• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5057 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان

خبر

گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي شرط ورود به  رتبه‌بندي

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در نشست با اصحاب رسانه، دريافت گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي معلمان را از شروط ورود به «طرح رتبه‌بندي معلمان» دانست. محمود اماني‌طهراني درباره آخرين وضعيت «گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي معلمان» اظهار كرد: گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي معلمان، اتفاق بسيار مباركي است، زيرا كار معلمي، صفت «كيفيت» دارد. لذا هر كاري كه مي‌توان درباره كيفيت آن سخن گفت، ارزشمند است. دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش، در خصوص «صلاحيت حرفه‌اي معلمان» خاطرنشان كرد: پاره‌اي از صلاحيت‌هاي معلمان به قبل از ورود افراد به عرصه معلمي بازمي‌گردد. بنابراين آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگيان يا روند آموزش افرادي كه از طريق دوره‌هاي مختلف وارد مسير معلمي شده‌اند؛ مصداق اين موضوع است. عرصه تعليم و تربيت به لحاظ محتوايي و روشي، دچار تغيير و پيشرفت است. لذا معلم بايد به‌روز باشد و اين ساز و كار نيازمند تغذيه و رصد كاركنان است. اماني‌طهراني گفت: در مصوبه اخير شوراي انقلاب فرهنگي موضوع صلاحيت حرفه‌اي و دارا بودن گواهينامه آن، در تمام دوره‌هاي كاري مورد تاكيد بوده و بر اين اساس، شوراي عالي آموزش و پرورش وارد عرصه عمل شد تا آن را به يك برنامه عملياتي تبديل كند. دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اظهار كرد: ما در زير نظام تربيت معلم، صفر تا صد معلم را ترسيم كرده بوديم. لذا متني را آماده كرديم و پس از بررسي در جلسات متعدد، به تصويب رسيد. بنابراين در ادامه بايد يك شيوه‌نامه اجرايي تهيه شود كه معاونت برنامه‌ريزي و توسعه منابع، درحال تهيه و تدوين اين شيوه‌نامه است، زيرا يكي از شرايط ورود به رتبه‌بندي اين است كه فرد بايد گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي معلمي داشته باشد.


اعتراض عضو شوراي شهر تهران به ترافيك وحشتناك پايتخت

عضو شوراي شهر تهران در جلسه شورا نسبت به گره‌هاي ترافيكي وحشتناك اين روزهاي پايتخت و عدم توضيح مسوولان در اين باره اعتراض و از مردم عذرخواهي كرد. به گزارش مهر، ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران خطاب به معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران كه در جلسه امروز شوراي شهر به تشريح برنامه‌هاي پيش روي شهرداري در اين حوزه پرداخت، گفت: دو هفته است مردم تهران گرفتار ترافيك وحشتناكي شده‌اند و مركز شهر قفل است و نه اعضاي شورا و نه مقام مسوولي از شهرداري عامل ترافيك را بيان نكرده‌اند. من فكر مي‌كردم در اين باره در جلسه شوراي شهر صحبت كنيد. ولي به مشكلي كه مردم گرفتار شده‌اند، اشاره نشد و توضيح دهيد مشكل ترافيك چيست. اين عضو شوراي شهر از مردم تهران بابت اين وضعيت كه مديران را مقصر آن دانست، عذرخواهي كرد.


جاده‌هاي مازندران  مه گرفته و لغزنده است

رييس پليس راه مازندران با اظهار اينكه بارش باران سبب لغزندگي تمامي جاده‌هاي استان در مناطق كوهستاني، ساحلي و دشت شده است، گفت: وجود مه‌گرفتگي در برخي مناطق محورهاي هراز، سوادكوه و كندوان شرايط را براي رانندگي سخت كرده است. سرهنگ يدالله جهان‌تاب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: طبق گزارش‌هاي دريافتي در حال حاضر علاوه بر ترافيك در منطقه گدوك محور سوادكوه، حوالي تونل كندوان و سه راه چلاو جاده هراز شاهد مه‌گرفتگي هستيم. او با بيان اينكه بر اساس پيش‌بيني هواشناسي و هشدار مديريت بحران اكيپ‌هاي راهداري و هلال‌احمر نيز در كنار پليس راه در محورهاي استان مستقر هستند، به رانندگان توصيه كرد تا با رعايت قوانين و مقررات رانندگي كنند. رييس پليس راه مازندران با تاكيد بر اين نكته كه بارندگي تمامي جاده‌هاي استان را دچار لغزندگي كرده است، از رانندگان خواست با سرعت مجاز رانندگي و از گرفتن سبقت اجتناب كنند.رانندگان همچنين براي تردد در محورهايي كه با كاهش ديد مواجه هستند، حتما فاصله جانبي با خودروي جلو را رعايت و مه‌شكن خودرو را روشن كنند. مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد كه سه هزار و ۷۰۰ كيلومتر آن كوهستاني و برفگير است. سه محور چالوس، هراز، سوادكوه را به پايتخت و جاده كياسر مازندران را به سمنان متصل مي‌كند. طبق اعلام رسمي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مازندران ۳۳ اكيپ راهداري در قالب ۲۵۰ دستگاه ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان مستقر و در حالت آماده‌باش هستند. سامانه بارشي جديد از دوشنبه شب در مازندران فعال شد. هواشناسي مازندران پيش از اين نسبت به آبگرفتگي معابر عمومي در مناطق مختلف استان با فعال شدن اين سامانه هشدار داده بود. هم‌اكنون سامانه بارشي مناطق مختلف استان به ويژه مناطق ساحلي، جلگه‌اي و دامنه‌ها را تحت تاثير قرار داده است .


يكي از ماموران پليس سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از شهادت يكي از ماموران جان بركف انتظامي در پي شليك ناجوانمردانه اشرار مسلح به سمت ماموران انتظامي در شهرستان دلگان خبر داد و گفت: در اين درگيري ۲ شرور مسلح به هلاكت رسيدند. سردار احمد طاهري در گفت‌وگو با ايرنا اظهار داشت: ساعت ۱۱ پيش از ظهر چهارم آبان تيمي از ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان دلگان حين انجام ماموريت و دستگيري شرور مسلح تحت تعقيب در داخل شهر با او و همدست مجرمش درگير شدند. او با بيان اينكه در اين عمليات اشرار مسلح در كمين به محض مشاهده ماموران اقدام به شليك به طرف آنان كردند، افزود: در اين درگيري يكي از ماموران غيور نيروي انتظامي ستوان سوم موسي نوروزي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون