• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5095 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ آذر

پديده ايراني متولد هلند در گفت‌وگو با «اعتماد»:

هلندي‌ها مي‌گويند خيلي خطري هستي

به جهانبخش مي‌گويم داداش عليرضا

سال ۱۳۹۸ ليست دعوت‌شدگان به اردوي تيم ملي جوانان ايران يك نام ناشناخته داشت؛ آروين جواد. آروين آن موقع در مصاحبه كوتاهي گفت از فوتبال هلند و تيم نايمخن به ايران آمده و با ۱۹۱ سانتي‌متر قد در پست مهاجم نوك بازي مي‌كند. كرونا برنامه‌هاي آن تيم را به هم زد و تا همين دو ماه پيش كه اردوي‌ تيم ملي اميد شكل گرفت تقريبا فوتبال پايه ايران تعطيل بود. حالا آروين دو سال است كه در زير ۲۱ ساله‌هاي روداكركراد بازي مي‌كند و فصل پيش توانست پنج بازي هم براي تيم بزرگسالان انجام دهد. 

   كمي از خودت بگو. 
من ۲۰ ساله هستم. در هلند به دنيا آمدم. پدر و مادرم ايراني هستند و فوتبالم را از ۶ سالگي از تيم آماتور شروع كردم و تا ۱۶ سالگي ادامه دادم. بعد به تيم نايمخن پيوستم. همان تيمي كه عليرضا جهانبخش هم در آن بازي كرده. دو سال آنجا بودم. بعد به روداكركراد آمدم. دو سال هم براي رودا بازي كردم و آخر سال قراردادم تمام مي‌شود. فصل پيش ۵ تا بازي در تيم اصلي انجام دادم و سه‌تا‌ گل هم زدم. 
   به تيم ملي جوانان ايران هم دعوت شدي؟
من نايمخن بازي مي‌كردم و سال خيلي خوبي داشتم. مدير برنامه‌‌ام زنگ زد و گفت براي تيم ملي جوانان ايران دعوت شدي و بايد بروي اردو. من به اردوي تهران آمدم و 10‌روز با آقاي پورموسوي كار كردم. در اردو شرايط خوب بود. قرار بود در مسابقاتي شركت كنيم كه كرونا آمد و همه‌چيز تعطيل شد. 
   از سن جوانان كه گذشتي. فكر مي‌كني به تيم ملي اميد دعوت مي‌شوي؟
اميدوارم و آرزو دارم كه بتوانم براي تيم ملي اميد بازي كنم و بتوانم كمكي به تيم بكنم. اين را در خودم مي‌بينم كه بتوانم بازيكن مهمي براي تيم اميد باشم. من فوروارد نوكي هستم كه خوب حفظ توپ مي‌كنم و به تيم آرامش مي‌دهم. در ۱۶ قدم هم وضعيت خوبي دارم. در هلند كه مي‌گويند خيلي خطري هستم يعني گلزن هستم. 
   عليرضا جهانبخش و كريم انصاري‌فرد هم برايت كامنت مي‌گذارند و تشويقت مي‌كنند. 
با آقاي عليرضا جهانبخش و آقاي كريم انصاري‌فرد در ارتباطم و با آنها صحبت مي‌كنم. خيلي به من راهنمايي مي‌دهند و ارتباط خوبي داريم. فيلم‌هاي بازي‌ام را مي‌بينند و داخل و خارج فوتبال به من كمك مي‌كنند. 
   عليرضا هم برگشته هلند. آنجا در مورد جهانبخش زياد حرف مي‌زنند؟
من به آقاي جهانبخش مي‌گويم داداش عليرضا. در هلند خيلي در مورد ايشان حرف مي‌زنند. ايشان قطعا بزرگ‌ترين بازيكن حال حاضر تيمش است چون از ليگ برتر انگليس آمده و توانايي‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد. 
   برنامه‌ات براي پايان فصل چيست؟ ممكن است به ايران بيايي؟
احتمال زياد از رودا جدا مي‌شوم و بايد ببينم پيشنهادها چيست. اگر يك پيشنهاد خوب بيايد حتما مي‌روم باشگاه‌هاي بهتر. فعلا دوست دارم در اروپا ادامه بدهم. اما در فوتبال هيچ‌وقت نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه چه اتفاقي مي‌افتد يا چه چيزي در انتظار ماست.
   ايراني‌هاي زيادي در چند سال اخير به بلژيك و هلند آمدند براي ادامه فوتبال. فكر مي‌كني چه دليلي دارد؟
فوتبال اين دو كشور براي ايراني‌ها خيلي خوب است. چون بازيكنان ايراني خيلي تكنيكي هستند. در ليگ هلند هم بازيكنان تكنيكي بيشتر خواهان دارند. در بلژيك هم كه بيشتر فوتبال فيزيكال است بازيكنان تكنيكي خيلي به چشم مي‌آيند. مثلا علي قلي‌زاده به خاطر تكنيكش خيلي مطرح شده. عليرضا جهانبخش هم به واسطه تكنيكش در هلند عالي كار مي‌كند و توانست آقاي گل هلند هم بشود. 
   فكر مي‌كني جام جهاني ۲۰۲۶ بتواني براي تيم ملي بزرگسالان ايران بازي كني؟ هدف بزرگت در فوتبال چيست؟
من به قدم‌هاي كوچك فكر مي‌كنم و هدف اولم اين است كه به تيم اميد ايران دعوت شوم. ولي حتما دوست دارم در جام جهاني بعدي بتوانم براي تيم ملي كشورم بازي كنم و پرچم ايران را روي سينه‌ام داشته باشم. هدف بزرگم اين است كه در ليگ آلمان و انگليس بازي كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون