• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5057 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان

خبر

مديران وزارت بهداشت در بخش خصوصي فعاليت نكنند

وزير بهداشت گفت: تعارض منافع حتما مورد توجه است و اكنون هر مديري كه‌ منصوب مي‌شود ميثاق‌نامه‌اي امضا مي‌كند كه در آن ذكر شده در بخش خصوصي فعاليتي نداشته باشد. بهرام عين‌اللهي با اشاره به اينكه اكنون شرايط بسيار سختي را در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها داريم، توضيح داد: كمبود نيرو، منابع و گاهي اوقات هم نقض قوانين سبب مي‌شوند انتظاراتي كه از ما دارند را نتوانيم محقق كنيم و مجبوريم با كمبودهاي موجود، كارها را انجام دهيم. يكي از اولويت‌هاي ما حوزه بهداشت است. تعارض منافع هم حتما مورد توجه است و اكنون هر مديري كه‌ منصوب مي‌شود ميثاق‌نامه‌اي امضا مي‌كند كه در آن ذكر شده است در بخش خصوصي فعاليتي نداشته باشد.


فوت ۱۵۶ مبتلا به كوويد ۱۹

براساس اعلام وزارت بهداشت طي شبانه‌روز سوم تا چهارم آبان، ۹۰۹۶ ابتلاي جديد به كرونا و فوت ۱۵۶ مبتلا به كوويد ۱۹ گزارش شده است. مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۵ ميليون و ۸۷۷ هزار و ۴۵۶ نفر و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۱۲۵ هزار و ۵۱۹ نفر رسيد. ۴۱۸۴ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹ در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاكنون ۵۱ ميليون و ۴۵۵ هزار و ۲۹۱ نفر دُز اول، ۳۰ ميليون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۰ نفر دُز دوم و ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دُز سوم واكسن كرونا را تزريق كرده‌اند و مجموع واكسن‌هاي تزريق‌شده در كشور به ۸۲ ميليون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۱ دُز رسيد. در حال حاضر ۲۲ شهر كشور در وضعيت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعيت نارنجي، ۲۱۵ شهر در وضعيت زرد و ۸۳ شهر در وضعيت آبي قرار دارند.


تجمع كارگران آب و فاضلاب اميديه و بازنشستگان هما
گروه اجتماعي| ديروز تعدادي از كارگران بخش تاسيسات و تعميرات آب‌وفاضلاب اميديه و بازنشستگان هما در اعتراض به ادامه معوقات و دستمزدهاي ناعادلانه اعتراض كردند. به گزارش خبرنگار ايلنا، تعدادي از كارگران اداره آب و فاضلاب شهر اميديه به نمايندگي از همكاران خود، در اعتراض به بدعهدي مسوولان در پرداخت مطالبات معوقه، مقابل ساختمان فرمانداري اين شهرستان تجمع كردند و خواستار دخالت مستقيم فرماندار در اين قضيه شدند. اين كارگران گفتند: با وجود اينكه قبلا اداره آبفاي اميديه براي پرداخت مطالبات معوقه كارگران وعده داده بود اما هنوز عملياتي نشده و ما كارگران چهار ماه مزد معوقه طلبكاريم. در عين حال عيدي سال گذشته و سه سال سنوات ما هم پرداخت نشده است. يكي از كارگران آبفاي اميديه كه در تجمع حاضر بود، گفت: مشكلات كارگران آبفاي اميديه با ۱۰تا ۱۵ سال سابقه كار زماني آغاز شد كه با شركت آبفا ادغام شديم. در حال حاضر كارگران از شرايط كار خود رضايت ندارند و تقريبا هر چند ماه يك‌بار حقوق خود را با تاخير سه تا چهارماهه دريافت مي‌كنند. در عين حال ميزان دريافتي كارگران پيمانكاري نسبت به ساير كارگران قراردادي به ويژه رسمي‌ها به صورت حداقلي پرداخت مي‌شود. او با بيان اينكه از شخص فرماندار مي‌خواهيم در اين قضيه ورود كنند، در ادامه گفت: كارگران آبفاي اميديه در يكي دو سال گذشته براي تحقق خواسته‌هاي‌شان چندين بار تجمع اعتراض برپا كرده‌اند كه در هر نوبت با بي‌توجهي مسوولان روبرو شدند. به گفته اين كارگر شاغل در اداره آب و فاضلاب اميديه؛ حق بيمه اين كارگران نيز طي سال‌هاي گذشته با مشكلاتي روبرو بوده و چندين ماه به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز نشده است. ديروز همچنين جمعي از بازنشستگان و كاركنان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در اعتراض به وضعيت خود مقابل وزارت راه و شهرسازي تجمع كردند. بازنشستگان گفتند: خواهان دستمزد عادلانه هستيم. به گفته رييس‌جمهور، نپرداختن حقوق مناسب به معناي تضييع حق‌الناس است. دريافتي بازنشستگان نه تنها ناچيز است بلكه با تاخير هم پرداخت مي‌شود. چهار روز از آبان‌ماه مي‌گذرد اما حقوق مهر خود را دريافت نكرده‌ايم. بازنشستگان باور دارند، موسسه صندوق بازنشستگي و وظيفه كاركنان هما عاملي براي مشكلات اين شركت هواپيمايي است كه بايد به آن توجه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون