• ۱۴۰۳ يکشنبه ۶ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5098 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ آذر

ويژه

كاهش ۳۰۰ ميليون مترمكعبي ذخاير آب‌هاي زيرزميني كرمانشاه

معاون حفاظت و بهره‌برداري آب منطقه‌اي استان كرمانشاه از كاهش ۳۰۰ ميليون مترمكعبي ذخاير آب‌هاي زيرزميني استان در سال آبي 1400-1399 خبر داد. به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كرمانشاه، علي مرادي گفت: با توجه به كاهش بارندگي‌ها و خشكسالي به وجود آمده امسال نيز سطح مخازن آب زيرزميني كاهش يافته است به‌طوري‌كه در مجموع‌، در بلندمدت بيش از يك ميليارد مترمكعب كاهش مخازن آب‌هاي زيرزميني داشته‌ايم. او با بيان اينكه ۲۳محدوده مطالعاتي در استان كرمانشاه وجود دارد، گفت: از اين تعداد ۱۳محدوده براي كشاورزي ممنوعه اعلام شده است. مرادي خاطرنشان كرد: محدوده‌هاي اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب، حسن‌آباد شيان، ذهاب، روانسر، سنقر، صحنه، كرمانشاه، كنگاور، ماهيدشت، ميانراهان، هرسم ديزگزان و كرند مناطق ممنوعه هستند كه با سطح كاهش ذخاير زيرزميني زيادي مواجه شده‌اند.



تقويت هويت بصري و كيفيت خدمات‌رساني به شهروندان
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه؛ مهدي شايسته اصل در حاشيه مراسم اختتاميه بيستمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي كه شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد، گفت المان‌هاي فرهنگي و هنري در مترو يكي از شاخصه‌هاي هويت بصري و هويت ملي در جوامع به شمار مي‌رود. وي افزود: علي‌رغم تلاش‌هاي صورت گرفته در حوزه توسعه و ساخت مترو، كمتر به مسائل هنري و فرهنگي و گرافيك محيطي پرداخته شده است. وي تصريح كرد: تاكنون بيشتر به كاركرد اوليه ايستگاه‌هاي مترو به عنوان محلي براي عبور و مرور توجه شده و به زيبايي ايستگاه‌ها و استفاده از نمادهاي هنري، فرهنگي و ملي به صورت حداقلي پرداخته شده است. شايسته با اشاره به اينكه اين مساله موجبات فاصله گرفتن شهروندان از مولفه‌هاي فرهنگ ايراني- اسلامي را فراهم آورده، گفت: اين موضوع مي‌تواند منجر به كاهش سواد بصري و مخدوش شدن ذائقه مردم از هنر اصيل ايراني گردد. 


  اجراي برنامه‌ پرده‌خواني و آموزش شهروندي در متروي تهران 
به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه؛ سيدمحمد نقيب با اعلام اين خبر افزود: به منظور ترويج آموزش شهروندي و همچنين دعوت شهروندان به رعايت نكات بهداشتي در ايام مبارزه با بيماري كرونا برنامه‌ هنري و فرهنگي پرده‌خواني در ايستگاه‌هاي 
امام خميني(ره)، ميدان آزادي، تئاترشهر، شهيد بهشتي و ارم سبز برگزار مي‌شود.  وي تصريح كرد: با دعوت از گروه هنري نمايش ايراني آموزش شهروندي را در قالب نمايش سنتي پرده‌خواني براي مسافران شهر زيرزميني در ايستگاه‌هاي منتخب برگزار مي‌كنيم.  سيدمحمد نقيب افزود: در اين برنامه هنرمندان پرده‌خوان مواردي همچون رعايت فاصله خط زرد سكو، عدم ورود آقايان به واگن بانوان، احترام به سالمندان، خريد نكردن از دستفروشان و همچنين رعايت فاصله اجتماعي در ايام بيماري كرونا را به شهروندان آموزش مي‌دهند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون