• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5088 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر

اخبار

کشف ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در بروجن
فرمانده انتظامی بروجن از کشف ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ مسلم احمدی گفت: «برای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های طبیعی، ماموران فرماندهی انتظامی پاسگاه دوراهان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مظنون شدند.»
او در ادامه گفت: «ماموران پس از هماهنگی قضایی با رعایت نکات ایمنی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۵۰۰ کیلو چوب جنگلی قاچاق کشف، خودرو را توقیف و راننده را پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی دادند.»
احمدی با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان درخواست كرد كه در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان محصولات جنگلی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


ریزش کانال در حال ساخت و مصدومیت یک کارگر
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش یک کانال در حال ساخت و مصدومیت یک تن خبر داد. سیدجلال ملکی درباره جزییات وقوع  این حادثه گفت: «ساعت 11 و 6 دقیقه ديروز یک مورد حادثه گرفتار شدن فرد داخل کانال در حال حفر در بلوار ضلع غربی ورزشگاه آزادی، خیابان وفایی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.»او در ادامه گفت: «آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند در مجاورت یک برج کانالی كه در حال حفر بوده یک کارگر افغان حدودا ۲۲ ساله در محل مشغول به کار بوده است. به یکباره بخشی از کانال تخریب می شود و این فرد تا بالای کمر زیر خاک گرفتار می شود.»ملکی گفت: «آتش‌نشانان باتوجه به اینکه احتمال ریزش مجدد وجود داشت، ایمن‌سازی‌های لازم را انجام داده عملیات رهاسازی فرد را آغاز کردند. آتش‌نشانان پس از مدتی تلاش این کارگر را زنده اما آسیب دیده از داخل کانال خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.»سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در گذشته نیز شاهد حوادث اینچنینی بوده‌ایم، گفت: «مواردی بوده که کانال در حال حفر دچار ریزش شده و افراد را مدفون کرده است و چه بسا که این افراد جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین از پیمانکاران تقاضا می‌کنیم که اولا پیش از انجام عملیات خاک را مورد بررسی قرار دهند چراکه اگر خاک سست باشد احتمال وقوع این حوادث افزایش پیدا می کند. همچنین کارگران حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.»


همدستی زن و شوهری برای کلاهبرداری در پوشش برنده‌شدن در مسابقه رادیویی

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زن و شوهری که با ترفند برنده‌شدن در مسابقه رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد. سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزيیات این خبر گفت:‌ «مدتی قبل شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که زنی پس از تماس با او خود را مجری یک برنامه رادیویی معرفی کرده و مدعی شده که این زن برنده یک مسابقه رادیویی شده است.»او با اشاره به اظهارات شاکی گفت:‌ «این زن فضای محیطی را به گونه‌ای ایجاد کرده بود که مالباخته تصور کرده که واقعا از یک استودیوی ضبط رادیویی با او تماس گرفته شده است. از طرفی دیگر نیز با توجه به اینکه فردی که خود را مجری معرفی کرده بود، صدای خوبی هم داشته، شاکی فریب آنان را خورده است. در همین راستا نیز از مالباخته خواسته شده تا برای دریافت جایزه‌اش سریعا به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز رفته و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به او اعلام کرده بود، وارد دستگاه کند.»معظمی گودرزی گفت:‌ «با وارد کردن این کدها ناگهان شاکی متوجه خالی شدن حسابش شده و پس از آن نیز دیگر پاسخی به تماس‌های او داده نشده و از این رو برای شکایت به پلیس فتا مراجعه کرده است.»رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستورکار ماموران قرار گرفت، گفت:‌ «ماموران با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی این افراد شده و محل اختفای آنان را شناسایی کردند. در همین راستا نیز مجوز قضایی دریافت شده و ماموران دو متهم را که یک زن و یک مرد بودند در مخفیگاه‌شان واقع در جنوب تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.» او با اشاره به حضور متهمان در مقر پلیس و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ «در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که دو متهم زن و شوهر بوده و با همکاری یکدیگر تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌ و با ترفند برنده شدن در مسابقه اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده‌اند.»رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم به همراه پرونده تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، گفت:‌ «تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.»معظمی گودرزی به شهروندان هشدار داد که به هیچ عنوان فریب چنین تماس‌ها و وعده‌هایی را نخورده و مطمئن باشند که هیچ یک از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای اعلام برنده شدن در مسابقه چنین کاری انجام نداده و چنین تماس‌هایی قطعا کلاهبرداری است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون