• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5088 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر

پيشخوان

دیدار سیدحسن خمینی با آیت‌الله جوادی آملی
یادگار امام با مرجع عالیقدر شیعه آیت الله جوادی آملی دیدار کرد. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی جماران، در این دیدار که ظهر سه‌شنبه در بیت آیت‌الله جوادی آملی برگزار شد، سیدحسن خمینی و این مرجع تقلید به گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند. سیدیاسر خمینی نیز در این جلسه حضور داشت.


برگزاری نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
منابع حاصل از مولد‌سازی به صورت اهرمی به امر تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تمام استان‌ها و بخشی از آن نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی واگذار‌کننده دارایی‌های مازاد قرارگیرد و صرف سرمایه‌گذاری در حوزه های تحت پوشش همان دستگاه‌ها شود.به گزارش ایسنا، در این جلسه که سه‌شنبه شب به ریاست ابراهیم ريیسی و با حضور روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضايیه تشکیل شد، برنامه مولد‌سازی با هدف افزایش بهره‌وری دارایی‌های دولت و تامین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور در دستور کار قرار گرفت و روسا و مقامات سه قوه دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این برنامه مطرح کردند. در این جلسه مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهادهای تکمیلی را برای تامین منابع مالی لازم در جهت تقویت سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی از طریق مولدسازی دارایی‌های دولت، جمع بندی و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارائه کند.


ایران زندانی دوتابعیتی و ممنوع‌الورودی ندارد
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: زندانیان تحریمی و زندانیانی که شرایط وخیمی در زندان‌های خارج از کشور دارند جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود و ما مداخله فوری خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری میزان، کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه نشست مشترک معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما ٤ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم، گفت: باید از ایده‌های ایرانیان خارج از کشور و ظرفیت آنها استفاده شود، همچنین اگر این افراد در حوزه حقوقی و قضایی با مشکلاتی روبه‌رو شدند، این وظیفه حاکميت است که به مشکلات آنها رسیدگی کند. او تصریح کرد: برخی زندانیان ایرانی در خارج از کشور به موضوعات حقوقی آشنایی ندارند و این وظیفه ماست تا به مشکلات آنها رسیدگی کنیم. غریب‌آبادی تصریح کرد: باید ایرانی‌هایی که به زعم آنها به دلیل نقض مقررات تحریمی غیرقانونی و یک‌جانبه امریکا دستگیر شدند، آزاد شوند و اگر این اتفاق صورت نگیرد ما شاهد حسن‌نیت کشورها نخواهیم بود. او با تاکید بر اینکه ما دو اولویت برای پیگیری زندانیان تعریف کردیم، گفت: زندانیان تحریمی و زندانیانی که شرایط وخیمی در زندان‌های خارج از کشور دارند جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود و ما مداخله فوری خواهیم کرد.او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دوره‌های قبل به وضعیت زندانیان ایرانی خارج از کشور رسیدگی می‌شد، گفت: همواره این موضوع جزو دغدغه حاکمیت و نظام بوده است لذا ما با عزم جدی ورود پیدا خواهیم کرد. او درباره زندانیان دوتابعیتی بیان داشت: ما زندانی دوتابعیتی نداریم این درحالی است که ما تابعیت مضاعف را از لحاظ قانونی به رسمیت نمی‌شناسیم، اما بدون شک ما تسهیلات لازم برای هموطنان خود در نظر می‌گیریم. غریب‌آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی شامل ممنوع الورودی به کشور می‌شوند، ادامه داد: ما اصطلاحی به این عنوان نداریم، حال ممکن است این سوال برای یک ایرانی مطرح شود که اگر وارد کشور شود وی را دستگیر می‌کنند در حالی که اگر کسی جرمی مرتکب شده شرایط فرق خواهد کرد. دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ريیس قوه قضاییه اعلام کردند حتی اگر کسانی در سال‌های دور به درخواست مراجع قضایی یا به درخواست مراجع دیگر ممنوع‌الخروج شده و حکم جلبی برای وی صادر نشده مشکلی برای ورود به داخل کشور ندارند و می‌توانند ترتیبات و نحوه ورودشان را به ما اعلام کنند تا ما به آنها پاسخ دهیم.


انتصاب مدیرعامل جدید سازمان اتکا با حکم وزیر دفاع
با حکم وزیر دفاع و با حضور جمعی از مسوولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، مرتضی اعلمی به‌عنوان مدیر عامل جدید سازمان اتکا منصوب شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ سعید شعبانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان اتکا گفت: این سازمان نیازمند تداوم تلاش و فعالیت‌های هدفمند است. وي تصریح کرد: این سازمان جزو معدود سازمان‌هایی است که در زمان کمبود برخی اقلام مواد غذایی در کشور توانست نه تنها نیاز نیرو‌های مسلح بلکه نیاز کشور را در این حوزه تامین و به زنجیره اقتصادی کشور کمک كند. معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با بیان اینکه این وزارتخانه رویکردی چند وجهی و همه‌جانبه به موضوع دفاع دارد، گفت: پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در تامین اقلام و تجهیزات دفاعی اولویت وزارت دفاع است، اما با توجه به جنگ نرمی که امروز در بخش اقتصادی متوجه کشور است، ضرورت دارد سازمان اتکا دراجرای تدابیر حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) با مولد سازی دارایی‌ها و منابع خود، افزایش تولید چند برابری را با جدیت بیشتری دنبال کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون