• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5057 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان

پيشخوان

آزادي اميرحسين مرادي در آبان‌ماه 1400
يك وكيل دادگستري از آزادي يكي از 3 جوان معترض آبان‌ماه 98 خبر داد كه پيش از اين به اعدام محكوم شده بودند. بابك پاك‌نيا روز گذشته در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «با توجه به توديع وثيقه، دستور قضايي مبني بر آزادي اميرحسين مرادي ابلاغ شد؛ از همه عزيزاني كه مساعدت فرمودند صميمانه سپاسگزارم؛ اميدوارم به زودي خبر مختومه شدن پرونده و آزادي بي‌قيد و شرط موكلم را اطلاع‌رساني كنم.» همزمان سردبير خبرگزاري قوه قضاييه نيز با انتشار توييتي خبر آزادي اميرحسين مرادي را تاييد كرد. محمد فراهاني در حساب كاربري خود در توييتر نوشت: «دستور آزادي ‎اميرحسين مرادي از متهمان اغتشاشات آبان‌ماه ۹۸ با قيد وثيقه صادر شده است و او از ساعتي ديگر آزاد خواهد شد.»


رد شايعه خالي بودن خزانه در پايان دولت روحاني از جانب نوبخت
رييس سازمان برنامه و بودجه اعلام كرد: خزانه ورودي مستمر دارد و هر روز در آن مبالغي تجميع مي‌شود. بنابراين خزانه هيچ‌ وقت خالي نمي‌شود. به گزارش اقتصادنيوز، صبح امروز نامه‌اي با امضاي رييس دفتر و سرپرست نهاد رياست‌جمهوري در دولت دوازدهم منتشر شد كه پاسخي بود به درخواست رييس پيشين سازمان برنامه و بودجه كشور جهت تخصيص بودجه به منظور تكميل و بهره‌برداري از پروژه آبرساني آبيك. محمود واعظي در اين نامه پي‌نوشتي از حسن روحاني را ضميمه كرده مبني بر اينكه «موجودي خزانه به درخواست جنابعالي تخليه شده و موجودي وجود ندارد.» همين نامه مستمسكي شد براي رسانه‌هاي منتقد دولت قبل كه بر طبل خالي خزانه بكوبند و آتش ادعاي تحويل زمين سوخته به دولت مستقر را برافروزند. محمدباقر نوبخت معاون رييس‌جمهور پيشين و رييس وقت سازمان برنامه و بودجه اما در واكنش به اين خبرها گفت: «در دولت قبل تصميم گرفته شد تا طرح‌هاي عمراني اولويت‌دار را كه تا پايان عمر دولت دوازدهم قابل اتمام هستند، هرچه زودتر به سرانجام برسانيم تا طرح‌هاي نيمه‌تمام كمتري باقي بمانند. براي اين منظور رديفي مختص طرح‌هاي اولويت‌دار نزد خزانه در نظر گرفته شد.»


تاكيد فرمانده سپاه بر پيشرفت مطلوب در عرصه جنگال و سايبر
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز در حاشيه جشنواره مالك اشتر نيروهاي مسلح كه در سالن ۵ آذر ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، اظهار داشت: شاهد رشد و شكوفايي قدرت دفاعي‌مان در همه عرصه‌ها هستيم. به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سلامي گفت: نيروي هوافضاي سپاه در عرصه‌هاي موشكي، پدافند هوايي، پهپادي، فضايي و همچنين جنگال (جنگ الكترونيك) به شكل متوازن و در عين حال شتاب‌داري در حال پيشرفت است كه گاهي اوقات مردم ما آزمون‌هاي عملياتي اين سامانه‌ها را چه در رزمايش‌ها و چه در آزمايش‌ها در ميدان مي‌بينند. سردار سلامي ادامه داد: البته به دليل رعايت حفاظت اطلاعات قدرت‌مان، همه آنچه به عنوان يك قدرت اساسي ساخته مي‌شود، قابل بيان نيست. او در خصوص وضعيت نيروي دريايي سپاه نيز اظهار داشت: به ‌منظور نبرد با قدرت‌هاي بزرگ كه عموما بر دريا متمركز هستند، ما به شكل بسيار وسيعي در حال گسترش قلمرو قدرت دريايي خود هستيم. سرلشكر سلامي در پايان خاطرنشان كرد: الحمدلله در عرصه‌هاي جنگال و سايبري پيشرفت‌هاي مطلوب و قابل توجهي داشته‌ايم و در صحنه جنگ اطلاعاتي نيز به دستاوردهاي خوبي رسيده‌ايم.


كساني كه فيلترشكن مي‌فروشند مجرم هستند
رييس كميسيون ويژه بررسي طرح حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه‌ كاربردي و عضو شوراي عالي فضاي مجازي در ميزگرد اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، در ابتدا‌ي نشست پرسش و پاسخ دانشجويان خاطرنشان كرد: طرحي كه به نام صيانت از كاربران فضاي مجازي مي‌شناسيم؛ هم‌اكنون، حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه كاربردي نام دارد. به گزارش خبرگزاري فارس، رضا تقي‌پور در بخشي از اين نشست گفت: «مبحث نمايندگي، در ۱۳/۳/۱۳۹۶در مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي در رابطه با ساماندهي پيام‌رسان‌ها، گفته شده و هر پيام‌رساني كه بيش از 300 هزار عضو دارد بايد نمايندگي خودش را در كشور ثبت كند و اين چيز عجيبي نيست.» او با اشاره به اختياري بودن استفاده از پيام‌رسان‌هاي داخلي، استفاده از روش‌هاي تشويقي و ارايه‌ خدمات داخلي را كه امكان دسترسي به آن در پيام‌رسان‌هاي خارجي نيست، نويد داد و گفت: ما نبايد توقع داشته باشيم پيام‌رسان‌هاي داخلي با هزينه كم، بتوانند همه ‌چيز را فراهم كنند، نت‌ورك واتس‌اپ هم براي آمازون هست و هنوز سيستم حمل و نقل بسياري از كشور‌ها وابسته به امريكا و انگليس است و ايران در جايگاه خوبي از اين بابت قرار دارد و ما به‌ لحاظ فني مشكلي نداريم. رييس كميسيون ويژه بررسي طرح حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه‌ كاربردي در رابطه با جرم‌انگاري فيلترينگ گفت: همان‌طور كه معتاد، مجرم نيست و پخش‌كننده‌ موادمخدر مجرم است. كاربراني كه از فيلترشكن استفاده مي‌كنند مجرم نيستند و كساني كه فيلترشكن‌ها را مي‌فروشند، مجرمند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون