• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5055 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳ آبان

خبرخوان

ايران با همكاري تركيه  خودرو مي‌سازد؟

محمدرضا نجفي‌منش، رييس كميسيون بهبود محيط كسب و كار اتاق بازرگاني تهران درخصوص توليد خودرو توسط ايران و ساير كشورها گفت: يكي از پيشنهادات ما اين است كه سه كشور ايران، روسيه و تركيه از طريق توافق روساي جمهورشان، اقدام به توليد خودروي مشترك و صادرات آن كنند؛ به نحوي كه در هر كشور ۳۰درصد از اين خودرو ساخته شود. رييس كميسيون بهبود محيط كسب و كار اتاق بازرگاني تهران تصريح كرد: شرايط براي توليد يك خودروي مشترك ميان ايران، تركيه و روسيه فراهم است.


واردات لوازم خانگي كره‌اي  به مناطق آزاد ممنوع شد
شوراي عالي مناطق آزاد، ثبت آماري و ورود لوازم خانگي با نشان تجاري ساخت كره‌جنوبي به محدوده مناطق آزاد و ويژه اقتصادي را ممنوع اعلام كرد. اين اعلام در حالي صورت گرفته كه از مدتي پيش ممنوعيت ورود لوازم خانگي كره‌اي مورد تاكيد رهبر انقلاب قرار گرفت. اين در شرايطي است كه از سال 1397 ثبت سفارش واردات لوازم خانگي كه در گروه چهار كالايي قرار دارد ممنوع شده بود، ولي در كنار لوازم خانگي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود بخشي نيز از طريق سهميه‌هايي مانند مرزنشيني، كولبري و ته‌لنجي وارد شده و با ثبت آماري (ثبت در سامانه جامع تجارت و تاييد وزارت صمت) وارد شده است.

افزايش حقوق كارمندان متناسب با تورم منوط به مصوبه مجلس است

رييس كميسيون برنامه و بودجه در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه بايد افزايش حقوق كارمندان دولت متناسب با تورم باشد، گفت: نظر دولت افزايش ۱۰درصدي و پلكاني حقوق كارمندان در سال آينده است كه ممكن است در زمان بررسي بودجه ۱۴۰۱ در مجلس تاييد شده يا اينكه براساس شرايط تغيير كند. حميدرضا حاجي‌بابايي در واكنش به اعلام افزايش حقوق كاركنان دولت در سال ۱۴۰۱ به ميزان علي‌الحساب ۱۰درصد گفت: اين موضوع در ضوابط اجرايي بودجه آمده است؛ دولت اعلام كرده حقوق كارمندان ميانگين ۱۰درصد و به صورت پلكاني افزايش پيدا مي‌كند بدان معنا كه ممكن است حقوق فردي ۳۰درصد و حقوق فرد ديگري ۵ يا ۱۰درصد اضافه شود. اين موضوع در قالب نظر دولت به عنوان آيين‌نامه اجرايي به سراسر كشور ابلاغ شده و درنهايت به عنوان لايحه بودجه تقديم مجلس مي‌شود، پس اين مجلس است كه حرف اول و آخر را مي‌زند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون