• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5064 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ آبان

آلبوم موسيقي يك نمايش شنيدني شد

امير صديقيان از آهنگسازان و نوازندگان موسيقي كه در حوزه تئاتر نيز به فعاليت مشغول است، آلبوم موسيقي يكي از آثار نمايشي‌اش در مقام آهنگساز را منتشر كرد. امير صديقيان آهنگساز و نوازنده موسيقي كه طي سال‌هاي اخير در حوزه ساخت موسيقي براي آثار نمايشي نيز فعاليت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار تازه‌ترين آلبوم موسيقايي‌اش توضيح داد: طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه در اين چند ماه داشتم تصميم گرفتم موسيقي يكي از آثار نمايشي كه در آن به عنوان آهنگساز حضور داشتم را منتشر كنم كه بر آن اساس اخيرا آلبوم موسيقي نمايش «محفل بي‌عاري» به كارگرداني سياوش بهادري‌راد را منتشر كرده‌ام. اين آلبوم براي من دربرگيرنده ويژگي‌هاي موسيقايي بود كه دوست داشتم آن را با طيف بيشتري از مخاطبان به اشتراك بگذارم و اميدوارم فضايي كه براي اين كار طراحي كردم و خوشبختانه با استقبال تماشاگران اين نمايش هم مواجه شد، بتواند در قالب طيف گسترده‌تري از مخاطبان عرضه شده و با طيف بيشتري از سليقه‌ها روبه‌رو شود.
اين هنرمند كه علاوه ‌بر آهنگسازي در حوزه‌هاي نوازندگي از جمله سازهاي الكترونيك، كوبه‌اي و افكتيو به فعاليت مشغول است، افزود: آنچه براي اين آلبوم مدنظرم بوده، تلاش براي تلفيق موسيقي الكترونيك و سازهاي ايراني است كه اميدوارم بتواند دربرگيرنده توليد موسيقي متفاوت و كمتر شنيده‌اي شده باشد. به هر حال اين آلبوم يكي از اولين تجربه‌هاي من در حوزه انتشار آثار موسيقايي مرتبط با حوزه تئاتر است كه اميدوارم بتوانم آن را ادامه دهم. البته آلبوم ديگري به نام «اسرافيل» هم در دست انتشار دارم كه به زودي درباره جزييات آن خبررساني مي‌كنم.
امير صديقيان آهنگساز و نوازنده سازهاي الكترونيك، كوبه‌اي و افكتيو پيش از اين براي نمايش‌هاي «افسانه ببر» به كارگرداني هادي عامل و «ابلوموف» به كارگرداني سياوش بهادري‌راد نامزد دريافت جايزه در دو دوره جشنواره تئاتر فجر شده بود. ساخت موسيقي براي فيلم‌ها و آثار نمايشي چون «واداشته»، «نيم»، «درباره سكوت»، «پنچرگيري»، «مشتري»، «محفل بي‌عاري» به كارگرداني سياوش بهادري‌راد، «گل» به كارگرداني ياسر خاسب، «آراتوريو» به كارگرداني ولادمير استانيفسكي، «بوقلمون» به كارگرداني خيرالله تقياني‌پور، «افسانه ببر» به كارگرداني هادي عامل، «مضحكه شبيه قتل» به كارگرداني حسين كياني و «طپانچه خانم» به كارگرداني شهاب‌الدين حسين‌پور، از ديگر فعاليت‌هاي اين آهنگساز است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون