• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

خبر

طومار كارگران پيمانكاري كشور 
خطاب به رييس‌جمهوري: شركت‌هاي پيمانكاري را  حذف كنيد

كارگران پيمانكاري كشور طي طوماري خطاب به رييس‌جمهور، خواستار حذف كامل شركت‌هاي پيمانكاري شدند. به گزارش ايلنا، صدها كارگر پيمانكاري يا اركان ثالثِ سراسر كشور با امضاي طوماري خطاب به رييس‌جمهور، خواستار عقد قرارداد مستقيم و حذف شركت‌هاي پيمانكاري شدند. در متن اين طومار آمده است:  «مستحضريد كه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسي كشور، كاركنان شاغل در شركت‌هاي دولتي، تعاوني و خصوصي به صورت مستمر مشغول به كار هستند. در قانون رابطه مستقيم بين كارفرما و كارگران تعريف شده است اما متاسفانه در سال‌هاي گذشته شركت‌هايي به عنوان واسطه تامين نيروي انساني به سودهاي هنگفتي دست يافتند.از آنجا كه نيروهاي انساني در صف اول جهاد اقتصادي كشور در شرايط بحراني مشغول به فعاليت هستند، تبعيض در نوع قراردادها باعث تضعيف روحيه كاركنان شده است. لذا خواهشمند است با دستور به عقد قراردادهاي مستقيم با كارفرمايان اصلي و حذف پيمانكاران نيروي انساني موجب پيشرفت توليد در كليه مشاغل كشور شويد.»

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد: 

لغو محدوديت‌هاي كرونايي از اول آبان

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در صورت تاييد بسته پيشنهادي معاونت بهداشت به ستاد ملي مقابله با كرونا، محدوديت‌هاي كرونايي از اول آبان برداشته مي‌شود.
كمال حيدري گفت: مشكل كرونا صرفا با واكسن حل نمي‌شود و بايد به رعايت پروتكل‌ها اهتمام بورزيم، چه بسا برخي با تزريق دو دوز واكسن مبتلا شوند كه اين امر طبيعي است و احتمال فوت هم وجود دارد، اما مرگ و مير با واكسيناسيون به‌ شدت كاهش مي‌يابد.الان تقريبا تمام اطلاعات جامع افرادي كه واكسن زدند و نزدند را داريم و اختلاف فاحشي ميان تعداد مبتلايان واكسن زده و نزده وجود دارد. واكسن براي همه فراهم است ولي متاسفانه برخي دچار تشكيك هستند، اما مطمئن باشيد واكسن‌هاي موجود مورد تاييد مراجع علمي است و اولين واكسن بهترين واكسن است و بايد از فرصت موجود استفاده كنيم تا اگر موج بعدي هم در راه باشد جامعه ايمني كافي را دريافت كند. حيدري ادامه داد: در مورد بازگشايي‌ها هم سياست دولت و انتظار مردم اين است كه پس از اين مدت كه خسته شدند، به زندگي عادي بازگردند و مسائل اجتماعي و اقتصادي و… ادامه يابد و تمركز دولت هم بر بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها و سپس جريانات اجتماعي و اقتصادي است‌.  او افزود: برنامه‌ريزي همكاران در ستاد كشوري كنترل كرونا رفع هوشمند محدوديت‌هاست، حساسيت‌هاي متفاوتي دارد و موارد آن تعيين و تدوين شده كه هفته آينده جهت تصويب و ابلاغ به ستاد كرونا مي‌رود. پيش‌بيني ما اين است كه شايد در ماه آينده پيك جديدي را تجربه كنيم اما فعلا پاياني براي كرونا متصور نيستيم، متاسفانه بازگشايي‌ها زودتر از موعد صورت گرفت به‌رغم اينكه هنوز بحث محدوديت‌هاي هوشمند را اعلام نكرده‌ايم و جلسات كارشناسي كه مي‌گذاريم براي رفع محدوديت‌هاست. دستور رياست‌جمهوري نيز اين است كه برنامه‌ريزي‌ها به همين سمت باشد تا كار و تفريح مردم برقرار باشد. ما مي‌خواهيم با كرونا زندگي كنيم و براي اين كار بايد شرايط براي سالم زندگي كردن داشته باشيم و محدوديت براي كساني باشد كه واكسن نزدند يا پروتكل‌ها را رعايت نمي‌كنند. پيش‌بيني كرديم با صلاحديد ستاد ملي كرونا از اول آبان بتوانيم محدوديت‌ها را رفع و از ۸ آبان هم با قضيه جدي‌تر برخورد و نظارت كنيم تا محدوديت‌ها منطقي برداشته شود.

 

افزايش ابتلا به كرونا  در دو  مركز بهزيستي

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ۵۰ هزار سالمند، افراد داراي معلوليت جسمي و معلول رواني مزمن در مراكز بهزيستي بستري هستند، گفت: در دو مركز نگهداري، آلودگي كرونا ديده شده و اگرچه ميزان مرگ و مير كم است اما در دو مركز نسبت آلودگي بالا رفته و اين موضوع براي ما جاي سوال دارد. محمد نفريه در پاسخ به ميزان مرگ و مير افراد مقيم در مراكز بر اثر كرونا گفت: نرخ مرگ و مير در مراكز كاهش يافته و افرادي هم كه بر اثر كرونا در مراكز فوت مي‌كنند يا به دليل دستور پزشك واكسن نزده‌اند يا خانواده اجازه تزريق واكسن را نداده است. مرگ و مير در ميان افرادي كه واكسن زده‌اند به ندرت رخ داده است.در گذشته نسبت مرگ و مير افراد در مراكز به مرگ و مير در كل كشور، حدود ۰.۰۹ درصد بود كه اكنون اين رقم به ۰.۰۴ درصد كاهش يافته است. به دنبال اين ابهام و در حالي كه واكسيناسيون مراكز نگهداري مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور به پايان رسيده، دبير كميته علمي كشوري كرونا در خصوص علت فوت برخي افراد با وجود تزريق دو دوز واكسن كرونا گفت: تزريق واكسن باعث كاهش مرگ و مير و بستري شدن بيماران در بيمارستان‌ها مي‌شود ولي به‌طور كلي هيچ واكسني در دنيا وجود ندارد كه ۱۰۰ درصد جلوي مرگ و مير يا بستري بيماران را بگيرد.ابتلا به كرونا و مرگ و مير افراد بستگي به بيماري‌هاي زمينه‌اي فرد و زمان ابتلاي‌شان به اين بيماري دارد، از ديگر عوامل ابتلا به بيماري كرونا، بيماري‌هاي زمينه‌اي است كه سيستم ايمني اين افراد بسيار ضعيف است و با زدن واكسن هم ايمني لازم در بدن‌شان ايجاد نمي‌شود و مانع بستري يا مرگ اين افراد نمي‌شود.سن بالاي افرادي كه بيماري زمينه‌اي دارند نيز عامل ديگري براي ابتلا و مرگ اين بيماران مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون