• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5089 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر

همه حاشيه‌هاي دربي ۹۷

شايد بازي برگزار نشود!

امروز و از ساعت 16:5 دربي‌شماره ۹۷ در ورزشگاه آزادي با سوت موعود بنيادي‌فر آغاز مي‌شود. آنچه در چند روز گذشته روي اين بازي كه گل سر سبد فوتبال باشگاهي ايران است سايه انداخته حاشيه‌هاي مربوط به درگيري بي‌سابقه لفظي مديران عامل دوتيم و همچنين بحث تبليغات محيطي است. 
روز چهارشنبه مصطفي آجرلو مديرعامل استقلال در جمع ليدرهاي باشگاه با تكرار اظهارات مديران قبلي باشگاه و همچنين بعضي از اعضاي كادرفني و مخصوصا هواداران گفت يك جريان سياسي در پنج سال گذشته باعث شده استقلال قهرمان نشود. اين اظهارنظر مديرعامل استقلال بلافاصله با واكنش مثبت حاضرين همراه شد و آنها شعارهاي عجيبي در حمايت از آجرلو سر دادند كه مديرعامل استقلال مانع ادامه آن شد. از جمله «ما همه سرباز توايم آجرلو» يا «واي اگر آجرلو حكم جهادم دهد»! آجرلو در اين جلسه گفت: «من درگوشي صحبت نمي‌كنم بلكه با همه هواداران دارم صحبت مي‌كنم. شما ليدرهاي‌شان هستيد و دارم به شما مي‌گويم كه موضوع چيست. يك جماعت سياسي از دولت قبل هستند كه نگذاشتند شما قهرمان شويد، اينها دست‌بردار نيستند ولي اشتباه كرده‌اند پوست‌شان را مي‌كنيم.»
اين اظهارات با واكنش تند صدري سرپرست باشگاه پرسپوليس همراه شد. سرپرست سرخپوشان گفت: « مديرعامل فعلي استقلال موفقيت‌هاي پنج، شش سال گذشته پرسپوليس را به زعم خود زير سوال برده است تا به سبك شاخ‌هاي مجازي فالوور جمع كند! اگر شما كه هم نظامي بوديد و هم قدرت سياسي داشتيد از قدرت خود براي قهرماني جنجالي پاس در ليگ حرفه‌اي سوم استفاده كرديد، دليلي نمي‌شود كه به ديگر تيم‌ها اتهام بزنيد. از آن گذشته شايد يك بار مثل پاس تهران بتوان با استفاده از قدرت سياسي و نظامي قهرمان ليگ برتر شد و ديگر هيچي نشد اما هرگز نمي‌توان با استفاده از نيروهاي غير فوتبالي پنج سال پشت سر هم قهرمان ايران شد.» صدري در ادامه از آجرلو خواست با مديرعاملي تيم دوم تهران كنار بيايد!
در ادامه آجرلو در نامه‌اي به عزيزي خادم از سنگ‌اندازي‌ها و ناداوري‌ها عليه استقلال شكايت كرد و در جلسه با بازيكنان قبل از دربي به آنها گفت ببريد حتي اگر داور پنالتي‌هاي شما را نگرفت! كل‌كل مديران سرخابي به سبك ادمين‌هاي پيج‌هاي طرفداري دو باشگاه واكنش‌هاي متفاوتي را برانگيخت و فضاي پيش از دربي كه آرام به نظر مي‌رسيد را به‌شدت ملتهب كرده است. از طرف ديگر دعواي استقلال با سازمان ليگ سر تبليغات محيطي هم بالا گرفته و معلوم نيست امروز چه اتفاقي رخ خواهد داد. روز چهارشنبه مديرعامل استقلال در نامه‌اي به سازمان ليگ اعلام كرد باشگاه استقلال با توجه به ميزباني در دربي ۹۷ بايد تبليغات محيطي را در اختيار داشته باشد. اين باشگاه همچنين نامه ديگري به شركت توسعه و تجهيز ارسال كرد و نوشت LEDهاي ورزشگاه بايد جمع شود تا تجهيزات مربوط به كارگزار استقلال نصب شود. در واكنش مسوولان سازمان ليگ در جلسه هماهنگي پيش از ديدار تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس اعلام كردند در صورت عدم اجراي تبليغات محيطي در اين مسابقه اجازه برگزاري دربي را نخواهند داد!
در اين جلسه، نماينده سازمان ليگ خطاب به بيژن طاهري سرپرست تيم فوتبال استقلال اعلام كرد در صورتي كه اجازه اجراي تبليغات محيطي به سازمان ليگ داده نشود، اين سازمان اجازه برگزاري دربي را نخواهد داد. ناظر بازي نيز با تأكيد بر اينكه سازمان ليگ بايد تبليغات محيطي را اجرا كند، اعلام كرد در شرايطي كه باشگاه استقلال ممانعت كند، اجازه شروع بازي داده نمي‌شود.
در پاسخ به تهديد سازمان ليگ سعيد فتاحي مدير اجرايي باشگاه استقلال اعلام كرد تمام اقدامات براي تبليغات محيطي را انجام داده‌ايم و در بازي خودمان تبليغات محيطي را برعهده داريم.
در نهايت نوبت به شركت توسعه وتجهيز رسيد كه در اين زمينه اعلام موضع كند. محمد خدايي معاون شركت توسعه و تجهيز روز گذشته گفت كه تبليغات محيطي بازي دربي در اختيار استقلال خواهد بود. خدايي گفت: «وظيفه شركت تجهيز اين است كه با باشگاه‌ها قرارداد اجاره زمين را ببندد و ما عملا هيچ قراردادي با سازمان ليگ نداريم.» وي افزود: «براي بازي هم ظاهرا باشگاه استقلال با سازمان ليگ با زحمتي كه عزيزان در وزارت ورزش كشيده‌اند تقريبا توافقات نهايي انجام شده و من فكر نكنم مشكل خاصي داشته باشيم ولي چون فردا باشگاه استقلال ميزبان است ما طبق قرارداد امكانات را در اختيارشان قرار مي‌دهيم.»
هفته گذشته و قبل از شروع بازي پرسپوليس و نفت مسجدسليمان سر تبليغات محيطي بين سازمان ليگ و شركت توسعه و تجهيز درگيري رخ داد كه باعث شد بازي با ۳۱ دقيقه تاخير آغاز شود. حال بايد ديد آن‌طور كه شركت توسعه و تجهيز مي‌گويد مشكل خاصي در بازي امروز پيش نمي‌آيد يا اتفاقات جور ديگري رقم خواهد خورد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون