• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5052 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۸ مهر

دو حادثه تلخ، طي دو روز پياپي

خودكشي دو هموطن به دليل دشواري معيشت و بيكاري

گروه اجتماعي| طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه، دو عزيز هموطن با اقدام به خودكشي قصد داشتند به زندگي خود پايان دهند كه تا لحظه تنظيم اين خبر، يكي از اين عزيزان جان باخت و ديگري در بيمارستان بستري و تحت مداوا و مراقبت است. 
خبرگزاري ايلنا ديروز گزارش داد كه روز دوشنبه، يك كارگر شركت نفت و گاز پارس در شهرستان كنگان با خودكشي به زندگي خود پايان داد.
اين كارگر كه سال‌ها سابقه كار در پارس جنوبي داشته، برگه‌اي از خود به جاي گذاشت كه انگيزه خود از اين كار را فشارهاي اقتصادي و تبعيض‌هاي محل كار عنوان كرده است. به گفته همكاران اين كارگر، متوفي كه جواد حجت‌پور نام داشته و 38 ساله و متاهل و پدر يك فرزند بوده، در اتاق استراحت كارگران اقدام به خودكشي كرده است. به دنبال اين حادثه تلخ، شركت نفت و گاز پارس در توضيحاتي مدعي شد: «ضمن عرض تسليت به بازماندگان محترم مرحوم حاجت‌پور و ابراز تاسف و تالم عميق از اين ضايعه تلخ، انتشار اخباري به دور از واقعيت در فضاي مجازي از علل اين حادثه ناگوار، ما را بر آن داشت تا توضيحاتي را جهت تنوير افكار عمومي ارايه كنيم. مرحوم جواد حاجت‌پور متولد سال ۱۳۶۲، داراي مدرك كارشناسي مديريت امور گمركي از دانشگاه علمي و كاربردي عسلويه، متاهل و داراي يك فرزند، به عنوان سرمهماندار در كمپ اقامتي شيرينو مشغول به كار بوده است. بر اساس مستندات موجود، مجموع خالص دريافتي حقوق و مزاياي شغلي مرحوم حاجت‌پور ماهانه نزديك به ۱۰۰ ميليون ريال بوده و در آخرين پرداختي، حقوق شهريورماه خود را مطابق با ماه‌هاي گذشته در موعد مقرر از شركت افق ماندگار جنوب (پيمانكار طرف قرارداد شركت نفت و گاز پارس) دريافت كرده است، بنابراين به نظر مي‌رسد علت وقوع اين حادثه تلخ را نبايد در حقوق پايين يا عوامل مربوط به محيط كار جست‌وجو كرد. شايان ذكر است مشاراليه زير پوشش بيمه تامين اجتماعي و بيمه تكميلي بوده است. با اين حال، علت اين ضايعه ناگوار از سوي مراجع ذي‌ربط در حال بررسي و ريشه‌يابي است و اين شركت خود را به اداي تمامي حق و حقوق قانوني به خانواده ايشان متعهد مي‌داند. ضمن عرض تسليت دوباره به خانواده مرحوم حاجت‌پور و همكاران‌شان در منطقه عسلويه، براي دلجويي از بازماندگان همكار عزيز از دست رفته‌مان از هيچ كوششي دريغ  نخواهد  شد.»
حادثه تلخ ديگر هم صبح روز گذشته و در استان كهگيلويه‌وبويراحمد اتفاق افتاد؛ زماني كه مرد جواني از فرزندان شهداي دفاع مقدس، بعد از مراجعه به استانداري و اداره كل بنياد شهيد استان در شهر ياسوج، دست به خودسوزي زد. به دنبال اين حادثه تلخ كه منجر به تلاش براي نجات اين عزيز و انتقال او به بيمارستان جهت مداوا شد، سيد منصور موسوي؛ مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان كهگيلويه‌وبويراحمد در توضيحاتي در خصوص اقدام به خودسوزي اين فرزند شهيد گفت: «صبح روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه يكي از ايثارگران استان كهگيلويه‌وبويراحمد به‌منظور پيگيري درخواست خود به امور ايثارگران استانداري اين استان مراجعه كرد كه مسوولان استانداري اين ايثارگر را طي نامه‌اي به اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران ارجاع مي‌دهند. اين ايثارگر به بنياد شهيد استان كهگيلويه‌و‌بويراحمد مراجعه كرده و مستقيم به پشت‌بام ساختمان اداره مي‌رود تا خود را از پشت‌بام به پايين بيندازد كه همكاران متوجه او مي‌شوند و با صحبت كردن، او را آرام كرده و از اين كار منصرف مي‌كنند و مشكلش را جويا مي‌شوند و مي‌گويد مشكلم بيكاري است. همكاران به او قول مي‌دهند كه مشكلش حل مي‌شود و مي‌گويند اگر وام اشتغال يا بلاعوض خواستيد به شما مي‌دهيم كه راضي مي‌شود و از ساختمان بيرون مي‌رود اما نيم‌ساعت بعد برمي‌گردد و جلوي ورودي بنياد شهيد در خيابان اقدام به خودسوزي مي‌كند. پس از اين اقدام نگهبانان متوجه مي‌شوند و اقدام به خاموش كردن آتش مي‌كنند و با اورژانس به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج منتقل شده و هم‌اكنون بستري است.»
درحالي‌كه بعد از وقوع اين حادثه، سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي؛ رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، ضمن دستور ويژه براي پيگيري سريع اين حادثه، نماينده ويژه‌اي هم به استان كهگيلويه‌و‌بوير‌احمد اعزام كرده، يكي از خبرگزاري‌ها در توضيحات تكميلي درباره اين حادثه تلخ نوشت: «گفته مي‌شود كه او درخواست اشتغال داشته و خواهان به‌كارگيري در يكي از ادارات استان بود كه بارها براي اين موضوع درخواست داده بود. يكي از مسوولان بنياد شهيد مي‌گفت براساس قانون، ادارات دولتي بايد سهميه خانواده شهدا و ايثارگران را در جذب نيروها لحاظ كنند كه ادارات اين موضوع را در نظر نمي‌گيرند و از 17 دستگاه دولتي در اين رابطه شكايت  شده است.»
به دنبال اين حادثه تلخ، سيد علي احمدزاده، استاندار كهگيلويه‌وبويراحمد هم دستور رسيدگي دقيق موضوع و برخورد با خاطيان و سهل‌انگاران را صادر و تاكيد كرد: «پس از بررسي دقيق موضوع، در صورت بي‌توجهي به خانواده شهدا و ايثارگران با مقصران برخورد خواهد شد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون