• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5082 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر

اخبار

۲ كشته و ۲ زخمي در حادثه رانندگي محور اسلام‌آباد غرب
رييس پليس راه استان از وقوع حادثه رانندگي منجر به فوت در محور دالاهو و جان باختن ۲ نفر و زخمي شدن ۲ تن ديگر خبر داد.سرهنگ كيخسرو دستغيب گفت: «اين حادثه حوالي ساعت 2 بعداز ظهر ديروز 3 آذر ماه، در محور گهواره اسلام‌آبادغرب ميان ۲ دستگاه خودروي پژو ۴۰۵ و پرايد رخ داد.او در ادامه گفت: «در اين حادثه راننده ۳۰‌ساله خودروي پژو و سرنشين ۱۷‌ساله خودروي پرايد به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.»


ساقي ترياك متروي تهران دستگير شد
رييس پليس متروي پايتخت از كشف بيش از يك كيلو ترياك در ايستگاه راه‌آهن در خط ۳ متروي تهران، خبر داد. سرهنگ سعيد عطاالهي درباره جزييات اين عمليات گفت: «در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي، واحدهاي نامحسوس پليس مترو فعال بودند كه به يك مرد جوان با فلاسك در دست مشكوك شدند. ماموران پس از شك كردن به مرد جوان تحقيقات ابتدايي خود را آغاز كردند.»او گفت: «ماموران پليس مترو به دليل حساسيت موضوع به بررسي بيشتري پرداختند و از فلاكس چاي او يك كيلو و ۱۶ گرم ترياك كشف كردند. ماموران پليس پس از كشف اين مقدار ترياك متوجه شدند كه متهم فروشنده مواد مخدر است و ماموران پليس پايتخت پس از دريافت اين اطلاعات وي را بازداشت كردند.»رييس پليس متروي پايتخت گفت: «متهم ۲۲‌ساله و داراي سابقه است. او پس از انتقال به مقر پليس در بازجويي‌ها به جرم خود مبني بر توزيع مواد مخدر بين جوانان در مركز تهران اعتراف كرد.»عطاالهي با بيان اينكه متهم از شهري از جنوب شرقي كشور براي خريد و فروش مواد مخدر به تهران مراجعه كرده است، گفت: «پرونده متهم براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.»


۵۱ درصد فوتي‌ها در صحنه تصادف جان خود را از دست مي‌دهند
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به كاهش ۱۶۰۰ نفري تعداد كشته‌شدگان در سال ۹۹ گفت: «براساس آمار ۵۱ درصد فوت‌شدگان در صحنه تصادفات، ۶ درصد در طول راه و ۴۴ درصد براثر تروما جان خود را از دست مي‌دهند.»سردار كمال هاديانفر رييس پليس راهور ناجا در همايش طرح زمستاني ۱۴۰۰ گفت: «يكي از اقدامات پليس اجراي طرح‌هاي فصلي است كه پليس با همكاري ۸ دستگاه در فصول مختلف اجرا مي‌كند.»او گفت: «اگرچه يك ماه تا شروع زمستان باقي مانده اما شرايط زمستاني در محورهاي مواصلاتي حاكم شده است و از اين رو طرح زمستاني با همكاري دستگاه‌هاي مسوول و با حضور ۶۱ هزار نيرو در ۲۱۳ هزار راه و ۱۱۲ گردنه اجرا مي‌شود.»او در ادامه گفت: «هدف اين طرح تسهيل در عبور و مرور و كاهش تصادفات و كاهش جانباختگان است. براساس آمار ۵۱ درصد فوت‌شدگان در صحنه تصادفات، ۶ درصد در طول راه و ۴۴ درصد براثر تروما جان خود را از دست مي‌دهند.»رييس پليس راهور ناجا گفت: «بايد به كاهش تصادفات كمك كنيم و تلاش كنيم كاهش كشته‌شدگان را داشته باشيم. در سال گذشته با ۱۶۰۰ نفر كاهش در تعداد كشته‌شدگان و ۶۱ هزار مجروح بهترين شرايط را در سال ۹۹ داشتيم. همچنين در زمستان سال گذشته ۲۱۰۰ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست دادند و ۲۶ هزار نفر مجروح شدند. بنابراين بايد تصادفات به حداقل خود برسد و اين كار با همكاري همه دستگاه‌ها و مردم انجام شدني است.»


دستگيري منتشركننده تصاوير خانم جوان در اينستاگرام
رييس پليس فتاي پايتخت از دستگيري فردي كه براي يكي از بستگان خود در اينستاگرام صفحه جعلي ايجاد و تصاوير خصوصي وي را منتشر كرده بود، خبر داد.سرهنگ داود معظمي گودرزي، در اين باره به ايسنا گفت: «چندي پيش خانم جواني به پليس فتا مراجعه و اظهار كرد كه فرد ناشناسي تصاوير خصوصي او را در فضاي مجازي منتشر كرده است و اين اقدام موجب بر هم زدن آرامش او و خانواده‌اش و همچنين هتك حيثيت او شده است.»او در ادامه گفت: «اين خانم جوان همچنين اظهار كرد كه مدتي قبل نيز شخصي ناشناس با عناوين مختلف در فضاي مجازي براي او مزاحمت ايجاد كرده و او را تهديد مي‌كرده كه تصاوير خصوصي‌اش را در فضاي مجازي پخش مي‌كند. اين خانم گفت كه اهميتي به حرف‌هاي شخص ناشناس نداده تا اينكه متوجه شده تعدادي صفحه جعلي با نام و شماره او در اينستاگرام ايجاد شده و عكس‌هاي خصوصي او منتشر شده است.»او گفت: «در همين راستا افسران پليس فتا با استفاده از روش‌هاي علمي و فني ردپاي مجرم را در فضاي مجازي شناسايي كردند. كارشناسان پليس با استفاده از تجارب سايبري و تحقيقات گسترده در فضاي مجازي ضمن به دست آوردن اطلاعات هويتي متهم و هماهنگي با مقام قضايي، مجرم را كه از بستگان شاكي بود در يكي از مناطق جنوبي تهران بزرگ دستگير و به همراه ادله ديجيتال به پليس فتا منتقل كردند.»به گفته گودرزي، متهم پس از حضور در پليس فتاي تهران بزرگ از موضوع اظهار بي‌اطلاعي مي‌كرد؛ اما پس از رو به رو شدن با شاكي به جرم خود اعتراف كرده است. او اعلام كرده كه به دليل اختلافاتي كه با شاكي داشته براي تلافي و انتقام از وي دست به اين اقدام زده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون