• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5048 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۴ مهر

خبر

واكنش پليس به ويديوي رفتار نامناسب ماموران گشت امنيت اخلاقي با يك زن
به دنبال انتشار ويديويي در فضاي مجازي از برخورد نامناسب گشت امنيت اخلاقي با يك زن، رييس پليس امنيت عمومي پايتخت از برخورد با ماموران خاطي در اين ماجرا خبر داد.به گزارش ايسنا، سرهنگ پيام كاوياني در واكنش به انتشار اين ويديو با تاكيد بر اينكه پليس برخورد خارج از ضوابط را نمي‌پذيرد، گفت: اين‌گونه برخوردهاي خارج از ضوابط را نمي‌پذيريم و در اين ماموريت نيز برخورد نامناسب و خارج از ضوابط ماموران به هيچ عنوان قابل قبول نيست. بررسي‌هاي لازم در اين خصوص انجام شده است و با ماموران متخلف برخورد انضباطي شد.گفتني است در روزهاي اخير ويديويي از برخورد نامناسب ماموران گشت امنيت اخلاقي پليس با زني در فضاي مجازي بحث‌برانگيز شده است.


پذيرش حضوري دانشجويان از ۱۵ آبان به دانشگاه‌ها واگذار شد
مديركل دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي وزارت علوم گفت: نحوه پذيرش دانشجويان از ۱۵ آبان‌ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده است و با توجه به زيرساخت‌هاي دانشگاهي نمي‌توان براي همه يك نسخه واحد پيچيد.محمدرضا آهنچيان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مهلت وزارت علوم به دانشگاهيان براي انجام واكسيناسيون اظهار داشت: وزارت علوم تاريخي براي اين كار مشخص نكرده فقط در نامه‌اي كه به دانشگاه‌ها ارسال شده آمده است كه اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد در اسرع وقت واكسينه شوند و دانشجويان نيز بايد با درصد بالايي واكسينه شوند ولي تاريخ معيني مشخص نشده است.او ادامه داد: براي بازگشايي حضوري دانشگاه‌ها بايد واكسيناسيون ۱۰۰ درصدي شده و زيرساخت‌هاي دانشگاه‌ها آماده باشد، در حال حاضر دانشگاه‌ها به تدريج در حال آماده‌سازي زيرساخت‌هاي لازم براي پذيرش دانشجويان هستند، اكنون دانشگاه‌ها در حال تلاش براي آماده‌سازي زير ساخت‌ها هستند و تفاوتي هم بين دانشگاه‌ها بزرگ و كوچك نيست.مديركل دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي وزارت علوم با اشاره به زيرساخت‌هاي دانشگاه‌ها براي پذيرش دانشجويان گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي پذيرش دانشجويان وجود دارد به عنوان مثال خوابگاه وجود دارد ولي با توجه به اينكه بايد پروتكل‌هاي بهداشتي براي پذيرش دانشجويان رعايت شود، ديگر نمي‌توان مانند گذشته تعداد بيشتري از دانشجويان را در خوابگاه اسكان داد بنابراين ظرفيت خوابگاه كاهش مي‌يابد و خوابگاهي هم در اين مدت احداث نشده، مشكلاتي به اين شكل وجود دارد كه دانشگاه‌ها بايد آن را مديريت كنند.او ادامه داد: نحوه پذيرش دانشجويان از ۱۵ آبان ماه به دانشگاه‌ها واگذار شده و دليل آن نيز اين است كه دانشگاه‌هاي ما تفاوت زيادي از لحاظ زيرساخت‌ها، امكانات و تعداد دانشجو دارند بنابراين نمي‌توان براي همه دانشگاه‌ها نسخه واحد پيچيد. آهنچيان درباره آمار تعداد اساتيد و دانشجويان كه واكسينه شده‌اند، افزود: درصد واكسيناسيون اساتيد بالاست برخي دانشگاه‌ها آمار داده‌اند كه بالاي ۹۰ درصد اساتيد آنها واكسينه شده‌اند منتها آمار دانشجويان واكسينه هنوز توسط وزارت بهداشت به ما ارايه نشده و دليل آن نيز اين است كه دانشجويان در دانشگاه‌هاي خود واكسينه نشده بلكه در مراكز بهداشت واكسينه شده‌اند.


انتقال آب از طالقان به تهران مشكلي ندارد
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: آب سقف بام‌ها نبايد وارد شبكه فاضلاب شود و برخلاف مقررات است، چرا كه فاضلاب براي فاضلاب انساني طراحي شده است و هر آبي غير از آنكه وارد چرخه شود سيستم تصفيه را دچار مشكل مي‌كند. فعلا براي كمك به شهرداري تهران روان آب‌هايي كه در فصل بارش ايجاد مي‌شود را اجازه مي‌دهيم وارد فاضلاب شود، اما واقعيت اين است كه اين آب بايد از فاضلاب تفكيك شود. محمدرضا بختياري، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره انتقال آب طالقان به تهران و انتقادات زيست محيطي كه به اين انتقال بين حوزه‌اي وارد است، گفت: انتقال مشكلي ندارد و تونل جايگزين خط لوله مي‌شود. او در واكنش به اينكه انتقال آب بين حوزه‌اي پيامدهاي زيست محيطي دارد، اظهار كرد: اين اتفاق افتاده است و قرار نيست آب اضافه‌اي به تهران منتقل شود، همان ميزان آب كه با خط لوله منتقل مي‌شده، قرار است به تونل منتقل شود و هيچ اتفاقي نمي‌افتد. بختياري در پاسخ به اين سوال كه اين انتقال آب چقدر از ظرفيت طالقان كم مي‌كند، گفت: هيچ مقداري از ظرفيت طالقان كم نمي‌شود و صفر است. مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران در پاسخ به اينكه يعني به پايين دست و زمين‌هاي كشاورزي هيچ آسيبي وارد نمي‌شود؟ گفت: هيچ اتفاق نمي‌افتد. ۱۵۰ ميليون متر مكعب آبي است كه به تهران و البرز داده مي‌شود و با خط لوله انتقال پيدا مي‌كرده و الان قرار است به تونل بيايد. حسن آن اين است كه در مواقعي كه كمتر نياز داريم آب را در سد طالقان حفظ مي‌كنيم و در مواقعي كه به آب بيشتري نياز داريم، مقدار بيشتري را انتقال مي‌دهيم. به هيچ عنوان انتقال آب بيشتر اتفاق نمي‌افتد و دقيقا همان آبي كه با لوله منتقل مي‌شده به تونل منتقل خواهد شد. او درباره مصرف آب خاكستري در تهران گفت: در مورد آب خاكستري بايد براساس ماده ۱۶ مقررات ملي ساختمان درباره آن بحث و تبادل نظر كنيم. اختلافاتي با نظام مهندسي و شهرداري تهران داريم و معتقديم آب سقف بام‌ها نبايد وارد شبكه فاضلاب شود كه متاسفانه اين اتفاق رخ مي‌دهد. بحث ديگر مربوط به بازچرخاني فاضلاب است. بختياري در مورد اختلاف با شهرداري و نظام مهندسي توضيح داد: آب سقف بام‌ها نبايد وارد شبكه فاضلاب شود و برخلاف مقررات است، چرا كه فاضلاب براي فاضلاب انساني طراحي شده است و هر آبي غير از آنكه وارد چرخه شود سيستم تصفيه را دچار مشكل مي‌كند. فعلا براي كمك به شهرداري تهران روان‌آب‌هايي كه در فصل بارش ايجاد مي‌شود، را اجازه مي‌دهيم وارد فاضلاب شود، اما واقعيت اين است كه اين آب بايد از فاضلاب تفكيك شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون