• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5089 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۳ آذر

پيدا و پنهان

پيش‌بيني قيمت خودرو  در صورت احياي برجام
ميرحسن كاكايي، عضو هيات علمي دانشكده خودرو دانشگاه علم‌ و صنعت تهران، ضمن اشاره به اينكه در تجربه قبلي ما از برجام ديديم كه اولين صنعت و بخش اقتصادي بهره‌مند از برجام، صنعت خودروسازي بود و در پي آن خودروسازان داخلي با همكاري خودروسازان خارجي به سرعت به توليد رسيدند، گفت: حتي پس از برجام نيز خودروسازان ما از روابطي كه در همان مدت كوتاه شكل گرفته بود  تا به امروز حداكثر استفاده را برده‌اند. اين كارشناس صنعت خودرو تصريح كرد: چنانچه برجام احيا شود و البته صرف مذاكره نباشد قطعا صنعت به يك‌باره جهش بزرگي خواهد كرد. در اين بين تنها خودروسازان نيستند كه از اين موضوع منتفع مي‌شوند؛ بلكه در تجربه قبلي برجام، قطعه‌سازان نيز بسيار بهره‌مند شدند. قطعه‌سازان توانستند ارتباطات خوبي برقرار كنند، سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگي انجام دهند، واردات تكنولوژي داشته باشند و... كه اكنون در حال بهره‌برداري از آنها هستيم  .


گردش مالي يك ميليارد دلاري لوازم آرايشي
حميد مقيمي، رييس هيات‌مديره انجمن واردكنندگان فرآورده‌هاي بهداشتي و آرايشي و عطريات ايران اظهار داشت: گردش مالي لوازم آرايشي در بازار ايران يك ميليارد دلار بوده كه از اين رقم درحال حاضر 70درصد آن قاچاق و تقلبي است. وي در مورد گردش مالي لوازم آرايشي در بازار ايران گفت: گردش مالي لوازم آرايشي در بازار ايران يك ميليارد دلار است كه از اين رقم درحال حاضر 70درصد آن قاچاق و تقلبي است. وي افزود: اما گردش مالي لوازم آرايشي، كرم‌هاي مراقبتي و عطريات در مجموع 3 ميليارد دلار است كه از اين رقم نيز متاسفانه در حال حاضر حدود 65درصد آن قاچاق و تقلبي هستند. در حال حاضر طبق گزارش رسمي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بيش از 63درصد كالاهاي آرايشي و بهداشتي در سطح عرضه نيز كالاهاي قاچاق و تقلبي است. وقتي بازار محصولي بيش از 63درصدش تقلبي و قاچاق باشد يعني وضعيت آن بسيار اسف‌بار است.


كاميون، روغن و ماشين لباسشويي صدرنشين افزايش توليد
براساس جديدترين آمار وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه امسال فقط توليد يك كالا، يعني كاميون، كاميونت و كشنده بيش از ۵۰درصد افزايش يافته و توليد آن با ۶۴.۴درصد افزايش به ۴۹۵۷درصد رسيده است. همچنين در اين مدت توليد سه كالا بيش از ۲۰ (تا ۴۱.۳درصد)، چهار كالا ۱۰ تا ۲۰درصد و هفت كالا كمتر از ۱۰درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته و توليد ۱۰ كالا نيز كاهش يافته است. در اين ميان دو كالاي ديگري كه بيشترين افزايش توليد را داشتند شامل روغن ساخته شده نباتي با ۴۱.۳ و ماشين لباسشويي با ۲۹.۹درصد افزايش هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون