• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5092 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ آذر

خبر

اطفاي كامل حريق در هتل صدف محمودآباد

رييس آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري محمودآباد گفت: «با تلاش پرسنل آتش‌نشاني محمودآباد آتش‌سوزي طبقه آخر هتل صدف محموآباد اطفا و مهار شد.»
حسن ذبيح‌پور در اين باره گفت: «با تلاش پرسنل آتش‌نشاني شهرستان محمودآباد آتش طبقه آخر و پشت بام هتل صدف در كوچه دريا ۲۸ خيابان آزادي مهار شد.»
رييس آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري محمودآباد گفت: «هتل صدف شهر محمودآباد ظهر ديروز دچار آتش‌سوزي شد. حريق طبقات فوقاني ساختمان هتل را درگير كرده بود.»
او در ادامه گفت: «اين حادثه كه به خاطر بي‌احتياطي كارگر هنگام جوشكاري در ساختمان رخ داده بود، به مركز ۱۲۵ اطلاع داده شد كه با حضور به‌موقع آتش‌نشانان با سه دستگاه خودرو و ۱۵ نفر پرسنل مجرب اين آتش‌سوزي از دقايقي قبل مهار شده است.»
ذبيح‌پور گفت: «به منظور ايمن‌سازي ساير طبقات و اطمينان از اطفاي كامل حريق همچنين به منظور جلوگيري از حوادث احتمالي نظير برج چالوس، باتوجه به قرار گرفتن اين هتل در كنار ساحل از شهرهاي آمل، فريدونكنار، ايزدشهر و سرخ‌رود تقاضاي خودرو جهت تامين آب شده بود كه با حضور همكاران آتش‌نشان اين شهرها، كار اطفا به‌ صورت كامل انجام شد.»

مشكلات اورژانس تهران در پايگاه‌هاي مترو و فرودگاه امام

سرپرست مركز اورژانس تهران با بيان اينكه در مترو براي اورژانس جانمايي نشده است، گفت: «در فرودگاه امام خميني نيز نياز به جايگاه مناسب براي تكنسين‌هاي اورژانس داريم.»
دكتر يحيي صالح طبري درباره استقرار نيروهاي اورژانس در مترو به ايسنا گفت: «در دو ايستگاه متروي تهران دو پايگاه داريم كه يكي امام‌خميني(ره) و ديگري صادقيه است.»
او گفت: «براي كار كردن در مترو و احداث پايگاه شرايطي بايد لحاظ شود. اگر به ما جايگاه مناسب داده شود قطعا در مترو پايگاه خواهيم داشت، چراكه به صورت روزانه جمعيت بسيار زيادي با مترو تردد مي‌كنند.»
صالح طبري گفت: «در مترو علاوه بر يك آمبولانس، نفر مستقر داريم، يعني ممكن است آمبولانس به عمليات اعزام شود اما نيروي اورژانس در پايگاه حضور دارد تا در صورتي كه فردي نياز به مشكل داشت به او امدادرساني شود. اين امدادرساني‌ها در دو ايستگاه صادقيه و امام خميني اجرا مي‌شود.»
سرپرست اورژانس تهران گفت: «در بعضي از ايستگاه‌هاي مترو نيز موتورآمبولانس مستقر كرديم اما مشكل ما اين است كه فضاي فيزيكي نداريم. بخشي از مشكلات البته مربوط به نيروي انساني است.»
صالح طبري درخصوص جانمايي در مترو براي اورژانس گفت: «جانمايي براي اورژانس انجام نشده است و در برخي ايستگاه‌ها جايي را به ما دادند كه فقط در آن مستقر شويم.»
او با تاكيد بر اينكه نيروهاي اورژانس فرودگاه امام خميني در زير زمين كار مي‌كنند، گفت: «برخي پايگاه‌هاي اورژانس را داريم كه در زيرزمين است و حتي پنجره ندارد. پايگاه اورژانسي هم داريم كه سرويس بهداشتي ندارد. يعني اگر تكنسيني نياز به رفتن به سرويس بهداشتي داشت بايد از سرويس بهداشتي عمومي استفاده كند.»
او با بيان اينكه اورژانس تهران با فرودگاه امام خميني تفاهمنامه دارد، گفت: «در فرودگاه امام خميني نياز به جايگاه مناسب براي تكنسين‌هاي اورژانس داريم. شما خودتان در خانه‌اي زندگي مي‌كنيد كه پنجره و سرويس بهداشتي ندارد؟ پايگاه‌هاي اورژانس به نوعي خانه تكنسين‌هاست.»
طبري با بيان اينكه پايگاه اورژانس فرودگاه امام خميني با مشكلات امكانات و فضاي فيزيكي رو‌به‌رو است، گفت: «اگر بخواهيم به آمبولانس دسترسي داشته باشيم بايد پنجاه پله بالا برويم. از زماني كه بنده به اورژانس تهران آمدم تمام پايگاه‌ها را سر زده‌ام. بنده به عنوان سرپرست اورژانس تهران اعتقاد دارم بايد دست به دست يكديگر دهيم و خدمات متقابلي را ارايه دهيم تا بتوانيم مشكلات هر بخشي را حل كنيم.»


شليك پدر به دختر

مرد ۶۰ ساله در دامغان دخترش را با شليك گلوله به قتل رساند.
دو روز پيش اهالي خياباني در دامغان با شنيدن صداي گلوله سراسيمه به خيابان آمدند. اهالي محل متوجه شدند صداي شليك از خانه يكي از اهالي بوده است به همين دليل موضوع را به پليس اطلاع دادند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد زن 35 ساله‌اي روبه‌رو شدند كه به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. 
به گزارش حادثه 24، در تحقيقات اوليه مرد صاحبخانه به قتل دخترش اعتراف كرد و گفت: «دخترم فرزند و همسر داشت و متاهل بود. با او اختلافات زيادي داشتم براي همين امروز وقتي به خانه‌ام آمد با اسلحه شكاري او را كشتم.»
با اعترافات مرد 60 ساله او به اتهام قتل دخترش دستگير و تحقيقات بيشتر در اين باره آغاز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون