• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5069 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ آبان

خبر

ممنوعيت واردات برنج لغو شد

مهرداد جمال ارونقي معاون فني گمرك، از لغو ممنوعيت فصلي واردات برنج با تصميم وزارت جهاد كشاورزي خبر داد. معاون فني گمرك گفت: با پيگيري‌هاي صورت گرفته، وزارت جهاد كشاورزي نسبت به لغو ممنوعيت فصلي واردات برنج اقدام كرد. وي افزود: با توجه به پايان فصل برداشت برنج، نامطلوب بودن فضاي نگهداري محموله‌هاي برنج وارد شده به بنادر و گمركات كشور، جلوگيري از فساد احتمالي كالا و به منظور ايجاد تعادل و ثبات در بازار، وزارت جهاد كشاورزي لغو ممنوعيت فصلي واردات برنج را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و ديگر مراجع ذي‌ربط ابلاغ كرد. ارونقي گفت: با اين اقدام، وارد‌كنندگان برنج مي‌توانند از امروز به ترخيص محموله‌هاي برنج موجود در گمركات كشور با رعايت مقررات مربوط اقدام كنند.


سهم زنان از دريافت پروانه كسب‌وكارهاي مجازي
اتحاديه كشوري كسب‌وكارهاي مجازي گزارشي را با هدف نشان دادن پراكندگي پروانه‌هاي صادر شده جهت شناخت بهتر اكوسيستم آنلاين در كل كشور و همين‌طور بررسي علايق و ميزان تمايل جمعيت در هر اقليم به موضوعات مختلف كسب‌وكارها جمع‌آوري كرده است. اتحاديه كسب‌وكارهاي مجازي در شش ماه اول سال، اقدام به صدور ۶۴۹ فقره پروانه كرده است. ۵۵۹ نفر از كساني كه از اتحاديه كسب‌وكارهاي مجازي پروانه دريافت كرده‌اند، مرد هستند كه شامل ۸۶درصد مي‌شود و ۹۰ نفر از كساني كه پروانه دريافت كرده‌اند، زن هستند كه شامل ۱۴درصد مي‌شود. همچنين ۴۱درصد از پروانه‌هاي كسب صادرشده از طرف اتحاديه كسب‌وكارهاي مجازي از نوع حقوقي هستند و ۵۹درصد از پروانه‌هاي كسب صادرشده، از نوع حقيقي هستند.


پرداخت وام‌هاي خُرد را راحت بگيريد
علي صالح‌آبادي، رييس كل بانك مركزي از مديران عامل بانك‌ها خواست در پرداخت وام‌هاي خرد به اشخاص داراي رتبه اعتباري مناسب تسهيل‌گري كنند.وي گفت: يكي از مطالبات مردم از شبكه بانكي، تسهيل در اعطاي تسهيلات است و در اين راستا، انتظار مي‌رود شبكه بانكي با توجه به رتبه اعتباري متقاضيان، شرايط سهل‌تري را درخصوص سازوكار اعطاي تسهيلات خرد به متقاضيان داراي رتبه اعتباري مناسب در نظر بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون