• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5046 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر

خبر

اختلاف بر سر معرفي خانه‌هاي خالي!
طبق اعلام وزارت راه و شهرسازي، اعداد و ارقامي از ميزان واحدهاي مسكوني خالي به سازمان امور مالياتي اعلام شده اما اين سازمان ارقام اعلامي را رد و اعلام كرده كه هيچ خانه خالي در سامانه سازمان امور مالياتي ثبت نشده است. اين در حالي است كه به گفته معاون وزير راه و شهرسازي، گروه اول خانه‌هاي خالي يك ميليون و ۳۰۰ هزار واحد است كه شهريور سال گذشته مطابق قانون سال ۱۳۹۴ و ابلاغيه ۱۳۹۵ شناسايي و به سازمان امور مالياتي معرفي شده است. طبق اين قانون، اگر واحدها يك سال خالي بمانند مشمول ماليات مي‌شوند. محمودزاده اعلام كرده كه ماليات اين ۱.۳ ميليون واحد، قطعي است و بايد اخذ شود. فقط بحث بر سر نحوه معرفي است كه سازمان امور مالياتي معتقد است «بايد براساس سيستم MPLS و طبق سند دولتي، اين معرفي صورت گيرد. بدين صورت كه اين سيستم بين وزارت راه و شهرسازي و سازمان امور مالياتي با محوريت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ايجاد شود». اما محمود عليزاده،  معاون فني و حقوقي سازمان امور مالياتي مي‌گويد: هيچ اطلاعاتي از سامانه موديان مبني بر اينكه واحد مسكوني از چه زماني خالي بوده، از سوي سامانه املاك و اسكان دريافت نشده است و زماني كه سازمان امور مالياتي چنين خروجي را نداشته باشد، امكان مطالبه ماليات از خانه‌هاي خالي براي قبل از اصلاح قانون وجود ندارد. وي در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود «سازمان امور مالياتي درخواست كرده اطلاعات واحدهاي مسكوني خالي يك‌بار ديگر از طريق سامانه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ارسال شود»، گفت: چنين چيزي وجود ندارد و ملاك تشخيص، ماخذ و مطالبه ماليات، خروجي و اعلام دقيق سامانه املاك و اسكان است.


كاهش پهناي باند اينترنت  صحت دارد؟
طي دو ماه گذشته سرعت اينترنت در ايران كاهش يافته است و در روزهاي اخير، اختلال اينترنتي در برخي شهرها به اوج خود رسيده است. با وجود اينكه جديدترين گزارش اسپيدتست حاكي از افزايش سرعت اينترنت ثابت و اينترنت موبايل بوده است، اما كاهش سرعت اينترنت و پهناي باند اين روزها مشكلات بسياري به وجود آورده است. آن‌طوركه مديران برخي شركت‌هاي اينترنتي، اعلام كرده‌اند اختلالات اينترنتي اخير ربطي به زيرساخت‌هاي شبكه آنها ندارد و پهناي باندي كه از شركت ارتباطات زيرساخت مي‌گيرند، با كاهش و كيفيت پايين مواجه مي‌شود. به‌ گفته آنها، اينترنت در يك ماه گذشته در بعضي ساعت‌ها دچار پكت‌لاست (packet loss) مي‌شود. رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرده است كه طبق جلسه‌اي كه با اپراتورها، مخابرات و شركت زيرساخت داشته‌اند، نقاط داراي مشكل در شبكه هم در اپراتورها و هم در شركت ارتباطات زيرساخت قابل شناسايي است و مقرر شده كه در اسرع وقت هم اپراتورها به‌ويژه شركت مخابرات ايران و هم شركت ارتباطات زيرساخت نسبت به توسعه‌هاي لازم اقدام كنند.


مخازن سدهاي تهران وضعيت خوبي ندارند
محمدرضا بختياري مديرعامل آب و فاضلاب استان تهران با تاكيد بر اينكه مخازن سدهاي تهران وضعيت خوبي ندارند، گفت: بيش از ۱۵۰ ميليارد مترمكعب بيش از ميزان مجاز از منابع آب زيرزميني تهران برداشت مي‌كنيم.‌ سال آبي گذشته بدترين سال در ۵۰ سال اخير بود و در تهران ۳۷ درصد كاهش بارندگي و ۳۰۰ ميليون مترمكعب كمبود در مخازن داشتيم. وي افزود: از ابتداي سال آبي جاري نيز تنها ۴ميلي‌متر بارندگي داشتيم و در حال حاضر مخازن شهر تهران ۴۵۲ ميليون مترمكعب آب دارد كه در سال گذشته اين رقم ۷۵۱ ميليون مترمكعب بوده و ۳۰۰ ميليون كسري مخازن را داريم. مخازن سدهاي تهران وضعيت خوبي ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون