• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

يادداشت

ورود برخي دانش‌آموزان به بازار كار به خاطر غيرحضوري شدن مدارس

رييس كميته آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: غيرحضوري شدن كلاس‌هاي مدارس منجر شد تا تعدادي از دانش‌آموزان از تحصيل فاصله گرفته و وارد بازار كار شوند.
مهدي اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت در مورد كودكان جامانده از تحصيل گفت: با شيوع اپيدمي بيماري كرونا و تعطيلي مدارس بخشي از دانش‌آموزان به دليل عدم دسترسي به سامانه‌هاي آموزشي از ادامه تحصيل جا مانده‌اند، بعد از گذشت قريب به دو سال از وضعيت بحراني كرونا هنوز اين مشكل در مناطق كم‌برخوردار و محروم كشور مثل روستاها و استان‌هاي محروم وجود دارد. نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي افزود: غيرحضوري شدن كلاس‌هاي مدارس منجر شد تا تعدادي از دانش‌آموزان از تحصيل فاصله گرفته و وارد بازار كار شوند، در كنار مزيت‌هايي كه آموزش آنلاين دارد پيامدهايي نظير جدايي كودكان از مدارس را با خود به همراه داشت.
موضوع كودكان جامانده از تحصيل در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح شد تا با عزمي جدي اين كودكان را شناسايي و دلايل ترك تحصيل آنها مورد بررسي قرار بگيرد. تعدادي از دانش‌آموزان از امكانات و دسترسي لازم براي تحصيل برخوردار هستند اما به دليل مشكلات مالي از درس و تحصيل جدا مي‌شوند در اين راستا بايد بسياري از وزارتخانه‌ها و نهادها از وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي گرفته تا بهزيستي و كميته امداد براي شناسايي و كمك به اين دانش‌آموزان روي كار بيايند تا مشكل اقتصادي و معيشتي خانوارها كه منجر به ترك تحصيل دانش‌آموزان مي‌شود را به صورت جدي حل كنند.

مصدوميت 2 نفر به دليل ريزش سنگ در جاده كندوان

ريزش سنگ در جاده كندوان ۲ نفر را مصدوم كرد. به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي سازمان اورژانس كشور، حوالي ساعت 11:34 روزگذشته ريزش سنگ در جاده كندوان به مركز ۱۱۵ اورژانس مازندران اعلام شد. با اعلام اين خبر بلافاصله 2 دستگاه آمبولانس به محل حادثه در پيچ هزار چم جاده كندوان اعزام شدند. در اين حادثه يك دستگاه خودرو H۳۰ كراس دچار حادثه شد كه سرنشينان آن بعد از اقدامات اوليه توسط تكنيسين‌هاي اورژانس به مركز درماني انتقال يافتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون