• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5099 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ آذر

نشست نمايندگان موسسه‌ها و مديران هنري برگزار شد

اجراهاي موسيقي به حالت عادي بازمي‌گردند؟

نشست نمايندگان موسسات موسيقي و مديران سالن‌ها با حضور سرپرست معاونت امور هنري و سرپرست دفتر موسيقي به منظور تصميم‌گيري نهايي براي ازسرگيري اجراهاي موسيقي برگزار شد. به گزارش «اعتماد» وبه نقل از روابط عمومي دفتر موسيقي، سومين جلسه براي ازسرگيري اجراهاي صحنه‌اي موسيقي با حضور محمود شالويي سرپرست معاونت هنري، محمد‌الله‌ياري سرپرست دفتر موسيقي و موسسات موسيقي و نماينده سالن‌هاي برگزاري اجراها برگزار شد. در‌ ابتداي اين جلسه محمد‌الله ياري سرپرست دفتر‌ موسيقي ضمن ارايه گزارشي از دو جلسه قبلي گفت: چنانكه اطلاع داريد از سوم اسفند ماه سال ۹۸ به دليل شيوع كرونا اجراهاي موسيقي با حضور تماشاگران متوقف شد، پيش از آن تا انتهاي بهمن سال ۹۸ بيش از ۶ هزار اجراي صحنه‌اي برگزار شده بود. با اين وجود هنرمندان و موسسات به افزايش توليد تك آهنگ روي آورده و تلاش كردند تا ارتباط با مخاطب خود را از دست ندهند.
الله‌ياري افزود: ما در تير و مهر ماه سال ۹۹ نيز طي دو مقطع كه شرايط شيوع كرونا كمي افول پيدا كرده بود دو جلسه برگزار و در اين جلسات پروتكل‌هايي براي بازگشايي نوشته و‌ براي ستاد مبارزه با كرونا ارسال شد اما اجراهاي صحنه‌اي با حضور تماشاگران ميسر نشد، در نهايت در 6 ماهه اول ۱۴۰۰ و آغاز دولت سيزدهم و اقدامات توسعه واكسيناسيون اميدواري‌هايي براي ازسرگيري اجراهاي صحنه‌اي به‌‌ وجود آمده و دو جلسه پيش از اين نيز با مديران سالن‌ها و تهيه‌كنندگان برگزار شد.‌ الله ياري در پايان هم گفت: در ادامه جلسات قبلي و با توجه به پيگيري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجوز ستاد كرونا براي اجراهاي موسيقي و وعده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي ازسرگيري اجراهاي موسيقي، نشست موسسات موسيقي و سالن‌ها با هماهنگي دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي برطرف كردن مسائل و تصميم‌گيري درباره آغاز اجراها اين جلسه برگزار مي‌شود.
محمود شالويي، سرپرست معاونت امور هنري درخصوص ازسرگيري فعاليت‌هاي موسيقي گفت: كشور ما در دنيا با هنرش شناخته مي‌شود. نمي‌توان ايراني را بدون پشتوانه هنري‌اش معرفي كرد. جهانيان بيشتر از هر چيزي، ما را به هنرهايي كه از آن بهره‌مند هستيم مي‌شناسند و حتي به ما مباهات مي‌كنند. بنابراين ما نيز بايد از حافظان هنر باشيم و خودمان بايد هنرمان را به بهترين وجه به دنيا معرفي كنيم. از طرفي مردم هنردوست ما تشنه برنامه‌هاي هنري هستند، گاهي برخي فعاليت‌ها تحت شرايطي تا اندازه‌اي محدود يا دچار توقف كوتاه‌مدت مي‌شوند اما همه آمال و آرزو ما اين است كه هر چه سريع‌تر به يك شرايط عادي‌تري برسيم. خوشبختانه دولت سيزدهم با واكسيناسيون عمومي اهتمام ويژه‌اي براي ازسرگيري فعاليت‌هاي مختلف اعم از فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري دارد. همه‌ تلاش دولتمردان در دو، سه ماه گذشته اين بوده كه اين فعاليت‌ها مجددا احيا شوند. طي مذاكره‌هايي كه با سرپرست دفتر موسيقي و برخي صاحب‌نظران حوزه موسيقي داشتم، تلاش كرديم تا هر چه سريع‌تر بتوانيم اين جريان را بار ديگر راه‌اندازي كنيم و پاسخگوي علاقه‌مندان و مخاطبان باشيم. مدتي پيش شرايط به‌گونه‌اي بود كه بحث استفاده 50درصدي از ظرفيت سالن‌هاي كنسرت مطرح بود ولي امروز ظرفيت‌ سالن‌ها به صورت عادي خودش برخواهد گشت. يعني از اين به بعد مجوزهايي كه صادر مي‌شود هم بر همين مبناست. منتها در اين مسير حتما بر رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي تاكيد مي‌كنيم. اين وظيفه مديران محترم سالن‌ها و تهيه‌كنندگان است كه علاوه‌بر اينكه علاقه‌مندان را توجيه مي‌كنند خودشان نيز بايد بر اين امر نظارت و مراقبت كافي و لازم را داشته باشند. امروز همه ما مي‌خواهيم با قوانين و مقرراتي كه وضع شده يك‌بار ديگر چراغ موسيقي را روشن كنيم. اميدوارم با اين اقدام بتوانيم هم نشاط و شادابي را به جامعه منتقل كنيم و هم به نياز علاقه‌مندان پاسخ بدهيم. با تمام امكانات آماده همكاري و همراهي تمام عيار بوده و از همين الان آماده صدور مجوز براي سراسركشور بوده و هيچ منعي در اين زمينه نداريم. 
در اين جلسه علاوه بر مديران و نمايندگان موسسات موسيقي، مديران يا نمايندگان تالار وزارت كشور، سالن همايش ايرانيان، تالار هتل اسپيناس، سالن همايش‌هاي برج ميلاد، بنياد رودكي و تالار وحدت و... نظرات و پيشنهادات خود را بيان كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون