• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5092 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر

خبرخوان

قيمت زيتون در ايران ۳ برابر تركيه است
سيد جمشيد شهرستاني، عضو هيات‌مديره انجمن روغن زيتون و زيتون شور ايران اظهار كرد: ممنوعيت واردات زيتون كنسروي از سال 90 در كشور اجرايي شد و همين سياست نادرست دولت‌هاي قبلي در كنار افزايش شديد قيمت ارز باعث شده عده‌اي از دلالان از اين فرصت استفاده كرده و ميوه زيتون كشاورزان را با قيمت‌هاي سرسام‌آور به كارخانجات و مصرف‌كنندگان بفروشند. وي افزود: قيمت هر كيلوگرم زيتون مرغوب و درشت در تركيه با ارز آزاد حدود 25- 20هزار تومان است در حالي كه قيمت زيتون نه چندان مرغوب در ايران حدود 75- 70 هزار تومان است.


گروه بررسي سوانح هوايي از سازمان هواپيمايي مستقل شد
محمد مخبر، معاون اول رييس‌جمهور تصويبنامه ۱۹ آبان هيات وزيران در خصوص اصلاح آيين‌نامه بررسي سوانح و حوادث هوايي (غيرنظامي) را به رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي ابلاغ كرد. برخي مواد اصلاح شده در اين آيين‌نامه به شرح زير است: امكان واگذاري بررسي سانحه هوايي به ساير كشورها و الحاق گروه‌هاي جدي كارشناسي به تيم بررسي سوانح، تيم بررسي سانحه اختيار تام بررسي محل وقوع سانحه را دارد، گروه بررسي سانحه، مستقل از سازمان هواپيمايي و افشاي مكالمات پروازي خلبانان ممنوع شد.


مافياي زعفران  دنبال كاهش قيمت است
حسن زنگنه، نماينده تربت حيدريه در مجلس با اشاره به اينكه به‌رغم دو برابر شدن ميزان صادرات در حوزه زعفران، ميزان ارز وارد شده به كشور ۷۰ درصد كاهش يافته است، گفت: مافياي زعفران اين روزها دايما با رسانه‌ها مصاحبه يا به دولت و مجلس نامه‌نگاري مي‌كنند كه قيمت زعفران كاذب است و بايد كاهش يابد. نماينده مردم تربت حيدريه اظهار كرد: اگر واقعا به خاطر خشكسالي قيمت افزايش پيدا كرده است، چرا اينقدر عصباني هستيد و عليه زعفران مصاحبه و امضا جمع مي‌كنيد، اين نشان مي‌دهد عملكرد خوب وزارت جهاد و مجلس و عدم اعتماد به شوراي ملي زعفران قيمت اين محصول را به قيمت جهاني نزديك كرده است. متاسفم براي كساني كه متعلق به اين شهر هستند و با مافياي زعفران فالوده مي‌خورند و صادر‌كننده نمونه زعفران هم مي‌شوند.


بدون زيرساخت، برجام به جذب سرمايه‌گذاري كمك نمي‌كند
فريال مستوفي، رييس كميسيون پول و سرمايه اتاق بازرگاني تهران اظهار داشت: به‌رغم آنكه اميدها بر اين است كه با برداشته شدن تحريم‌ها شاهد سرمايه‌گذاري خارجي خواهيم بود ولي اين اتفاق تا زماني كه زيرساخت‌ها آماده نشود و ريسك اقتصادي داخلي مديريت و امنيت سرمايه‌گذار تامين نشود، اتفاق نخواهد افتاد. وي در مورد اظهارات رييس سازمان برنامه و بودجه مبني بر هدف‌گذاري رشد 8 درصدي در اقتصاد طي سال آينده اظهار كرد: متاسفانه هميشه ما هدف‌گذاري‌هاي خود را بر مبناي برنامه‌هاي غيرقابل تحقق مي‌گذاريم. هدف‌گذاري رشد 8 درصدي اقتصادي، در برنامه ششم هم انجام شده بود ولي در عمل هيچ‌وقت به آن نرسيديم.با وضعيت فعلي اقتصاد كشور كه با مشكلات عديده‌اي از جمله تحريم‌هاي خارجي و داخلي، مشكل ارز، قيمت‌گذاري‌هاي دستوري و ‌غيره رو‌به‌روست، همچنين با در نظر داشتن اين موضوع كه در سال‌هاي گذشته رشد منفي داشتيم چگونه مي‌خواهيم به يك‌باره به رشد 8 درصدي در اقتصاد برسيم؟


۳۰۰ هزار واحد مسكوني بازآفريني مي‌شود
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه طرح بازآفريني در دوگام ۲ ساله انجام خواهد شد، اعلام‌كرد: شركت بازآفريني شهري ايران طي دو سال ۳۰۰ هزار واحد مسكوني را در محلات هدف بازآفريني با زمانبندي اجرايي و عملياتي خواهد كرد. وي افزود: وزارت راه و شهرسازي دو ماموريت عمده در حوزه حمل و نقل و همچنين مسكن دارد. وي اضافه كرد: در بخش حمل و نقل مشكلاتي وجود دارد كه بايد حل شود و در اين خصوص وزارت راه برنامه‌هايي دارد. همچنين در بخش مسكن كه يكي از ماموريت‌هاي مهم وزارت راه و شهرسازي است از تجربه‌هاي متعدد در ساخت مسكن از جمله مسكن مهر و مسكن ملي در اجراي طرح نهضت ملي مسكن استفاده مي‌شود.


 ماليات بر ارزش افزوده طلا را گران كرده بود
ابراهيم محمدولي، رييس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد اخذ ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتين از مشتريان اظهار كرد: قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده ۶ ماه پيش ابلاغ كه قرار شد از دي ماه سازمان امور مالياتي زيرساخت‌هاي لازم را فراهم كند و به مرحله اجرا برسد. رييس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بيان اينكه از سيزدهم دي ماه ماليات بر ارزش افزوده از اصل طلا حذف مي‌شود، گفت: فعالان صنعت طلا بايد در چارچوب قانون حركت كنند و ۹ درصد ماليات بر ارزش افزوده را از اجرت يا سود بگيرند. همچنين فروشنده موظف است طبق فاكتور صادر شده، به سازمان امور مالياتي ماليات را پرداخت كند. كسي هم كه حق‌العمكار است از حق‌الزحمه يا حق‌العمكاري بايد اين مبلغ را بپردازد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون