• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5081 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۳ آذر

خبرخوان

بازار مسكن در شرق تهران كم‌جان است
بازار مسكن در شرق تهران شامل مناطق ۴، ۸ و ۱۳ كساد است. در واقع معاملات در كل شهر تهران راكد شده و شرق تهران هم از اين قاعده مستثني نيست. خريد و فروش مسكن در منطقه ۴ طي يك ماه اخير ۳۵ درصد، منطقه ۸ به ميزان ۱۹ درصد و منطقه ۱۳ معادل ۳۳ درصد افت كرد. قيمت نيز در منطقه ۴ و ۱۳ به ترتيب ۱.۵ درصد و ۵.۳ درصد كاهش پيدا كرد و در منطقه ۸ معادل يك درصد افزايش يافت. قيمت آپارتمان‌هاي كمتر از پنج سال ساخت در اغلب محله‌هاي واقع در شرق تهران در محدوده ۲۲ تا ۳۵ ميليون تومان است؛ البته در شرايط فعلي بازار در ركود به سر مي‌برد و بنا به گفته مشاوران املاك، نرخ‌ها به ثبات رسيده و بعضي فروشندگان پول لازم تخفيف‌هاي ۱۰ تا ۱۵ درصدي ارايه مي‌دهند. در حال حاضر متوسط قيمت مسكن در منطقه ۴ بالغ بر ۳۳.۲ ميليون تومان در هر مترمربع، منطقه ۸ معادل ۲۸.۵ ميليون تومان و منطقه ۱۳ متري ۲۸.۳ ميليون تومان است. هر سه منطقه مذكور در محدوده هدف اقشار متوسط قرار دارد.


قبض گاز ۷۶ درصد مشتركان  با نرخ سال ۹۴ محاسبه مي‌شود
جواد اوجي، وزير نفت اعلام كرد كه از ابتداي آذر تعرفه گاز مشتركاني كه الگوي مصرف را رعايت نكنند، افزايش پيدا مي‌كند. اوجي خاطرنشان كرده است: گازبهاي مشتركان به صورت پلكاني و در 12 پله محاسبه مي‌شود، به اين ترتيب مشتركاني كه در 3 پله اول هستند همان قيمت گاز پارسال را مي‌پردازند و مشتركان پر مصرف و خارج از الگوي مصرف به صورت پلكاني شامل جريمه مي‌شوند.


 ايجاد راهگذر  خليج‌‌فارس- درياي سياه
جواد هدايتي، مديركل دفتر ترانزيت سازمان راهداري از مذاكره با گرجستان براي حل مشكلات تردد ناوگان دو كشور و تسريع در انعقاد موافقتنامه راهگذر (كريدور) خليج‌فارس- درياي سياه خبر داد.  وي با ارزيابي نشست‌هاي دور روزه با گرجستان كه اواخر آبان برگزار شد، گفت: برگزاري نشست‌هاي مشترك حمل‌ونقلي و تجاري به منظور رفع مشكلات، ابهامات عملياتي طرفين و رفع موانع حايز اهميت است. هدايتي با اشاره به سه دهه سابقه انعقاد موافقتنامه حمل‌ونقل بين‌المللي جاده‌اي تهران- تفليس، آن را به عنوان الگوي موفق از همكاري و مشاركت در حوزه ترابري منطقه‌اي قلمداد و برگزاري منظم نشست‌هاي همكاري‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي را گامي رو به جلو براي يافتن پتانسيل‌هاي دو و چندجانبه‌اي نوين حمل‌ونقلي ارزيابي كرد.


توزيع لاستيك ناوگان سنگين در سامانه وزارت صمت
بر اساس اطلاعيه سامانه كالا وزارت صمت، تمامي ناوگان سنگين و نيمه سنگين (داراي رينگ‌هاي 14 با ظرفيت بالاي يك تن و بالاتر) كه بيمه شخص ثالث فعال دارند، مي‌توانند در اين سامانه نسبت به اخذ فيش رزرو تاير اقدام كنند. وحيد خراساني، كارشناس صنعت تاير با اشاره به وضعيت نامطلوب نرخ تاير سنگين در بازار گفت: تايرهاي عرضه ‌شده در سامانه به دو دسته ايراني و خارجي تقسيم مي‌شوند. در حوزه تايرهاي وارداتي با توجه به قيمت‌ آنها، اختلاف نرخ تاير در سامانه و بازار آزاد بسيار كم است. براي مثال اگر تاير درجه يك چيني در سامانه حدود 15 ميليون است، در بازار نيز نرخ آن به همين صورت است. وي افزود: در بخش تايرهاي توليد داخل، به دليل آنكه يارانه‌هاي متفاوتي به توليدكننده اعطا مي‌شود، نرخ تمام شده آن حدود 8 الي 9 ميليون تومان است؛ اما با توجه با اختلاف قيمت آن با تايرهاي خارجي، نرخ آن در بازار حدود 13 الي 14 ميليون تومان است.


ممنوعيت ورود مسافران خارجي بدون داشتن كارت واكسن 

محمدرضا سيف، مديركل دفتر ايمني و تضمين كيفيت شهر فرودگاهي امام خميني(ره) گفت: مسافران غير ايراني در صورتي كه گواهي واكسن و تست PCR منفي ۹۶ ساعته نداشته باشند، اجازه ورود به كشور را ندارند. وي در ادامه افزود: مسافران غير ايراني در صورتي كه گواهي واكسن و تست PCR منفي ۹۶ ساعته نداشته باشند، اجازه ورود به كشور را ندارند و همكاران ما در شهر فرودگاهي امام خميني (ره) به ‌شدت نظارت و پيگيري مي‌كنند. در صورتي كه شركت‌هاي هواپيمايي طبق بخشنامه دستورالعمل‌ها را رعايت نكنند به سازمان هواپيمايي كشوري گزارش تخلف آن شركت ارسال خواهد شد و طبق قوانين سازمان هواپيمايي با شركت هواپيمايي متخلف برخورد مي‌شود.


چرا كاغذ روزنامه كمياب شد؟

احمد شريفان، رييس اتحاديه فروشندگان كاغذ و مقوا از تعطيلي كارخانه چوب و كاغذ مازندران خبر داد و علت كمبود كاغذ روزنامه را همين مساله عنوان كرد و گفت: مصرف سالانه كاغذ روزنامه در كشور حدود ۳۰ هزار تن است، اما كارخانه چوب و كاغذ مازندران ظرفيت توليد سالانه ۶۰ هزار تن كاغذ روزنامه را دارد و مي‌تواند نياز خاورميانه را تامين كند.  وي اظهار كرد: كشوري كه بزرگ‌ترين كارخانه و صنعت كاغذسازي خاورميانه در بخش كاغذ روزنامه را دارد به حاشيه رفته و چوب و كاغذ مازندران به دست افراد نااهل از جمله بانك ملي، كانون بازنشستگان و تامين اجتماعي افتاده است.  وي با بيان اينكه حذف ارز ۴۲۰۰ توماني مشكل‌ساز است، اظهار كرد: همين الان قيمت كاغذ روزنامه در بازار آزاد به ۳۰ هزار تومان رسيده است. اگر ارز دولتي حذف شود احتمالا قيمت‌ها به ۶۰ هزار تومان مي‌رسد و روزنامه‌ها كلا تعطيل مي‌شوند. اين در حالي است كه سال گذشته در زمان مشابه قيمت كاغذ روزنامه حدود ۱۶ هزار تومان بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون