• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5081 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳ آذر

نامزدهاي جايزه The Best فيفا اعلام شدند

جدال 10 ستاره براي كسب عنوان بهترين

گروه ورزش|فيفا اسامي نامزدهاي جايزه the best را اعلام كرد. اين جايزه در بخش‌هاي بهترين بازيكن زن و مرد، بهترين مربي زن و مرد و بهترين دروازه‌بان زن و مرد برگزار مي‌شود. راي‌گيري براي انتخاب بهترين بازيكن سال فيفا از زمان اعلام نامزدها آغاز شده و تا روز 19 آذر مصادف با 10 دسامبر ادامه پيدا مي‌كند. طبق اعلام فيفا 10 مرد نهايي كه براي دريافت جايزه بهترين بازيكن سال با هم به رقابت مي‌پردازند به شرح زير است: 
كريم بنزما (فرانسه/ رئال مادريد) 
بنزما بدون شك ستاره رئال مادريد در فصل گذشته بود. او در تيم خالي از ستاره رئال مادريد كه با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كرد، بهترين عملكرد را به ثبت رساند. كريم فصل پيش در لاليگا 23 بار موفق به گلزني شد و بعد از مسي در رده دوم بهترين گلزنان لاليگا قرار گرفت. ستاره فرانسوي قوهاي سفيد مدتي قبل بالاخره به تيم ملي فرانسه هم دعوت شد و به جمع شاگردان دشان پيوست و همراه با اين تيم در جام ملت‌هاي اروپا هم حاضر شد و سهميه حضور در جام جهاني را نيز به دست آورد. شماره 9 رئال زير نظر آنچلوتي به درخشش خود ادامه داده و تا اينجاي فصل لاليگا 9 گل به ثمر رسانده است. 
كوين ديبروينه (بلژيك/ منچسترسيتي) 
هافبك تاثيرگذار منچسترسيتي كه نامش سال‌هاست در تمام ليست‌هاي بهترين بازيكنان سال قرار مي‌گيرد. او در فصل قبل ليگ جزيره عنوان بهترين بازيكن فصل را به هم تيمي‌اش روبن دياز واگذار كرد اما كيست كه نداد اين ستاره بلژيكي چه تاثيري در قهرماني تيمش ايفا كرده است. كوين ديبروينه در فصل قبل با دادن 12 پاس گل در رده دوم بهترين گلسازان ليگ قرار گرفت و همراه با تيمش به فينال ليگ قهرمانان هم راه پيدا كرد. ديبروينه همراه با بلژيك هم عملكرد بدي نداشت و علاوه بر كسب جواز حضور در جام جهاني تا مرحله يك‌چهارم نهايي يورو هم بالا رفت و با شكست مقابل ايتالياي قهرمان از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. 
كريستيانو رونالدو 
(پرتغال/يوونتوس/ منچستريونايتد) 

ستاره پرسروصدا و تمام نشدني دنياي فوتبال كه تحت هيچ شرايطي امكان ندارد، ناديده گرفته شود، حتي اگر درگير فعل و انفعال و تغيير تيم شده باشد. حتي اگر تيم جديدش از واتفورد 4 تا بخورد. رونالدو در هر صورت جزو بهترين‌هاي دنياست. كريس رونالدو سال گذشته يك اتفاق ويژه را رقم زد و توانست ركورد تعداد گل‌هاي ملي را بشكند. ركوردي كه در اختيار علي دايي بود و حالا متعلق به ابرستاره پرتغالي است. رونالدو البته ناكامي هم كم نداشت. واگذاري قهرماني سري آ به اينتر و از دست دادن شانس حضور مستقيم در جام جهاني همراه با تيم ملي پرتغال. حتي برخي مي‌گويند يكي از مشكلات منچستر در چند هفته اخير كه به اخراج سولشر منجر شد زير سر رونالدوست. 
ارلينگ هالند (نروژ/ بوروسيا دورتموند) 
جوان نروژي كه عنوان ماشين گلزني برايش كم است. ارلينگ هالند فصل گذشته به موفقيت خاصي همراه با تيم باشگاهي‌اش يعني دورتموند دست پيدا نكرد. او با تيم ملي نروژ هم نتوانست به جام جهاني راه پيدا كند. با اين حال هالند ستاره‌اي است كه روز به روز به ارزش او افزوده مي‌شود. بدون شك اگر او در تيم باشگاهي يا ملي بزرگ‌تري بازي مي‌كرد، امروز كوله‌باري از جام را در كارنامه‌اش مي‌ديد. او در فصل گذشته بوندسليگا 27 گل به ثمر رساند و بعد از لواندوفسكي 41 گله و آندره سيلوا كه 28 گل زد در جايگاه سوم ايستاد. انتقال او در تابستان پيش رو به يك تيم بزرگ‌تر چيزي است كه همه اهالي فوتبال منتظر آن هستند. 
جورجينيو (ايتاليا/ چلسي) 
مرد خاكستري خط مياني تيم ملي ايتاليا و باشگاه چلسي كه جزو شانس‌هاي اصلي كسب عنوان بهترين بازيكن سال فيفا و حتي توپ طلا به حساب مي‌آيد. جورجينيو فصل فوق‌العاده‌اي را در سال گذشته پشت سر گذاشت و همراه با چلسي قهرمان ليگ قهرمانان شد. او همراه با ايتاليا نيز يورو را فتح كرد. تمام آناليزهاي بازي تيم‌هاي چلسي و ايتاليا حكايت از تاثيرگذاري اين هافبك خوش‌فكر دارد. هرچند او اين روزها فشار زيادي را بابت خراب كردن پنالتي در بازي تيم ملي ايتاليا مقابل سوييس در مقدماتي جام جهاني تحمل مي‌كند. اتفاقي كه باعث شد آتزوري شانس حضور مستقيم در جام جهاني را از دست بدهد و حالا بايد در مسير پرپيچ و خم پلي آف شانسش را امتحان كند. 
انگولو كانته (فرانسه/ چلسي) 
يكي ديگر از هافبك‌هاي ليست نهايي بهترين بازيكن سال فيفا. او در كنار جورجينيو در خط مياني چلسي عملكرد فوق‌العاده‌اي داشت و فاتح سي‌ال شد. چند روز قبل آرسن ونگر از اسطوره‌هاي دنياي مربيگري در مورد كانته گفت: «او بازيكني است كه نمي‌توان هميشه شبيه به او را پيدا كرد. او بدون اينكه هيچ خطايي مرتكب شود توپ را پس مي‌گيرد و بلافاصله آن را جلو مي‌اندازد.» مربيان ديگري هم در سال‌هاي گذشته به تعريف و تمجيد از اين هافبك عالي پرداخته‌اند. 
رابرت لواندوفسكي (لهستان/ بايرن مونيخ) 
ماشين گلزني بايرن مونيخ و تيم ملي لهستان. مردي كه فصل پيش جايزه بهترين بازيكن فيفا را از آن خود كرد و امسال هم جزو شانس‌هاي اصلي اين جايزه است. خيلي‌ها معتقدند اگر فصل قبل مراسم توپ طلا برگزار مي‌شد اين جايزه بايد به لوا مي‌رسيد. لواندوفسكي فصل قبل با 41 گل زده در بوندسليگا ركورد گرد مولر افسانه‌اي را شكست و صاحب كفش طلا شد. او در اين فصل هم در 12 بازي 14 گل به ثمر رسانده است. كارشناسان معتقدند اگر او فصل پيش در مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان مقابل پاريسي‌ها بازي مي‌كرد بايرن به اين راحتي كنار نمي‌رفت. 
كيليان امباپه (فرانسه/ پاري سن ژرمن) 
بازيكن پرحاشيه فصل قبل پاري سن ژرمن كه هر روز خبر انتقالش به رئال مادريد در تيتر رسانه‌ها به چشم مي‌خورد. امباپه سال گذشته در ليگ يك فرانسه 27 گل به ثمر رساند و كفش طلا را به خودش اختصاص داد. مسي يا رونالدوي آينده فوتبال همراه تيم ملي فرانسه اما نتوانست در يورو بدرخشد. برخي منتقدان اين ستاره فرانسوي معتقدند او بايد ارزش‌هاي خود را در ليگي رقابتي‌تر نظير لاليگا يا پريمير ليگ به اثبات برساند. كيليان فعلا درخواست‌هاي تمديد قرارداد تيم پاريسي را رد كرده و گفته مي‌شود در تابستان با قراردادي آزاد راهي سانتياگو برنابئو خواهد شد. 
ليونل مسي
 (آرژانتين/ بارسلونا/ پاري سن ژرمن) 

فصل پيش با 30 گل بهترين گلزن لاليگا شد. نابغه آرژانتيني كه همراه رونالدو به تمام ليست‌هاي بهترين بازيكن سال اعتبار مي‌بخشد. مسي فصل پيش نتوانست بارسلونا را به موفقيتي برساند و در نهايت در كمال تعجب در يكي از بزرگ‌ترين انتقال‌هاي تاريخ فوتبال راهي پاري سن ژرمن شد. مسي در آرژانتين دست به كار بزرگي زد و بالاخره يك جام با آلبي سلسته به دست آورد. او و يارانش فاتح كوپا آمه ريكا شدند. مسي هنوز نتوانسته در پاريس ارزش‌هاي خودش را نشان بدهد اما اين باعث نمي‌شود كسي بتواند روي اسم او قلم قرمز بكشد. 
نيمار (برزيل/ پاري سن ژرمن) 
هنوز كسي نمي‌داند چرا بايد اسم نيمار در اين ليست باشد. فوق ستاره برزيلي سال گذشته دستاورد خاصي جز موفقيت تيمي در ليگ فرانسه نداشته. او به همراه برزيل كوپا را از دست داد و در ليگ قهرمانان هم ناكام ماند. كارشناسان معتقدند حضور نيمار در اين ليست بيشتر جنبه تبليغاتي و رسانه‌اي دارد تا بار فني. با اين حال او به اعتبار اينكه هميشه جزو بهترين بازيكنان بالقوه فوتبال معرفي شده به اين ليست وارد شده است. نيمار فصل قبل در ليگ سطح پايين فرانسه نتوانست تعداد گل‌هايش را دو رقمي كند. 
محمد صلاح (مصر/ ليورپول) 
فرعون مصري‌ها كه اين روزها در ليگ جزيره جولان مي‌دهد. او در اين فصل در 12 بازي 11 گل به ثمر رسانده است. ديديه دروگبا فوق ستاره سابق چلسي چندي پيش در مورد صلاح گفت اگر اين بازيكن به همين شكل ادامه دهد همه ركوردهاي او را خواهد شكست. صلاح فصل قبل هم تنها با اختلاف يك گل رقابت آقاي گلي را به هري كين كه 23 گل زد، واگذار كرد. مو صلاح امسال به عنوان يكي از شانس‌هاي كسب بهترين مرد سال فيفا و از آن مهم‌تر توپ طلاي فرانس فوتبال به حساب مي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون