• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5068 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ آبان

ويژه

برگزاري بوت‌كمپ استارت‌آپي IOT/5G با حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول

 دوره بوت‌كمپ استارت‌آپي IOT/5G با هدف شناسايي استعدادها، توانمندسازي، ايجاد تيم‌هاي مساله‌محور و در راستاي تقويت روحيه كارآفريني و پرورش نوآوري برگزار مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، دوره بوت‌كمپ استارت‌آپيIOT/5G هاب شيراز با حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول و حضور اساتيدي از داخل و خارج كشور از اول آذر ماه سال جاري به صورت آنلاين برگزار مي‌شود.اين دوره با چشم‌انداز ارتقاي اكوسيستم استارت‌آپي كشور در زمينه «فناوري نسل پنجم» و «اينترنت اشياء» در يك دوره 20 هفته‌اي به صورت آنلاين برگزار مي‌شود. براساس برنامه زمانبندي شده، بيش از ۱۲۰ ساعت كارگاه آموزشي (شامل 14 دوره توسعه مهارت تكنيكال و نرم مساله‌محور و آموزش‌محور)، منتورينگ و كوچينگ، پنل‌هاي تخصصي، تيم‌سازي، برنامه‌هاي لايو، انجام پروژه و كافه كتاب استارت‌آپي از برنامه‌هاي اين بوت‌كمپ است كه بخشي از آنها متناسب با شرايط كرونا و با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي به صورت حضوري برگزار خواهد شد. محورهاي اين بوت‌كمپ شامل 1- آموزش‌هاي كارگاه‌محور و شناخت مباحث كسب و كار در حوزه‌هاي مذكور، 2- تيم‌سازي مبتني بر استعداد و توانمندي افراد در كارگاه‌هاي آموزشي، 3- بهره‌گيري از منتورينگ و كوچينگ در راستاي رسيدن به اهداف تيم‌هاي تشكيل شده، 4- دانشورزي با برگزاري كافه كتاب استارت‌آ‌پي، 5- محصول‌سازي در حوزه‌هاي سلامت ديجيتال، تجارت الكترونيكي، بازي و رسانه‌هاي ديجيتال، آموزش الكترونيكي و شهر هوشمند و 6- برگزاري پنل تخصصي مساله‌محور با حضور تاثيرگذاران كسب‌وكارهاي ديجيتال مي‌شود. علاقه‌مندان به شركت در اين دوره نيز پس از سپري كردن مراحل ثبت‌نام، 9 هفته شركت در كارگاه‌هاي آموزش‌محور توانمندساز، تيم‌سازي و انجام پروژه مساله‌محور، بسته به ميزان ظرفيت و توانمندي‌هاي‌شان فرصت كار و فعاليت در استارت‌آپ‌ها و همچنين هاب شيراز را پيدا خواهند كرد. در اين مدل يكسري از مسائل را شركت‌كنندگان با خود مي‌آورند؛ به عنوان مثال شخص توانمند يا سازماني كه كار استارت‌آپي انجام داده و ايده دارد اما تيم يا سرمايه ندارد، با شركت در اين دوره به توانمندسازي تيمش مي‌پردازد؛ در نهايت هم اگر آن ايده به محصول رسيد، محصولش وارد فاز پيش شتابدهي شركت هاب شيراز به نام «لبخند سه» شده و با ارزيابي محصول اوليه و در صورت تاييد آن، سرمايه‌گذاري روي آن استارت‌آپ صورت خواهد گرفت. گفتني است، «مركز تحقيق و توسعه همراه اول» با هدف شناسايي استعدادها، توانمندسازي و ايجاد تيم‌هاي مساله‌محور در راستاي تقويت روحيه كارآفريني و پرورش نوآوري و جهت دستيابي به محصول در سطح MVP از اين بوت كمپ حمايت مي‌كند. علاقه‌مندان براي شركت در اين دوره و كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به آدرس https: //hubshiraz.ir/bootcamp/ مراجعه كنند.


برگزاري مانور استاني مقابله با برق‌هاي غيرمجاز و مراكز استخراج رمزارزها
مهندس حسيني‌كارنامي، سرپرست شركت توزيع نيروي برق مازندران از برگزاري مانور استاني به مناسبت نكوداشت هفته پدافند غيرعامل در راستاي مقابله با برق‌هاي غيرمجاز و مراكز غيرقانوني استخراج رمزارز و همچنين نصب كنتورهاي هوشمند فهام براي مشتركين ديماندي خبر داد. وي اظهار داشت: اين مانور در سطح امورهاي 18گانه و در قالب 56 اكيپ با 112 نيرو برگزار شد. هدف اصلي اين مانور كشف برق‌هاي غيرمجاز و شناسايي مراكز غيرقانوني استخراج رمزارز بوده كه هر دو مورد تاثير مستقيم و بسزايي در كاهش تلفات و همچنين مديريت بار در ايام پيك دارند. سرپرست شركت توزيع نيروي برق مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در اين مانور گفت: از ديگر فعاليت مهم انجام شده در اين مانور، تعويض كنتورهاي عادي مشتركين ديماندي با كنتورهاي هوشمند فهام بوده كه سهم شاياني در كنترل بار مشتركين در ايام پيك و مديريت مصرف با هدف كاهش خاموشي‌ها دارد.


۲ هزار و ۴۴۷ روستاي مازندران به شبكه گاز سراسري وصل هستند
سرپرست شركت گاز مازندران با اعلام اينكه تاكنون به 59 شهر و ۲ هزار و ۴۴۷ روستاي استان گازرساني شده است، گفت: گازرساني به 2 شهر گزنك و بلده و همچنين ۵۲۳ روستاي ديگر استان كه واجد شرايط گازرساني هستند در برنامه اين شركت هستند و تلاش بر اين است كه طبق برنامه، گازرساني به 2 شهر باقيمانده مذكور تا دو سال آتي اجرايي شود. به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان مازندران، مقدم بيگلريان در نشست خبري با اصحاب رسانه مازندران در آستانه فصل سرما با تاكيد بر ضرورت رعايت نكات ايمني در مصرف گاز از سوي مشتركين اظهار كرد: طبيعتا هيچ خدمت‌دهنده‌اي انتظار ندارد كه نتيجه خدمتش، حادثه و اتفاق ناگواري براي مصرف‌كننده از خدمات باشد. وي افزود: براي ما بسيار مهم است كه مشتركين با رعايت اصول ايمني و استفاده از وسايل گازسوز استاندارد، شاهد هيچ‌گونه حوادثي نباشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون