور اول تلفن همراه كشور، آماري از وضعيت شبكه داد و اظهار كرد: قابل توجه متقاضيان ورود به دوره كارآموزي همراه اول كه اميدواريم در انتهاي اين دوره بتوانيم شاهد جذب آنها در مجموعه باشيم؛ همراه اول بيش از ۱۰۰ ميليون سيمكارت واگذار كرده است و با در اختيار داشتن ۳۰ هزار سايت لوكيشن در اقصي‌نقاط كشور، بيش از ۴۰ ميليون مشترك ديتا دارد.
وي در ادامه به معرفي ساختار سازماني همراه اول و شركت‌هاي زيرمجموعه آن و شرح ماموريت‌ها و وظايف هر كدام از آنها پرداخت و گفت: شما وارد شركتي شده‌ايد كه حدود ۷۰۰۰ نفر نيروي كار مستقيم و غيرمستقيم دارد.

 ابلاغ ماموريت اجراي كارآموزي سازماني در سال ۱۳۹۹ به آكادمي همراه
علي‌اكبر حكمتي‌كيا، مدير آكادمي همراه، ديگر سخنراني بود كه حاصل برگزاري دور نخست كارآموزي را معرفي ۱۹ نفر از برگزيدگان (براساس نتيجه ارزيابي مثبت) به بخش جذب همراه اول دانست و اظهار كرد: در دور چهار ماهه اول از ميان ۳۵۰۰ ثبت‌نام‌كننده، نهايتا ۲۵۸ نفر براي مصاحبه انتخاب و از ميان آنها ۴۰ نفر پذيرفته شدند؛ در دور دوم نيز از ميان ۵۷۰۰ ثبت‌نام‌كننده، ۴۸۳ نفر به مصاحبه رسيدند و در پايان ۷۰ نفر پذيرفته شدند كه امروز در خدمت آنها هستيم.
وي با بيان اينكه ماموريت اجراي كارآموزي سازماني يا Internship سال گذشته توسط مديرعامل همراه اول به آكادمي همراه ابلاغ شد، گفت: اين روش، مدلي فراگير براي شناسايي، ارزيابي، جذب، آموزش و اجتماعي‌سازي كاركنان جديدالورود به سازمان‌ها است.

 فرآيند يكپارچه كارآموزي سازماني 
همراه اول
براساس اين گزارش، «كارآموزي سازماني» به عنوان الگويي كارآمد ساليان طولاني است كه در اكثر شركت‌هاي معتبر بين‌المللي پياده‌سازي مي‌شود و علاوه بر كمك به سازمان‌ها براي يافتن نيروي انساني با انگيزه و توانمند، مسير بسيار مناسبي را نيز براي كارجويان فراهم كرده تا بتوانند كارراهه شغلي خود را براساس الگويي مبتني بر آموزش و شايستگي آغاز كنند.
از اين رو كارآموزي سازماني با كارآموزي دانشگاهي كه در كشور ما متداول‌تر است، تفاوت‌هايي دارد؛ در مدل‌هاي كارآموزي سازماني نيازي به معرفي‌نامه دانشگاهي وجود نداشته و حتي افراد داراي مدارك تحصيلي مختلف از كارشناسي تا دكتري نيز مي‌توانند در كارآموزي‌هاي سازماني شركت كنند. 
كارآموزي سازماني غالبا در يك بازه زماني از پيش مشخص‌شده و به صورت دوره‌اي در سازمان‌ها برگزار مي‌شود و طي آن كارجويان، زير نظر مربيان باتجربه سازماني بالا، علاوه بر فراگيري توانمندي‌هاي علمي و عملي مرتبط با كار، با فضاي كاري و همكاران خود آشنايي كامل‌تري پيدا مي‌كنند؛ با فرهنگ سازماني از نزديك روبرو مي‌شوند و نهايتا طي يك ارزيابي جامع در پايان دوره و در صورت وجود علاقه‌مندي دوطرفه، حتي امكان همكاري‌هاي بلندمدت نيز قابل تصور خواهد بود.
فرآيند يكپارچه كارآموزي سازماني آكادمي همراه نيز كه در چهار ماه و در قالب چهار فاز اجرا مي‌شود، شامل چهار مرحله شناسايي، ارزيابي، آموزش و اجتماعي‌پذيري است؛ فاز نخست به «آموزش»، فاز دوم به «نظارت حين انجام وظيفه» و فاز سوم نيز به «تفويض و بهره‌برداري» مي‌پردازد.
نوع كارآموزي نيز به سه شكل «دستياري»، «مبتني بر شغل» و «مبتني بر پروژه» است. گفتني است در پايان اين رويداد از كارآموزان برگزيده دور نخست دوره كارآموزي آكادمي همراه با اهداي لوح، تقدير و تجليل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون