• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5061 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ آبان

اعلام زمان خاكسپاري ايران درودي

گروه هنر و ادبيات

 

پيكر ايران درودي  سه‌شنبه به خاك سپرده مي‌شود

پيكر ايران درّودي، بانوي پرآوازه نقاشي معاصر ايران، روز سه‌شنبه (۱۱ آبان‌ماه) تشييع و به خاك سپرده خواهد شد. موسسه ايران‌دخت درّودي با ابراز اندوه و تسليت به هم‌ميهنان عزيز، اعلام مي‌دارد كه پيكر اين بانوي هنرمند، ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه از مقابل موزه هنرهاي معاصر ايران بدرقه و سپس به سوي آرامگاه بهشت زهرا رهسپار و در قطعه هنرمندان به خاك سپرده خواهد شد.
اولين اظهارات الك بالدوين  بعد از حادثه شليك به فيلمبردار جوان
الك بالدوين بازيگر امريكايي كه در يك حادثه با شليك مستقيم منجر به مرگ فيلمبردار يك فيلم شد، براي اولين‌بار به سوالات رسانه‌ها پاسخ گفت. به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپوتر، الك بالدوين بعد از حادثه شليك به هالينا هاچينز فيلمبردار فيلم «زنگار» كه سر صحنه در ۲۱ اكتبر اتفاق افتاد و منجر به مرگ اين فيلمبردار جوان شد، براي اولين‌بار مقابل دوربين رسانه‌ها قرار گرفت. او كنار جاده با تعداد زيادي از خبرنگاران صحبت مي‌كرد. روز شنبه، بالدوين كه با همسرش هيلاريا بود يك بار ديگر درباره كار و فردي كه مدير فيلمبرداري پروژه بود صحبت كرد و او را دوست خود خواند. وي همچنين در مورد توانمندي توليد و ادامه كار عوامل فيلم «زنگار» اظهار كرد كه فكر نمي‌كنم توليد فيلم دوباره راه‌اندازي شود. وي گفت: روزي كه به شهر سانتافه رسيدم و شروع به فيلمبرداري كرديم، او (هالينا هاتچينز) و كارگردان فيلم را به شام دعوت كردم. ما يك گروه خيلي خيلي خوب بوديم كه باهم كار مي‌كرديم تا اينكه  اين  اتفاق  وحشتناك  افتاد.
معرفي اعضاي شوراهاي پروانه ساخت و نمايش 
مديركل نظارت بر عرضه و نمايش فيلم گفت: شوراهاي پروانه ساخت و نمايش تا پايان هفته جاري معرفي مي‌شوند. محمدرضا فرجي درباره اعضاي شوراي پروانه ساخت و نمايش گفت: با توجه به سياست‌هاي امور سينمايي و رياست محترم سازمان سينمايي تركيب شوراها تقريبا مشخص شده و پيش‌بيني مي‌شود اعضاي شوراي بازبيني فيلم‌هاي سينمايي و غيرسينمايي و همچنين اعضاي محترم شوراي پروانه ساخت اعم از سينمايي و غيرسينمايي تا پايان هفته جاري مشخص شوند. مديركل نظارت بر عرضه و نمايش فيلم با بيان اينكه بيش از ۶۰درصد فيلم‌ها بازبيني شده و پروانه نمايش دارند، افزود: فيلم‌هايي كه تا الان متقاضي اكران شده‌اند مجوز دارند و مشكلي از اين جهت وجود ندارد. براي شوراي پروانه ساخت هم مجوزها صادر شده است البته چند سري متقاضي پروانه ساخت و بازبيني فيلم داريم كه با شروع فعاليت شوراي جديد اعلام خواهند شد و بعد از انتخاب اعضاي جديد با برگزاري جلسات فوق‌العاده براي مدتي كه جلسات تعطيل بود مي‌توانيم جبران كنيم. فرجي همچنين گفت: در سال‌هاي گذشته هم در مقطع جابه‌جايي اعضاي محترم شوراها تا معرفي اعضاي جديد، وقفه و تعطيلي دو يا سه هفته‌اي و بيشتر وجود داشته است. وي درباره تعداد اعضاي شوراها نيز بيان داشت: تعداد اعضاي شوراي بازبيني براي فيلم‌هاي سينمايي طبق قوانين و آيين‌نامه‌ها و مصوب هيات دولت از ۷ تا ۹ نفر است كه معمولا، ۹ نفر انتخاب مي‌شود و با حداكثر اعضاي شورا، فيلم‌ها بازبيني مي‌شوند. شوراي بازبيني فيلم‌هاي غيرسينمايي نيز طبق آيين‌نامه‌هاي مصوب ۷ نفر و اعضاي شوراي پروانه ساخت نيز ۵ نفر هستند كه مي‌توانند تا ۷ نفر هم، افزايش پيدا كنند. البته، درمورد تركيب و تعداد اعضايي كه در قوانين و آيين‌نامه‌ها اشاره شده است ما بايد مجري ضوابط باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون