• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5054 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ آبان

پيشخوان

اطمينان رييسي  از گشايش‌هاي آينده

رييس دولت سيزدهم تاكيد كرد: مشكلات معيشتي نبايد ما را از توجه به مسائل اساسي فرهنگ باز بدارد. مشكلات بانوان و مساله نهاد خانواده بايد مورد تاكيد قرار گيرد. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي در نشستي با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ايثارگران اردبيل اعلام كرد: اعتقاد ندارم كه هرچه انديشه و نوآوري داريم، در تهران است‌. در استان‌ها چهره‌ها و نوآوري‌هاي داريم كه حتما بايد به آنها توجه شود. بايد به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در استان‌ها توجه شود. در استان‌ها نظراتي است كه در تهران پيدا نمي‌شود. در دولت بناي توجه به ظرفيت‌هاي استان‌ها را داريم. بايد به كار دانش‌بنيان توجه شود و حتما در دستور كار دولت قرار خواهد داشت. از فعالان اين حوزه حمايت حقوقي و مالي مي‌شود. رييسي تصريح كرد: اقتصاد گردشگري مي‌تواند اشتغال ايجاد كرده و به استان رونق دهد. ما امروز پيشرفت راه‌آهن را ديديم، قرار بود 6 ساله تكميل شود اما ۱۵ سال طول كشيده است. مسوولان وعده دادند كه به زودي اين انتظار مردم اردبيل محقق شود. او با اشاره به دغدغه سخنرانان جلسه درباره محروميت و بيكاري در استان اردبيل خاطرنشان كرد: اگر اقتصاد كشاورزي، گردشگري، ديجيتال و دانش‌بنيان فعال شود، در اين استان دغدغه بيكاري نداريم. دولت در شروع كار با مشكلات و كمبودهايي مواجه بوده است كه شما با خبر هستيد اما ما هيچگاه وضعيتي كه دولت را به ما تحويل دادند و مشكلات و دغدغه‌ها را به شما منتقل نكرده و نخواهيم كرد زيرا شما بايد دغدغه‌هاي خود را به ما منتقل كنيد و ما تلاش كنيم تا كار را به پيش ببريم. من يقين دارم گشايش‌هاي خوبي در كشور ايجاد مي‌شود و آينده را بسيار روشن مي‌بينم.

بازديد اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس از نيروگاه بوشهر

اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از نيروگاه اتمي بوشهر بازديد كردند. به گزارش ايسنا، نيروگاه اتمي بوشهر صبح ديروز جمعه ۳۰ مهرماه ميزبان اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي بود. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بدو حضور در نيروگاه اتمي بوشهر با حضور در مقبره مطهر دو شهيد گمنام ضمن زيارت و قرائت فاتحه، به اين شهيدان و شهداي صنعت هسته‌اي اداي احترام كردند. در ادامه اين رويداد جلسه‌اي با حضور اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي و شماري از مسوولان شركت توليد و توسعه انرژي اتمي ايران و مديران نيروگاه اتمي بوشهر برگزار شد و حاضرين در جلسه با تاكيد بر لزوم توسعه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي و تامين نياز روزافزون كشور به انرژي الكتريكي، به بحث و تبادل نظر پيرامون گسترش همكاري‌هاي في‌مابين پرداختند. در اين بازديد اعضاي كميسيون برنامه و بودجه از بخش‌هاي مختلف واحد يكم نيروگاه اتمي بوشهر از جمله اتاق كنترل، سالن توربين و... بازديد كردند و با توضيحات كارشناسان و مطرح كردن پرسش‌هاي خود، از نزديك در جريان چگونگي فعاليت و روند توليد برق از نخستين نيروگاه اتمي كشور قرار گرفتند. سپس نمايندگان خانه ملّت از واحدهاي در دست احداث ۲ و ۳ نيروگاه اتمي بوشهر بازديد به عمل آورده و ضمن اطلاع از فعاليت‌ها و اقدامات صورت پذيرفته، ميزان پيشرفت پروژه و برنامه‌هاي پيش رو تشريح شد.


انتخاب گزينه‌اي با مشاركت و نظر اكثريت، به صواب نزديك‌تر است

رييس قوه قضاييه گفت: حل بسياري از مشكلات بدون كمك مردم و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي غيرممكن يا سخت و پرهزينه خواهد بود. به گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، دهمين جلسه ستاد راهبري اجراي سند تحول قضاييه با حضور غلامحسين محسني اژه‌اي برگزار شد. بررسي «نحوه اجراي راهكار تقدير از نقدهاي برتر درباره قوه قضاييه مبتني بر نظرسنجي‌هاي مستقيم از صاحب‌نظران، فعالان اجتماعي و رسانه‌اي، مراكز علمي و نهادهاي مردمي» نخستين دستور جلسه امروز بود. غلامحسين محسني اژه‌اي در اين نشست مشاركت مردم در مسائل گوناگون حكومتي را ضروري و موثر دانست و بر اين نكته تاكيد كرد كه دستگاه قضا به هر ميزان كه مي‌تواند بايد از ظرفيت‌هاي مردمي استفاده كند. او خاطرنشان كرد: حل بسياري از مشكلات بدون كمك مردم و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي غيرممكن يا سخت و پرهزينه خواهد بود. رييس دستگاه قضا با اشاره به «فوايد دموكراسي» اظهار داشت: يكي از فوايد دموكراسي اين است كه وقتي گزينه‌اي با مشاركت و نظر اكثريت مردم انتخاب شد، معمولا به صواب نزديك‌تر و خطاي آن كمتر خواهد بود. محسني اژه‌اي با بيان اينكه دستگاه قضا با اجراي طرح تقدير از نقدهاي برتر درباره قوه قضاييه قصد انجام كار تبليغاتي ندارد، گفت: ما با انجام اين كار مي‌خواهيم به صورت واقعي به نظام قضايي كشور كمك و روند راهگشايي براي امور ايجاد كنيم. رييس دستگاه قضا همچنين بر اين نكته تاكيد كرد كه در كنار نقد، بايد پيشنهاد و راهكار هم وجود داشته باشد تا روند اصلاحي كامل شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون