• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5066 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ آبان

خبر خوان

رشد كم‌سابقه شاخص بورس  در معاملات روز گذشته

شاخص كل بازار بورس روز (شنبه، ۱۵ آبان‌ماه) با ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحد افزايش به رشدي كم‌سابقه دست پيدا كرد و در جايگاه يك ‌ميليون و ۴۴۰ هزار واحدي قرار گرفت. همچنين شاخص كل (هم‌وزن) با ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحد افزايش به ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد و شاخص قيمت (هم‌وزن) با هفت‌هزار و ۵۰۷ واحد رشد به ۲۴۳ هزار و ۴۲۴ واحد رسيد. شاخص بازار اول ۳۲ هزار و ۳۶۰ واحد و شاخص بازار دوم ۸۰ هزار و ۵۶۷ واحد افزايش داشتند.


كدام بانوان شاغل  مشمول دوركاري هستند؟

آنچه به عنوان صدور مجوز دوركاري زنان شاغل داراي فرزند خردسال اعلام شده، درواقع همان بخشنامه سال ۸۹ سازمان اداري و استخدامي است كه مجددا به دستگاه‌هاي اجرايي يادآوري شده است. همان‌گونه كه در متن ابلاغيه سازمان اداري و استخدامي مشاهده مي‌شود، مصوبه سال ۱۳۸۹ هيات وزيران صرفا درباره كاركنان شاغل در دستگاه‌هاي اجرايي بوده و ساير زنان شاغل را در برنمي‌گيرد. ضمن اينكه طبق اين مصوبه قديمي، در صورتي كه اين امر براي دستگاه‌هاي اجرايي امكان‌پذير باشد، «مي‌توانند» با درخواست دوركاري كاركنان خانم باردار يا داراي فرزند ۶ سال موافقت كنند و هيچ الزامي به انجام اين كار وجود ندارد.

دولت عامل اصلي گراني برنج است

محمد مختارياني، نايب‌رييس انجمن واردكنندگان برنج با اشاره به رسوب برنج‌هاي بخش خصوصي در گمركات، گفت: ابتدا بايد قبول كنيم ما در حوزه برنج كسري داريم و نيازمند واردات هستيم، بنابراين واردات برنج امري مذموم نيست. وي اضافه كرد: قسمت مهمي از برنج‌هايي كه دولت در حال حاضر به قيمت ۱۷,۵۰۰ تومان عرضه مي‌كند همان برنج‌هايي است كه تجار بخش خصوصي با ارز ۴۲۰۰ توماني وارد كرده بود و دولت به بهانه حذف ارز ۴۲۰۰ توماني اين برنج‌ها را به قيمت ۷ هزار تومان از تجار برنج خريداري كرد. اين فعال بخش خصوصي با بيان اينكه قيمت برنج ايراني بعد از بوجاري و بسته‌بندي ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان تمام مي‌شود، گفت: با احتساب ۱۰ درصد هزينه توزيع و سود توزيع‌كننده و مغازه‌دار قيمت برنج به بيش از شصت هزار تومان مي‌رسد.


ثبت‌نام ۸۴۳ هزار نفر  در طرح ملي مسكن

معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي از ثبت‌نام ۸۴۳ هزار نفر در سامانه نهضت ملي مسكن (ثمن) خبر داد.ثبت‌نام طرح مذكور از 28 مهرماه آغاز شده و تا 28 آبان 1400 به مدت يك ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون