• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5050 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر

پيشخوان

انتصاب غريب‌آبادي به  معاونت امور بين‌الملل قوه قضاييه
ذبيح‌الله خداييان، سخنگوي قوه قضاييه از انتصاب معاون امور بين‌الملل و حقوق بشر قوه قضاييه و دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي خبر داد و گفت: با حكم رياست قوه قضاييه، دكتر كاظم غريب‌آبادي به عنوان معاون امور بين‌الملل و حقوق بشر قوه قضاييه و با حفظ سمت به عنوان دبير ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي منصوب شد. به گزارش ايسنا و به نقل از قوه قضاييه در حكم رييس قوه قضاييه خطاب به كاظم غريب‌آبادي آمده است: باتوجه به اهميت اقدامات در عرصه بين‌المللي و انسجام و هماهنگي در جهت رسيدن به اهداف عالي نظام در گام دوم انقلاب، با همكاري تمامي نهادهاي ذي‌ربط به ويژه وزارت امور خارجه نسبت به اجرايي نمودن رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و سياست‌هاي راهبردي قوه قضاييه در دوران تحول و تعالي اقدام نماييد. گفتني است، كاظم غريب‌آبادي سفير و نماينده دايم جمهوري اسلامي ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي در وين و همچنين نماينده دايم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بود كه پيش از اين مسووليت معاونت بين‌الملل ستاد حقوق بشر را نيز برعهده داشت.


صدور حكم بازگشت به كار دو كارگر معترض به هفت‌تپه
سخنگوي هيات‌رييسه مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: حكم بازگشت به كار ۲ كارگر معترض شركت هفت‌تپه كه توسط اسدبيگي اخراج شده بودند، صادر شد. سيدنظام‌الدين موسوي در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «همزمان با انتشار اخبار خوشحال‌كننده از محكوميت مالكان نااهل و فاسد سابق شركت هفت‌تپه، با پيگيري كه از هفته پيش داشتم؛ حكم بازگشت به كار ۲ كارگر معترض اين شركت كه توسط اسدبيگي اخراج شده بودند، صادر شد. ‏از همكاري مديركل كار استان خوزستان و شهر شوش در اين باره تشكر مي‌كنم.» سخنگوي هيات‌رييسه مجلس در اين توييت تصوير حكم هيات حل اختلاف اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان شوش را منتشر كرد.


انتقاد مطهري از غرب‌ستيزي افراطي و بي‌توجهي به اسلام‌زدايي چين
نايب‌رييس مجلس دهم اعلام كرد: «اسلام‌زدايي از منطقه سن كيانگ چين را هم كه مي‌بينيم، پس چرا غرب‌ستيزي افراطي بايد ما را به دامن چين بيندازد؟!» علي مطهري در واكنش به حذف نرم‌افزار قرآن مجيد از اپل به درخواست چين در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «شركت اپل به درخواست مقامات چين يك نرم‌افزار محبوب قرآني را در اين كشور با عنوان « متون مذهبي غيرقانوني» از دسترس خارج و حذف كرد. اسلام‌زدايي از منطقه سن كيانگ چين را هم كه مي‌بينيم، پس چرا غرب‌ستيزي افراطي بايد ما را به دامن چين بيندازد؟!»


انتشار جديدترين آمار تقسيماتي كشور اعلام شد
براساس آخرين مصوبات تقسيماتي هيات وزيران كه از سوي مديركل تقسيمات كشوري وزارت كشور اعلام شد تا پايان نيمه اول امسال؛ ۳۱ استان، ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر و ۲۷۱۹ دهستان سامان يافته است. به گزارش ايرنا، زهرا احمدي جدول آخرين اطلاعات و گزارش آماري عناصر و واحدهاي تقسيماتي جمهوري اسلامي ايران براساس تعداد شهرستان، تعداد بخش، تعداد دهستان، تعداد شهر و تعداد فرمانداري ويژه هر استان را به تفكيك اعلام كرد. بر اساس اين گزارش، تقسيمات كشوري تاكنون در قالب ۳۱ استان، ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر و ۲۷۱۹ دهستان، سامان‌يافته است. مديركل تقسيمات كشوري، همچنين تعداد فرمانداري‌هاي ويژه در سراسر كشور را ۳۹ فرمانداري برشمرد.


پهلوگيري ناوگروه ارتش درپي هجوم دزدان دريايي به نفتكش ايراني
امير دريادار شهرام ايراني فرمانده نيروي دريايي ارتش از پهلوگيري ناوگروه رزمي-عملياتي هفتادوهفتم اين نيرو در بندر سلاله كشور عمان خبر داد. به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي دريايي ارتش يكي از مهم‌ترين اهداف اعزام ناوگروه‌هاي نيروي دريايي ارتش به آب‌هاي آزاد را تامين امنيت خطوط مواصلاتي و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و اهتزاز پرچم كشورمان در پهنه درياها دانست و گفت: در روزهاي گذشته دزدان دريايي با 5 فروند قايق تندرو در خليج عدن به نفتكش ايراني هجوم برده و قصد ربايش اين كشتي را داشتند كه با واكنش سريع ناوگروه نيروي دريايي ارتش مواجه شدند. او گفت: هدف پهلوگيري ناوگروه نيروي دريايي ارتش در بندر سلاله، ارسال پيام صلح و دوستي و برقراري امنيت در منطقه و همچنين آشنايي با فرهنگ‌ها و تحكيم روابط دريايي و نظامي كشورهاست. ناوگروه رزمي- عملياتي هفتادوهفتم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در تاريخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ براي تامين امنيت خطوط مواصلاتي به سوي آب‌هاي بين‌المللي در خليج عدن حركت كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون