• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5051 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۷ مهر

پيشخوان

رد انسداد اينستاگرام در نخستين جلسه علني كميسيون صيانت

رييس مجلس شوراي اسلامي در نخستين نشست بررسي طرح محدوديت بيشتر اينترنت با رد احتمال فيلتر اينستاگرام گفت: «فضاسازي كرده‌اند كه هدف اين طرح مسدود شدن اينستاگرام است؛ درحالي‌كه بخش عمده‌اي از زندگي مردم آن‌جاست.» او خواستار اطلاع‌رساني از جلسات اين كميسيون براي جلوگيري از «فضاسازي» شد. به گزارش ايسنا، محمدباقر قاليباف با حضور در جلسه كميسيون مشترك حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي تاكيد كرد: جلسات كميسيون مشترك علني است و تمامي مباحث اطلاع‌رساني و از مجموعه خانه ملت و رسانه‌ها منعكس مي‌شود.

انتصاب يك اهل سنت به عنوان مشاور امور اقوام رييس‌جمهوري

ماموستا عبدالسلام كريمي مشاور رييس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي شد. به گزارش ايرنا، رييس‌جمهور با صدور حكمي ماموستا عبدالسلام كريمي را به عنوان «مشاور رييس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي» منصوب كرد.


انتقاد شديد دبير كل موتلفه از رييس و نمايندگان مجلس

دبير كل حزب موتلفه اسلامي از نمايندگان مجلس خواست ضمن بازنگري در بودجه‌نويسي، با دقت در گزارش تفريغ بودجه ۹۹، بودجه ۱۴۰۱ را به گونه‌اي تدوين كنند كه درآمد و هزينه كشور واقعي شود. به گزارش ايرنا، اسدالله بادامچيان در بيان مواضع هفتگي اين حزب با تشكر از ارايه به موقع گزارش ديوان محاسبات از تفريغ بودجه ۹۹، گفت: اعلام شده انتشار تفريغ تبصره‌هاي ۱، ۴، ۵ و ۱۴ ماده واحده داراي طبقه‌بندي است و فقط در اختيار رييس مجلس قرار مي‌گيرد. دبير كل حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: بديهي است كه اسناد و موارد محرمانه و سري به‌طور علني اعلام نمي‌شود اما اطلاع مردم از بودجه و تفريغ آن حق عام است كه در اصل ۵۵ قانون اساسي به آن توجه شده و رييس مجلس نيز بايد به اين اصل توجه داشته باشد. او تاكيد كرد: ديوان محاسبات كشور بايد با دادستاني خود با متخلفين از بودجه برخورد كند زيرا در گزارش آمده است كه از ۲۷۲ تبصره و بند فقط ۲۸ درصد احكام تحقق يافته است و بقيه يا اجرا نشده، يا اهداف قانونگذار به هنگام اجرا محقق نشده، يا بخشي به‌طور ناقص اجرا شده يا ۳۴۵ دستگاه اجرايي دريافت‌ها و پرداخت‌هاي خود را از طريق خزانه‌داري كل انجام نداده‌اند. بادامچيان افزود: نمايندگان محترم مجلس به اين امر توجه لازم را داشته باشند زيرا طبق اصل ۵۳ بايد كليه دريافت‌هاي دولت به خزانه واريز و پرداخت‌ها طبق رديف بودجه انجام شود تا بي‌نظمي در خزانه و بيت‌المال پديد نيايد. دبير كل حزب موتلفه اسلامي اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان از هم‌اكنون تمهيدات لازم را براي بازنگري در بودجه‌نويسي و تنظيم بودجه ۱۴۰۱ در نظر بگيرند.


ايجاد رشته امر به معروف  و نهي از منكر در دانشگاه

رييس قرارگاه احياي بينش امر به معروف و نهي از منكر در ايران از راه‌اندازي رشته‌اي در مقاطع ارشد و دكتري به عنوان امر به معروف و نهي از منكر خبر داد. به گزارش ايرنا، مهران صمدي، رييس قرارگاه احياي بينش امر به‌ معروف و نهي‌ از منكر در ايران گفت: قرار است رشته‌اي در مقاطع ارشد و دكتري به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهي‌ از منكر راه‌اندازي و محتواي درسي در اين زمينه توليد شود. او در اولين جلسه‌ مجازي تبيين رويكردهاي جديد ستاد امر به‌ معروف و نهي‌ از منكر افزود: اعضاي هيات علمي متخصص و علاقه‌مند مي‌توانند در زمينه توليد محتواي كتاب‌هاي آموزشي اين رشته با ستاد امر به‌ معروف و نهي‌ از منكر كشور همكاري كنند.

تاكيد ميرسليم بر احضار وزير كشور به مجلس

يك عضو كميسيون اصل نود مجلس با اشاره به غيرقانوني بودن حضور برخي از اعضاي كنوني شوراهاي شهر در كشور، بر لزوم احضار وزير كشور به مجلس براي توضيح درباره اين موضوع تاكيد كرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سيد مصطفي آقاميرسليم با اشاره به غيرقانوني بودن حضور برخي از اعضاي كنوني شوراهاي شهر در كشور، بر لزوم احضار احمد وحيدي، وزير كشور به مجلس براي توضيح درباره اين موضوع تاكيد كرد. او گفت كه وزارت كشور مجري قانون است؛ پيش تر بر خلاف آنچه از سوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي كشور ابلاغ كرده بوديم، آراي عده‌اي به عنوان راي باطل نبايد شمارش مي‌شد اما همان افراد به شوراها وارد شدند. آقاميرسليم همچنين بر تخلف حضور افراد مذكور در شوراها تاكيد كرد. 

عقب‌نشيني وزير راه از ساخت يك ميليون مسكن در سال

وزير راه و شهرسازي گفت: مقرر شده تا چهار سال آينده چهار ميليون واحد مسكوني در كشور ساخته شود، البته وعده ساخت چهار ميليون واحد مسكوني در دولت سيزدهم به اين معني نيست كه در هر سال يك ميليون واحد ساخته خواهد شد. چراكه همه مي‌دانيم ساخت مسكن حدود يك سال و نيم زمان مي‌برد. به گزارش تجارت‌نيوز، رستم قاسمي پيش‌تر گفته بود: «در حوزه مسكن برنامه ما اين است كه سالي يك ميليون مسكن در كشور ساخته شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون