• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5091 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر

خبر كوتاه

حقوق‌هاي پنهان يك وزارتخانه!

انتشار وضعيت ورود دستگاه‌هاي اجرايي به شفاف‌سازي پرداخت‌ها و ثبت اطلاعات حقوق كاركنان نشان داد كه در قوه مجريه، تنها وزارتخانه‌اي كه در اين رابطه اقدام نكرده، وزارت نفت است كه ثبت اطلاعات آن تا آبان ‌ماه امسال صفر درصد بوده است، در حالي كه در ساير وزارتخانه‌ها ورود اطلاعات بين ۵۰ تا صددرصد متغير بوده است. براساس اين گزارش بيشترين ورود اطلاعات حقوق در سازمان‌هاي وابسته، مربوط به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با ۸۴درصد و بعد از آن وزارت نيرو با ۶۵درصد است و كمترين ميزان ورود اطلاعات دستگاه‌هاي تابعه به وزارت دادگستري با ۲۵درصد و بعد از آن به وزارت كشور با ۴۱درصد، وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي ۴۲درصد و وزارت اقتصاد با ۴۳درصد اختصاص دارد.


كاهش ۴۴درصدي آب ورودي به سدها
سال آبي جاري (ابتداي مهر۱۴۰۰ تا آخر شهريور ۱۴۰۱) بنا بر اعلام قبلي مركز ملي پايش و هشدار خشكسالي يكي از خشك‌ترين سال‌هاي ۵۰ ساله اخير است؛ گرچه سال آبي گذشته (ابتداي مهر۱۳۹۹ تا آخر شهريور۱۴۰۰) هم سالي خشك بود. تداوم اين خشكسالي‌ها اثر سوء خود را بر سدهاي كشور به عنوان تامين‌كننده اصلي آب بخش‌هاي مختلف گذاشته و به نگراني‌ها درباره تامين آب مورد نياز دامن زده است. تازه‌ترين گزارش دفتر اطلاعات و داده‌هاي آب كشور نشان مي‌دهد كه نگراني‌ها درباره روند مصرف آب و نيز ورودي سدها همچنان تداوم دارد زيرا ميزان كل حجم ورودي به سدهاي كشور از ابتداي مهر ماه تا ۱۳ آذر معادل ۲ ميليارد ۸۴ ميليون مترمكعب است كه كاهشي معادل ۴۴درصد نسبت به مدت مشابه سال آبي گذشته را نشان مي‌دهد.


چرا محصولات كشاورزي ايراني برگشت مي‌خورند؟
كاوه زرگران، رييس‌ كميسيون‌ كشاورزي و صنايع تبديلي اتاق تهران با تاكيد بر اينكه، محصولات كشاورزي ايران معمولا از نظر ميزان آلايندگي مورد آزمايش قرار نمي‌گيرد، اظهار داشت: اگر فرآيند توليد به نحوي باشد كه ميزان و دفعات استفاده از آفت‌كش‌ها، آلايندگي محصول را افزايش دهد، طبيعي است كه اين محصول شانسي براي ورود به ساير كشورها نخواهد داشت. بنابراين، كشاورزان در انجام فرآيند كشت بايد به نحوه استفاده از سموم و آفت‌كش‌ها توجه نشان دهند. رييس كميسيون كشاورزي و صنايع تبديلي اتاق تهران گفت: در مورد سطح استاندارد استفاده از سموم، قوانيني وجود دارد اما اجرا نمي‌شود و محصولات كشاورزي با هر ميزان آلايندگي از مزرعه برداشت مي‌شود و بدون هيچ كنترلي به مصرف مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون