• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5058 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ آبان

پيدا و پنهان

مشكل ورود به بنادر چين و هند برطرف  شد
محمد راستاد، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: در حال حاضر مشكلي براي ورود كشتي‌هاي ايراني به بنادر چين و هند وجود ندارد. وي درباره حمل دريايي كالا از خزر و برقراري تردد ميان بنادر شمالي ايران با بنادر روسيه و قزاقستان اظهار كرد: وزارت صمت اخيرا با خريد كشتي رو-رو موافقت كرده است. وي افزود: ما هم در سازمان بنادر و دريانوردي به شركت‌هاي كشتيراني اعلام كرده‌ايم، آمادگي داريم تا از محل وجوه اداره شده اين سازمان، تسهيلات و منابع مالي براي خريد شناورهاي  رو-رو (كاميون‌بر) پرداخت كنيم.


وزير ارتباطات: مساله اصلي تكميل شبكه ملي اطلاعات است
عيسي زارع‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات بايد به عنوان بازوي برنامه‌ريزي معاونت برنامه‌ريزي و راهبردي وزارتخانه و شبكه ملي اطلاعات ايفاي نقش كند. وي گفت: پژوهشگاه مي‌تواند نقش بسيار مهم و اساسي‌ در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور ايفا كند و نقش كليدي برعهده داشته باشد و به مغز متفكر ICT كشور تبديل شود. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: اساسا ماموريت پژوهشگاه و هدفش از راه‌اندازي آن پاسخگويي به نياز وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از حيث كار كارشناسي، تصميم‌سازي، تصميم‌گيري، مطالعات راهبردي و تحقيق و توسعه بوده است.


بهتر از دولت تحريم‌ها را دور مي‌زنيم!
غلامحسين شافعي، رييس اتاق بازرگاني ايران مي‌گويد هر چند تاثير تحريم‌ها بر اقتصاد ايران گسترده بوده اما سياست‌گذاري‌هاي داخلي اشتباه عامل بخش مهمي از مشكلات اقتصادي و تجاري كشور است. وي اظهار كرد: در سال‌هاي گذشته تحريم‌هاي اقتصادي و محدوديت‌هايي كه از جانب اف‌اي‌تي‌اف براي اقتصاد ايران به وجود آمده غيرقابل انكار است و قطعا تجار كشور نيز از اين محل آسيب ديده‌اند اما در عين حال بايد اين سوال را پرسيد كه بخش خصوصي در اين سال‌ها و با وجود اين فشارها چه عملكردي را از خود به ثبت رسانده و دولت چه كرده است؟ شافعي با اشاره به وضعيت تجارت ايران در عراق، توضيح داد: دولت در سال‌هاي گذشته به عراق برق و گاز صادر كرده اما هنوز نتوانسته بخش مهمي از ارز حاصل از صادرات اين محصولات را به كشور بازگرداند، اين در حالي است كه بخش خصوصي رقمي بسيار بزرگ‌تر از آن به عراق صادرات داشته و توانسته ارز را نيز به كشور بياورد، اين نشان مي‌دهد كه در صورت ميدان دادن به بخش خصوصي مي‌توان انتظار ثبت آمارهايي بهتر را  داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون