• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5054 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ آبان

خبر كوتاه

تكذيب خبر سكته قلبي  عزت‌الله ضرغامي

در برخي شبكه‌هاي اجتماعي خبري تحت عنوان «عزت‌الله ضرغامي سكته كرده است» منتشر شد كه وزارت ميراث فرهنگي اين خبر را كذب اعلام كرد. به گزارش مهر، روزگذشته در خبري كه در فضاي مجازي چرخيد، اعلام شده بود كه عزت‌الله ضرغامي وزير ميراث فرهنگي هنگام سفرش به اردبيل دچار سكته قلبي شده است و او را براي معالجه به تهران منتقل كرده‌اند. روابط عمومي وزارت ميراث فرهنگي اين خبر را كذب دانست و اعلام كرد كه عزت‌الله ضرغامي دچار حمله قلبي نشده است و حال او كاملا خوب است. همچنين روابط عمومي اين وزارتخانه اعلام كرد: ضرغامي بر اساس برنامه قرار بود شب گذشته از سفر اردبيل به تهران برگردد كه به ‌دليل شرايط نامساعد جوي پرواز به امروز صبح موكول شد، او امروز در برج ميلاد در مراسم شركت‌كنندگان كنفرانس وحدت سخنراني مي‌كند.


تفكيك و كم‌حجم‌سازي پسماند در تهران اجرايي شود

يك عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر لزوم فرهنگ‌سازي و اقدامات تبليغي در حوزه پسماند گفت: تفكيك و كم‌حجم‌سازي پسماند بايد در تهران اجرايي شود. جعفر‌بندي‌شربياني در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به بازديد خود از مجموعه آرادكوه گفت: در بازديد از آرادكوه كودك اتباع مشاهده نكرديم يا حداقل به ما نشان ندادند. تعداد زيادي از افراد در مجموعه مشغول كار و بيشتر هم در حوزه پيمانكاري هستند و بايد توجه داشته باشيم امروز مجموعه آرادكوه با همه مشكلاتي كه در شهر تهران در حوزه پسماند دارد اما وضعيت رو به مطلوب شدن است. او افزود: كارهايي كه انجام شده زيربنايي بوده است و اقداماتي در حوزه پسماند پزشكي، شيرابه‌ها، تصفيه و توليد برق از پسماند در دو دهه اخير صورت گرفته است. شربياني ادامه داد: از جايگاه رياست شوراي شهرستان ري مجموعه آرادكوه را تهديدي براي كهريزك و اطراف آن مي‌دانم كه مواردي همچون بوي نامطبوع و موضوعات زيست محيطي مثل آلودگي‌ها را به مردم تحميل مي‌كند، لذا راهكار مشخص در زمينه آرادكوه اين است كه تلاش كنيم زباله‌اي كه به سمت ري و آرادكوه از تهران مي‌آيد اولا تفكيك شده باشد و در مرحله بعد حجم پسماند را با انجام اقدامات فرهنگي كاهش دهيم. او تاكيد كرد: در تهران بايد با پيوست‌هاي فرهنگي و تبليغي دو موضوع مهم كم حجم كردن پسماند و تفكيك آن را اجرايي كنيم. بي‌ترديد با تحقق اين مهم آرادكوه را مي‌توان به فرصت تبديل كرد. اعتقاد دارم تهران بايد عوارض خود را نسبت به اين معضلات و مشكلاتي كه به شهرستان ري تحميل مي‌كند، پرداخت كند. اين عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: در برخي موضوعات رويكرد شهر تهران بايد تغيير كند تا اين اتفاقات در نقاط ديگري بيفتد و به شهرستان ري سرازير نشود. شربياني در پاسخ به اين موضوع كه با ورود شهرداري به موضوع كودكان زباله‌گرد اين كودكان از خيابان‌ها به كارگاه‌هاي حاشيه شهر براي تفكيك پسماند برده شدند و نحوه برخورد شهرداري تهران با اين موضوع گفت: بايد به اين موضوع ورود جدي داشته باشيم. متاسفانه تفكيك پسماند در حاشيه شهر آنقدر جذاب شده كه سوله‌هاي صنعتي تعطيل و براي اين كار اجاره داده مي‌شوند و اكثرا به صورت غيراصولي مشغول اين كار هستند. او در پايان اظهاركرد: از كميسيون سلامت و خدمات شهري درخواست كرده‌ام كه چاره‌اي براي اين موضوع انديشيده كه جلوي فراهم شدن چنين بستري گرفته شود كه اين كار بخشي در سياست‌گذاري‌هاي شورا محقق مي‌شود و بخش اصلي در اجرا بايد توسط شهرداري تهران انجام شود.


نجات  عقاب شاهی توسط کارکنان نفت بندرعباس
جمعي از كاركنان شركت پالايش نفت بندرعباس در اقدام جالب توجه يك بهله پرنده شكاري كمياب و در معرض خطر انقراض را از مرگ حتمي نجات دادند. به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت بندرعباس، در اين اتفاق كاركنان واحد آبگير درياي اين شركت در راستاي حفاظت از محيط‌زيست موفق به نجات يك بهله پرنده شكاري با نام عقاب شاهي (شاه باز) شده و آن را به اداره كل محيط‌زيست هرمزگان تحويل دادند.  بر اساس اين گزارش، تعدادي از كاركنان واحد آبگير درياي اين شركت در مسير بازگشت به پالايشگاه متوجه يك گونه پرنده شكاري در كنار جاده مي‌شوند كه به دليل آسيب‌ديدگي و گرمازدگي قادر به پرواز نبود كه با احتياط‌هاي لازم پرنده آسيب‌ديده به پالايشگاه منتقل و به اداره كل محيط‌زيست هرمزگان نيز اطلاع داده مي‌شود. با حضور كارشناسان محيط‌زيست و تحويل اين پرنده مشخص مي‌شود كه اين پرنده شكاري با نام عقاب شاهي از خانواده شاهين‌سانان است كه بسيار كمياب و در معرض خطر انقراض است. بر اساس اعلام اداره كل محيط‌زيست استان، اين پرنده پس از مداوا و بررسي و ثبت مشخصات در زيستگاه خود در دامنه‌هاي كوه گنو رها‌سازي شد.


شهروندان در صورت مشاهده بي‌خانمان‌ها با ۱۳۷ تماس بگيرند

شهرداري تهران همزمان با شروع فصل سرد سال در اطلاعيه‌اي از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد بي‌خانمان با شماره ۱۳۷ تماس گرفته تا اين افراد به مددسراهاي شهرداري انتقال پيدا كنند. به گزارش مهر، سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران، با توجه به برودت هوا و طبق سنوات گذشته شهروندان در صورت مشاهده افراد بي‌خانمان موارد را با شماره ۱۳۷ يا شماره‌هاي مستقيم ۵۵۵۲۲۳۲۲ و ۵۵۰۱۲۳۴۵ اعلام كنند. پس از تماس شهروندان تهراني گشت‌هاي فوريت‌هاي خدمات اجتماعي نسبت به انتقال اين افراد به مددسراها اقدام مي‌كنند. اين مددسراها به صورت شبانه‌روزي بوده و خدمت‌رساني ۲۴ ساعته براي افراد بي‌خانمان دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون