• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5062 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ آبان

حادثه

آرمان عبدالعالي براي چهارمين‌بار طعم مرگ را چشيد
به گزارش ركنا، آرمان عبدالعالي براي چهارمين‌بار در يك ماه اخير به سوييت انفرادي منتقل شد. آرمان كه از 8 سال قبل به اتهام قتل دختر مورد علاقه خود روانه زندان شد به تقاضاي اولياي دم و با حكم دادگاه به قصاص محكوم شد.بنابر گزارش فعالان مدني آرمان عبدالعالي؛ قرار بود صبح روز ۲۴مهرماه سال جاري حكمش اجرا شود اما بار ديگر متوقف و اين جوان به بند برگردانده شد. پيش از اين؛ اجراي حكم اعدام آرمان عبدالعالي و چهار محكوم ديگر كه قرار بود بامداد چهارشنبه، ۲۱ مهر در زندان رجايي‌شهر كرج به ‌دار آويخته شوند متوقف شد.آرمان عبدالعالي به اتهام قتل دوست‌دخترش غزاله شاكر در اسفند ۹۴ و زماني كه ۱۷ سال بيشتر نداشت، محاكمه و به اعدام محكوم شد.


حكم پدر حديث به دليل قتل فرزندش اعلام شد
مادر حديث الف، دختري كه 2 سال پيش به دست پدرش كشته شد، از صدور حكم نهايي پدر مقتول خبر داد. او به «اعتماد»  گفت: براساس راي نهايي دادگاه؛ در خصوص متهم (حسين الف)، «ضمن 10 سال حبس، مشاراليه را به پرداخت نصف ديه زن مسلمان به اقتضاي يك‌سوم از ديه زن مسلمان در حق شاكي محكوم شده و از باب تكميل مجازات مشاراليه را به دو سال انجام خدمات تغسيل و كفن و دفن اموات به صورت رايگان در محل آرامستان‌هاي شهرداري خوي محكوم كرده‌اند. مضافا بر تصريح تبصره ماده 551 و نيز شق آخر ماده 556 قانون مجازات اسلامي معادل تفاوت ديه تا سقف ديه مرد مسلمان با وصف تغليظ بر عهده صندوق تامين خسارت‌هاي بدني خواهد بود. اين ميزان ديه نيز در حق شاكي پرداخت خواهد شد.»28اسفند ۹۸، تنها ۲ روز مانده به سال نو، صداي شيون از خانه‌اي در خيابان ۲۰ متري جانبازان، نبش كوچه گلستان سوم شهرستان «خوي» شنيده شد؛ صدايي كه حكايت از گريه‌هاي مادري داشت كه بدن دختر ۱۰ساله‌اش را در آغوش گرفته بود و به سمت بيمارستان مي‌دويد.
پليس از همان ابتدا به پدر خانواده مشكوك مي‌شود، اما مرد زير بار نمي‌رود. تا اينكه در نهايت اعتراف مي‌كند و مي‌گويد: «دخترم صداي تلويزيون را خيلي بلند كرده بود. يك لحظه عصباني شدم و ديگر نتوانستم خودم را كنترل كنم.» به گفته حسين الف، يك لحظه عصبانيت عامل قتل يك دختر ۱۰ساله بوده است، اما هرچه بيشتر اين پرونده را پيگيري كردند، ابعاد ديگري نمود يافت؛ ابعاد ديگري از حقيقت كه با گفته‌هاي اين مرد تفاوت‌هاي زيادي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون