• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5049 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۵ مهر

گل به خودي در آزادي

ميعاد نيك

از ابتداي هفته گذشته جامعه هواداري فوتبال ايران روزهاي پرالتهابي را تا عصر سه‌شنبه پشت سر گذاشت؛ غروب هنگامي كه قرار بود براي نخستين‌بار پس از شيوع ويروس كوويد-۱۹ در ايران، پاي تماشاگران به استاديوم آزادي براي تماشاي ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره‌جنوبي از نزديك باز شود. حساس‌ترين جدال يوزهاي سپيدپوش فوتبال ايران در دور رفت مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ قطر در حالي با ميزباني فدراسيون فوتبال ايران همراه بود كه تيم ملي به محض ورود به چمن يك‌دست ورزشگاه آزادي، از كره‌اي‌ها هم غريب‌تر جلوه مي‌كرد. تمام تلاش‌ها و فشارهاي رسانه‌اي مبني بر برگزاري اين رويارويي با حضور تماشاگران، تنها چند ساعت قبل از طنين‌انداز شدن سوت آغاز بازي به هيچ انگاشته شد تا تيم ملي فوتبال ايران در شبي كه به تشويق و حمايت هوادارانش نياز مبرم داشت، ۲ امتياز مهم و ارزشمند را از دست بدهد.
اظهارات سرپرست دبيركلي و مدير دپارتمان روابط‌عمومي فدراسيون فوتبال كه اين روزها وظيفه اطلاع‌رساني و اظهارنظرهاي رسمي نهادشان را برعهده دارند، بيان‌گر آن است كه از سوي مديران ساختمان خيابان شيخ‌بهايي تهران هيچ كوتاهي صورت نگرفته. مستندات برگزاري جلسات با مسوولان ستاد مبارزه با كرونا، نشست شوراي تأمين امنيت و ساير ديدارها حاكي از آن است كه تمام اركان تصميم‌گيرنده ورزش ايران به دنبال برگزاري اين ديدار خطير حداقل با حضور كم‌تر از ۱۰ هزار تماشاگر بوده‌اند اما به يك‌باره همه‌چيز تغيير كرد تا دود اين تصميمات خلق‌الساعه به چشم شاگردان دراگان اسكوچيچي برود كه اين روزها در فشار انتقاد بسياري قرار گرفته.
شواهد و قراين نشان‌گر اين هستند كه باز هم زور تصميمات قانوني به اوامر فرامتني نرسيده و فشار بالادستي‌ها مانع از برگزاري اين جدال برجسته با حضور تماشاگران شده. نكته حائز اهميت اين است كه به دليل اجبار فدراسيون جهاني فوتبال مبني بر لزوم حضور بانوان ايراني در ورزشگاه آزادي، حتي تمهيدات لازم براي اختصاص ظرفيت ۱۰ درصد از جمعيت حاضر در ورزشگاه به زنان فوتبال‌دوست كشور فراهم بود اما ساعات پرالتهاب پيش از آغاز بازي ايران و كره‌جنوبي به سود كساني پيش رفت كه علاقه‌اي به برابري جنسيتي نداشته‌اند.
۲ امتياز پراهميت در يك بازي بي‌شباهت به ديدار خانگي از دست رفت؛ تيم ملي فوتبال پس از مسابقه با تيم‌هاي ملي فوتبال لبنان و سوريه، به تهران بازخواهد گشت تا ميزبان تيم ملي فوتبال عراق باشد. تا آن موقع حتماً شرايط اپيدمي كرونا در ايران بهبود يافته و ديگر خبري از بهانه‌جويي بالادستي‌ها نيست؛ البته اگر خلاقيتي در اين امور سر نزند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون